Hallo mensen,
ik ben dus dit jaar al geweest met mijn pa in de 1750 GTV. De foto's op Webshots zijn dus van mij. Ik zal even een eerste indruk geven.
Het is niet erg groot. Voor degene die al eens op de Autosalon geweest zijn, het was alleen de hal langs het vliegveld (nr. 7 geloof ik). De kwaliteit maakt echter alles goed. Wat een mooie en zeldzame wagens. En niet alleen auto's, maar ook motoren, boten en vliegtuigen. Ik ben op de vrijdag geweest, geparkeerd recht onder de expositiehal. In de parkeergarage was ik de enige met een oldtimer, dat viel dus een beetje tegen.
De beurs zelf is meer een tentoonstelling voor mensen met een dikke portemonnee, hoewel de entreeprijzen reuze meevallen (volwassene 15 CHF of 10 euro). Enkele merken hadden een eigen stand, waaronder Alfa Romeo en Ferrari. Lancia had een stand vanwege hun 100-jarig bestaan. Verder ook wat clubstands, o.a. Alfa Register Zwitserland (
http://www.registresuissealfaromeo.ch/).
De vliegtuigen staan niet alleen binnen, maar er was ook een gedeelte van het vliegveld afgezet waar een tiental vliegtuigen stond. Bijna alles was te koop, dus ook een B25 bommenwerper voor CHF 950.000,-. Verder nog een aantal standjes met kunst, onderdelen (niet veel) en miniaturen.
Op zaterdag was er nog een veiling van ruim 50 auto's en overige vervoermiddelen.
Kortom, wel aardig, niet veel maar wel een hoge kwaliteit. Het koopje van de week zul je er niet snel vinden en (gebruikte) onderdelen voor je oldtimer helaas ook niet.
Zal binnenkort nog wat extra foto's plaatsen.
Groetjes, Eric.