Afgelopen week is definitief duidelijk geworden dat het onmogelijk wordt om mijn normale rallyauto (de Ghia 1500 GT) vóór de Tulpenrallye klaar te hebben. Dus ik ga hem rijden met de Alfa Romeo 1750 Berlina, waarmee ik ook al de Deltarally heb gereden. Geen straf hoor, hij is in ieder geval veel comfortabeler. En met een gekietelde 2 liter motor ook zeker snel genoeg. Rik heeft hem afgelopen zaterdag nog helemaal nagekeken en waar nodig onderdelen vervangen, dus dat moet goed gaan.
En zondag belde mijn bestuurder dat hij vanwege zakelijke verplichtingen moest afzeggen. Nu rijd ik hem met mijn zoon, met wie ik ook de Deltarally heb gereden. Dat gaat wel goed, want ook toen hebben we behoorlijk goed gereden. Alleen heb ik nu door de verandering van auto regelementair een heel laat startnummer (155 in de Expertklasse) gekregen. Maar daar is mee te leven.
Vanochtend nog langs CASU geweest om de GTI Rallytwin te laten nakijken, dat wordt nu gedaan en morgenvroeg wordt die weer ingebouwd. Dan vrijdag nog even langs Rik om de afstelling helemaal in orde te laten maken met een CO2 kast en dan zaterdag op weg naar Mâcon. Ik houd jullie op de hoogte! En verder natuurlijk www. tulpenrallye.nl in de gaten houden.
Zaterdag 12 mei komen we allemaal zo vanaf 14:00 uur aan bij hotel Huis ter Duyn in Noordwijk. Ik hoop jullie daar ook te mogen begroeten als we het finishpodium oprijden.