Hajala
Junior Member
Junior Member
Berichten: 71
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 17:56
Locatie: Alfahoek

RE: Mito

do nov 01, 2012 15:18

Wat ik me afvraag is hoe men de DNA-schakeling toepast, vanwege het feit dat er over te licht- en/of te zwaar sturen wordt gesproken. Heb zelf niet die ervaring.
Indien de juiste stand bij de juiste snelheid stuurt het geweldig. M.i. beter dan de Alfa 147 en ik heb 2x een 147 gehad.
Overschakelen binnen het DNA systeem dient onder 110 km/h te gebeuren. Da's even wennen als je eenmaal op een autosnelweg rijd met 120 km/h in stand N.
Ik hou zelf dit aan:
Op provinciale wegen (60 km/h en 80 km/h): N
Op autowegen: N
Op autosnelwegen: D
En tijdens slechte weersomstandigheden kan zoals bedoeld de A (van All Weather) worden toegepast.

Saluti. Harm Jan
Mito TB Sport
Cinquecento Sporting

Tymen QV
Full Member
Full Member
Berichten: 425
Lid geworden op: za jan 01, 2005 21:31
Locatie: Zuid-Holland

RE: Mito

zo nov 04, 2012 12:10

Ik kan maar 1 ding zeggen super auto ! Ben er zeer content mee, rijdt zoals mijn 145 QV's van vroeger iets wat ik miste en weer terug gevonden heb.
En de dna rules ! Echt een geheim wapen.

Succes

Tymen
----------------

Gebruikersavatar
gaucho
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 21:25
Locatie: Helmond

Re: RE: Mito

zo nov 04, 2012 14:46

Wat ik me afvraag is hoe men de DNA-schakeling toepast, vanwege het feit dat er over te licht- en/of te zwaar sturen wordt gesproken. Heb zelf niet die ervaring.
Dat zwaarder sturen is in mijn JTD juist wel heel goed merkbaar, daarom rij ik juist op 50 t/m 80 wegen in D en op de snelwegen in N, dan kun je ontspannen en soepel sturen. De A instelling gebruik ik tot nu toe alleen bij echt gladde wegen (sneeuw e.d,).
'97 GTV 3.0 24v LPi

Gebruikersavatar
timmeke alfa
Junior Member
Junior Member
Berichten: 85
Lid geworden op: wo feb 25, 2009 20:25
Locatie: mortsel

RE: Mito

zo nov 04, 2012 22:15

ik gegruik N altijd in stad verkeer of soms op autosnelweg is ook meestal maar saaie weg .
D gebruik ik meestal op bochtige wegen een vind wel dat je het verschil aan het stuur goed voeld . rijd veel pittiger . enkel op de 1300 jtd vind ik het koppel wat minder in D maar denk dat dit ook wel aan het vermogen ligt .
een A gebruik ik bijna nooit enkel als het heeft gesneeuwd of ik zit op de snelweg een het begint zwaar te regenen durf ik dat ook gebruiken.

Hajala
Junior Member
Junior Member
Berichten: 71
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 17:56
Locatie: Alfahoek

RE: Mito

zo nov 11, 2012 08:24

Ieder zijn/haar ding uiteraard over hoe de DNA te willen gebruiken.
Hou het zelf bij zoals ik dat altijd doe.
Maar al enig idee wat te gaan doen aan de Mito?
(Novitec, Squadra etc.?)

Saluti, Harm Jan
Mito TB Sport
Cinquecento Sporting

Gebruikersavatar
Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 661
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:53
Locatie: Gaanderen
Contacteer: Website

RE: Mito

zo nov 11, 2012 13:50

Zoals eerder aangeven rij ik altijd in D, is het eerste dat ik doe na de contactsleutel omgedraaid te hebben.
Respons op het gas is zoveel beter. Ik zie ook geen verschil in verbruik met de stand N.
Wat mij betreft deze schakelaar er uit en gewoon permanent die stand activeren.
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: Mito

di nov 13, 2012 15:19

Niet mee eens, mss afhankelijk welk type MiTo je rijdt, ik vind de D redelijk agressief soms: 'te zelfs' in mijn 163PK Tjet versie. Vandaar dat ik bijna altijd in de N stand rij. A stand op vakantie in de besneeuwde bergen of de zeldzame momenten van sneeuw alhier :wink:
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Mito

di nov 13, 2012 15:52

Ebbr: bij mijn 1.3 diesel is geen spoortje 'agressief' te merken, haha. Stuurt net wat zwaarder, wat lekkerder, verder allemaal weinig 'poe, nou, zozo'.

Ik rij mijn MiTo inmiddels 75.000 kilometer, in anderhalf jaar tijd. Zit nog steeds ontzettend lekker in mijn leren stoelen terwijl ik niet zo'n hele beste rug heb. Komt aardig in de buurt van de 156-sportpakket-stoelen. Enige stoelen die ik echt nog lekkerder vond zitten waren die in mijn Porsche 944 S2 van 1990 (de 911 stoelen) maar verder... Kan ook laag zat in de MiTo vind ik. Op vakantie in één ruk door naar midden Italië, 1550 km zonder problemen.

Ik heb er een Koni Sportkit onder en dat stuurt wel ietsje beter dan origineel. Standaard vind ik het voor een auto in zijn klasse helemaal niet verkeerd. 156 met sportpakket heeft wel wat meer gevoel vind ik persoonlijk.

Ik ga de twee ton er mee halen, daarvan ben ik overtuigd!
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 661
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:53
Locatie: Gaanderen
Contacteer: Website

Re: RE: Mito

di nov 13, 2012 18:40

Ik ga de twee ton er mee halen, daarvan ben ik overtuigd!
Ik denk ik ook wel, maar heb dat niet in de hand (het is een auto van de zaak).
Maar privé voor mij geen MiTo :oops: .
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Gebruikersavatar
8cken
Member
Member
Berichten: 125
Lid geworden op: wo jan 04, 2012 18:55
Locatie: Dilbeek

RE: Mito

zo nov 25, 2012 11:19

Ik rij altijd in D .
Het is eve wennen het stuurgevoel maar as je sportief rijd is hij wel goed in de bochten.
alfa romeo is het hart van de auto's

vroeger alfa 147 1.6 ts 120 pk
Vroeger mito 1.4 tb multiair 135 pk
Nu giulietta 1.4tb 120 pk 2016

Gebruikersavatar
__1337__
Full Member
Full Member
Berichten: 290
Lid geworden op: ma dec 19, 2011 13:48

Re: RE: Mito

zo nov 25, 2012 20:25

Kun je zien dat je met zo'n topic nergens gaat komen, zoveel mensen zoveel smaken dus daar kom je met externe input nooit uit.

Bedoel wat ik al eerder postte: ik vind de 147 echt niets, te slap en comfortabel niet alfa-waardig (vind ik) hierboven lees ik iemand die dat precies andersom vind. Na de 156 en 916-serie ben ik pas bij de MiTo weer geinteresseerd geraakt in de nieuwere alfa serie. Waarbij ik ook de standaard Giulietta nog te slap, comfortable vind.
MiTo sport: Strak geveerd lekker eigenwijs en snel (eco versies uitgezonderd :lol: ), alleen in een 147GTA kan ik me in de snelheidsbeleving en wegligging terugvinden en dan nog zou ik een MiTo QV prefereren :wink:

Verder is het lang geleden dat een stoel zo lekker vind zitten als uit het sportpakket, dus wat je daar nu mis aan vind :shock:
En het geluid van de Busso dan? Die heb je niet in een MiTo QV :)

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: Mito

ma nov 26, 2012 11:47

Klopt het Busso V6 soundje ook in de 147-156 GTA vind je niet meer in de alfa's anno nu. Net als het boxer soundje trouwens uit mijn ex 33. Point taken :wink:
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Terug naar “Het Forum Café”