Zoals van het weekend toen ik naar het Kielegat onderweg was. Je kent het wel, lekker muziekje op, tunneltje (dus gas ff lekker open) ... en ineens hoor je een geluid wat niet helemaal bij de auto hoor. Zoals een metalen "Klunk" gevolg door een fijn, maar te sportief geluid. Dus de auto bij het eerstvolgende pompstation neergezet en de krik eronder. En jawel, de einddemper door twee. Dus eerst op zoek geweest naar een passende uitlaatklem in de shop van de tankstation, maar niets te vinden.
Toevallig kwam er net een ANWB vrachtwagen aanrijden, dus met wat handgebaren aangehouden en gevraagd of hij toevallig een klem ofzo bij zich had. Beste man keek even met me mee, zag wat ik bedoelde en had nog wel wat mooiers liggen. De auto op de vrachtwagen gezet (betere krik kan je niet hebben) en samen de demper er weer onder gezet. Al met al tien minuutjes aan de kant gestaan en daarna weer vrolijk verder. Heerlijk zo'n gevalletje geluk bij een ongeluk! En het mooie stukje gereedschap (buisje wat zich aan de binnenkant van de uitlaat uitzet en vastklemt, gaat straks mooi mee in de gereedschapskist.