Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

Re: RE: Even voorstellen !

zo jan 20, 2013 20:50

IEDEREEN BEDANKT VOOR DE LEUKE REACTIE'S TOT DUSVER !

@ Brolli21 (ben je naam ff kwijt ?!) : Nee en ja !! Jouw tijdelijke fix bleek tevens een permanente fix ! Zij het dat jouw fix inmiddels aangesloten is op een hagelnieuwe ATL. De oude/vorige was nogal verlopen... Nou ja: commercieel verlopen dan: het materiaal (PE) is onverslijtbaar (ik verdien er pas een kwart eeuw mijn brood mee), alleen de FIA denkt er anders over..
Sander is mn naam ;)
Mooi dat die fix nogsteeds werkt 8)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: RE: Even voorstellen !

zo jan 20, 2013 23:06

IEDEREEN BEDANKT VOOR DE LEUKE REACTIE'S TOT DUSVER !


@ Dennis: gewoon eens met je Bert (toch ?) naar Zandvoort komen en meerijden ! Doen we na afloop een (alcoholvrij !!!) biertje, for old time's sake !

Ciao, Emile
Ha Emile, met de Bert gaat niet lukken helaas (verkocht :( ), maar dat biertje lukt zeker wel een keer :D. wie weet in de toekomst weer eens op de baan :wink:

Dennis

P.s. Je Squadra ziet er goed uit! Is dit toevallig die ooit bij Van Neerrijnen te koop stond?

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

RE: Even voorstellen !

ma jan 21, 2013 00:29

Even voorstellen: Emile Bekker is mijn naam, half eeuwtje jong en al 4 decennia verslingerd aan Alfa Romeo.........

Dat het dan nog zo lang moet duren om je hier voor te stellen........... :jumping: :jumping:
Laatst gewijzigd door Pericoloso op ma jan 21, 2013 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: RE: Even voorstellen !

ma jan 21, 2013 09:34

Ha Emile, met de Bert gaat niet lukken helaas (verkocht :( ), maar dat biertje lukt zeker wel een keer :D. wie weet in de toekomst weer eens op de baan :wink:

Dennis

P.s. Je Squadra ziet er goed uit! Is dit toevallig die ooit bij Van Neerrijnen te koop stond?[/quote]

Yep ! Wel enigszins "gemodificatoo'd" : Toyo's R888 op 15" lichtmetaal, 4 zuiger lichtmetaal klauwen voor, geventileerde schijven, lichtmetaal klauwen achter, volledige RVS knalpijp, lichtgewicht cardan as met mod. (alu flens ipv die rubberen misery-disc) , alle stuurstangen met uniballs, voorwielophanging mod. (draagarmen onder de fusee), verstelbare bovenste draagarmen, lichte, diam. 60 mm veren vóór, lichtgewicht alu "T-bone" met een lekkere dikke uniball aan het diff, inlaatkelkjes met Pipercrossje erop, electronische ontsteking met programmeerbare vervroeging, grotere oliekoeler, nieuwe stoel, nieuwe gordels, nieuwe ATL, en last but not least alle leidingen van remmerij, water en benzine vernieuwd. Alleen de laatste race gereden met die kelkjes/Pipercross, en kanonne, wat een toename van bruikbaar vermogen ! Kijk maar eens op:

http://62.194.150.25/squadra-italia/si- ... 210dc7a085 : PK's en koppel bij Nord-vriendelijke toerentallen !

Voor het komend seizoen staan polyester carrosseriedelen, instelbare dempers en slicks op de to do lijst (ehh.. verlanglijst), maar die budgetten weet je, zó hinderlijk...

Gr. Emile
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4156
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Even voorstellen !

ma jan 21, 2013 22:00

Hoi Emile, zo'n blaasbalg past net zo goed op de oude Nord als op de iets minder oude TS!
Ik denk alleen dat jouw torretje "iets" te ver is getuned om er zo een blower op te zetten :lol:

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Even voorstellen !

ma jan 21, 2013 23:11

Heb je niet iets in de trant van die "light pressure turbo" die Saab ooit eens op een model (dacht de 9000) heeft geschroefd ? Light pressure compressor dus ? 20 PK erbij, slicks erop, jij laat je twee graden camber vóór lekker staan, doen we op Zandvoort tenminste allebei een 2-nul-viertje ! :biggrin:

Seriously (ik ben beslist geen volbloed sleutelaar: koets/onderstellen/motor/bak/cardan erin en eruit enz. enz. lukt allemaal prima (hele Juul zelf verbouwd, op de motor na, die was "vers" toen ik de auto kocht), maar mijn kennis van electronica, compressieverhoudingen, benzine/lucht mengsels, nokkenastiming etc. is meer theoretisch !): zo'n compressor gaat niet samen met mijn HC Cosworth zuigers ? En ik neem aan dat bij hogere toerentallen jouw electronica/brandstofinjectie de hoeveelheid benzine naadloos aanpast ? Gaat toch niet/nooit goed met twee DellOrto's ? Maar het idee van twee van die wat oudere "jankerds" (met trazione posteriore !!) op de baan staat me wel aan ! Kunnen we die "trazione's anteriore" uit de Flevopolder een beetje gaan opduwen.. :biggrin: :biggrin:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4156
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Even voorstellen !

di jan 22, 2013 22:32

Ja, de hogere compressie en waarschijnlijk wilde nokkenassen gaan minder goed samen met de compressor.
Mijn Megasquirt is goed geprogrammeerd voor de setup, plus dat hij op de breedband Lambda set kan bijregelen. Motor is standaard TS, als ik het compressor setje nog eens zou maken, kost dat zo'n € 3000,-.
Met Megasquirt, map, poelie, eaton, steun en spanner zonder motor. Bij een 75ts zou dat dan met montage zijn, bij een Giulia moet ik het bekijken.

Die graden camber moeten er wel bij, want ik heb de slick linksvoor gesloopt...

Die voortrekkers dwarsbomen is altijd een goed idee :lol:

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Even voorstellen !

di jan 22, 2013 22:57

Nou, tja.. Als m'n Nord wat op race-leeftijd raakt, hmm... De motor opfrissen gaat hopelijk nog een beetje (erg ?) flink ruim beneden 3 euro-mille lukken, maar als de tor eens met heul veul Italiaanse drama en dito rook zou bedanken voor een volgend seizoen ?? Een standaard tweeliter Nord heb je voor 3 mille niet op 180 PK/220 NM-nivo, vrees ik. En over rondetijden met jouw compressor-vermogen/koppel aan boord, slicks én een fatsoenlijk setje instelbare dempers wil ik even niet filosoferen (die budgetten, weet je) !! Ook slecht voor de nachtrust.. Ga ik alleen maar dromen over die (áchter de wagen te spannen) 200 paarden ! Dat we maar nooit (helemaal) volwassen mogen worden !!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4156
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Even voorstellen !

di jan 22, 2013 23:04

Nee, ik ben het destijds ook gaan maken om op een budget manier op 200pk te komen. Das wel gelukt!

Ik rij op niet instelbare dempers, dus het kan vast nog beter, haha.

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

RE: Even voorstellen !

di jan 22, 2013 23:10

Zo dan, goed bezig Emile :thumbs: . Mooie lijst met aanpassingen en goede plannen nog. Heb je Pascal Giacomini al eens benaderd vokr goede raceschokdempers?

Terug naar “Het Forum Café”