Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: WTCC op Zandvoort

ma mei 07, 2007 09:41

We waren nog even in de box van Alfa Romeo (alle bobo's waren aanwezig) en de drankjes waren goed verzorgt.
hmmm, Marijn ex ING??

ik was ook in de box bij Alfa en zag enkele bekende, nu ik deze naam zie valt het kwartje pas.
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

tommaso
Guru
Guru

RE: WTCC op Zandvoort

ma mei 07, 2007 09:48

Ik was drie dagen op Zandvoort te vinden voor het WTCC gebeuren.
Vrijdagmiddag rond 1 uur aanwezig om sfeer te proeven op deze eerste rustige dag en vriend van me ging foto's maken.
Een eerste indruk van de auto's gekregen.
Eerst in de Tarzanbocht en later op het duin bovenaan de Hunzerug gekeken naar de trainingssessie's.
Tussendoor de rijders nog gezien in de pitboxen en praatje gemaakt met Farfus toch mijn favoriet ook al heeft hij gekozen voor BMW.

Zaterdag weer redelijk vroeg naar Zandvoort en totaal geen last van verkeer en was weer redelijk rustig op het circuit.
Kaartje hakte er wel in en er was toen ik er aankwam maar 1 kassa open.
Die man schrok zich rot toen ik vertelde dat de races op Magny Cours en Valencia zelfs gratis zijn en je alleen 10 EUR voor de paddock betaald.

Verder de trainingen gezien en foto's van vriend laten signeren door Jorg Muller en Andy Priaulx.
Vooral Andy maakte een bijna overdreven vriendelijke indruk "thank you for your support" en "enjoy the races".

Kwalificatie was leuk om te zien toen de rijders er echt voor gingen. Je kan dan duidelijk aan de rijstijl zien wie in een snel rondje zit en wie niet.
Prima resultaat voor Farfus met zijn 35 kg extra gewicht en iets tegenvallende resultaten voor de Ntechnology rijders terwijl Manuel Freitas in de nummer 33 Alfa zijn weg ook nog moest vinden.

Verder de BMW cup aan het werk gezien die dus met hun 3 liters totaal geen geluid maken.
De Seat cup was helemaal een drama. Een bandendrama want na een uur racen hadden veel auto''s last van klapbanden.
Niet verwonderlijjk als je ze door de bochten hoorde gieren. Leek het Spettacolo wel met auto's die op straatbanden het circuit verkennen :lol:
Race werd zelfs afgevlagd vanwege veiligheidsrisico.

Zondagmorgen extra vroeg naar circuit en auto maar voor het circuit in een woonwijk neergezet. Sta je vooraan in de file na afloop.
Het was wel een stukje drukker dan zaterdag maar niet die enorme toeloop waarop de organisatie hoopte.

Leuke van vroeg aanwezig zijn is dat alle teams een voor een binnendruppelen en je de rijders gedag kan zeggen en succes wensen.
Jorg Muller zei zelfs netjes in het Nederlands goedemorgen met een Duits accent. Hij is dan ook in Kerkrade geboren.
Farfus nog even mijn foto laten signeren die ook in het Klaverblaadje stond nog uit zijn Alfa tijd. Even praatje gemaakt.

Verder met een paar jongens van het 33 register afgesproken die na elkaar op het circuit verschenen en de rest van de dag heb ik hun
op sleeptouw genomen als ervaren WTCC ganger.
Ze hebben dus alle pitboxen wel gezien en bij eerste race stonden we in de Tarzanbocht en tweede race werd bij de Gerlach gevolgd met
zicht op het tv scherm. Direct na afloop van race twee de pits ingelopen en onderaan het podium de Braziliaanse vlag voor Farfus getoond.

Tussendoor vooral de drifters leuk aan het werk gezien. Die Kalossen kon ik wel missen.
Bovenaan de Hunzerug de BMW en Seat cup aan het werk gezien.

Na afloop viel de mega file ook enigzins mee door de verkeersregelaars en werd een leuk WTCC weekend afgesloten.
Zandvoort maakte wel weer een typische indruk met dure prijzen , weinig baanprogramma en betalen voor je parkeerplaats.

Ga zelf ook nog de races in Valencia en Pau volgen tijdens mijn vakantie waar vooral Valencia prima geregeld is .
Het circuit heeft zijn eigen afslag van de snelweg en giga parkeerterreinen om de baan heen en toegang gratis met 10 EUR entree paddock.
Beste baan van Europa voor de toeschouwer omdat je rondom zicht op het circuit hebt vanaf de tribunes.
Mijn favoriet gaat zelfs als leider naar Valencia.
Pau zal spectaculair worden op het mooie stratencircuit. Ben benieuwd.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 07, 2007 10:12

tomasso,
Andy is gewoon een echt heel vriendelijke jongen, echt waar.Net als Bart Mampaey. En Farfus heeft natuurlijk het grootste gelijk van de wereld om in een E90 te stappen. Wat moet hij nog bij Alfa? Nu is hij gewoon kanshebber!
Wij hebben dus in '05 in de 147 cup rondgelopen met die mannen, en idd, Valencia is een werkelijk prachtig circuit voor de toeschouwers. Toch stond daar destijds ook een megafile hoor!
WTCC is voor mij momenteel DE cup om te volgen. Ook omdat het niet te moeilijk is om zoals je zegt, met de mannen te praten, en er met je neus bovenop te zitten.
Daarbij: In EEN WTCC race zie je al meer inhaalacties dan in een seizoen F1.
Maar goed, niet geweest naar Zandvoort, wegens onder andere: Prijzen kaartjes, geen tijd, en belangrijkste: ik ben de laatste jaren TE verwend met paddock en pitlane kaarten bij al dat soort evenementen, om dan nu als 'gewoon' toeschouwer daar rond te gaan lopen! Tja...
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Jorioni Cooperini
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 07, 2007 21:29

Hey mede Alfisten,

was met Tomasso op Zandvoort afgelopen zondag, dacht dat het lekker weer zou worden dus in mijn t-shirtje gegaan...brrrrr....wat een wind. Gelukkig hebben deze 2 meiden mij vlak voor race 1 even opgewarmd anders had ik het spectakel misschien gemist.

Afbeelding

Ze vonden mijn shirt erg mooi, ik heb morgen een afspraakje met die linker.

Ciao
Cooper
1986 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v corsa...grrrrrrrrrrrrrr
1988 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v carburateurs...grrrrr
1988 Alfa Romeo Spider 2.0 QV carburateurs...grrrrrrrrrrr
2002 Alfa Romeo 156 3.2 GTA SW...vroemmmmmmmmm
Il Cuore Sportivo della Squadra33

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

ma mei 07, 2007 22:32

hij weer wel ;-)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: WTCC op Zandvoort

ma mei 07, 2007 23:52

Ze vonden mijn shirt erg mooi, ik heb morgen een afspraakje met die linker.
Als je maar geen shirtjes gaat ruilen.... :wink:

Roeltje 164

di mei 08, 2007 01:28

Heb je de Polo's van 164 register nog niet gezien...
8) 8) 8)

Rogier156
Full Member
Full Member

di mei 08, 2007 18:25

Zoals ik beloofd had een paar foto's vanuit de pits tijdens het WTCC-weekend:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rogier156 op wo mei 09, 2007 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Kosta
Guru
Guru

di mei 08, 2007 22:01

Hier is de race (nog een keer) te zien .

http://www.fiawtcc.com/fiawtcc/mc_vid40221.shtml
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Terug naar “Evenementen”