- 30km zones in woonwijken; prima snap ik
- 60km zones op B wegen met veel woningen er aan (snap ik enigzins)
- 60km zones bijv. bij ons in de achterhoek op godsverlaten B wegen (snap daar helemaal niets van, pure overheidsbetutteling)
- Drempels algeheel verbieden in nederland
Zeker bij de buitenlandrit 2012 viel het wel erg hard op, we slingerden een paar keer op weg naar Duitsland over de grens. Aan Nederlandse zijde stuiten we keer op keer direct op de grens al letterlijk op zo'n eerste drempel. Wat een verademing bij onze oosterburen.
Heb als stap 1 deze brief voor een rubriek in de ANWB kampioen verzonden, benieuwd of het er in komt.
Hallo,
In jullie rubriek ANWB vraagstukken wilde ik graag volgende lobby vraag stellen aan Ferry:
In grote steden en dorpjes is het fenomeen verkeersdrempel al ergenis nummer 1 voor menig automobilist. Helaas moet de autoliefhebber in nederland tegenwoordig zelfs ook genoegen nemen met zeer oncomfortabel rijden buiten de bebouwde kom. Daar doemen 60 km zones op, en alsof dat nog niet genoeg is worden daar drempels in gelegd. Ik heb begrip voor verkeersveiligheid en geluidsoverlast ik woon zelf dicht aan een provincialeweg, echter werken die dingen alleen maar milieu onvriendelijk en averechts: Voertuigen gaan op de rem, schaven over een drempel heen en gaan daarna weer vol op het gas om toch een goed gemiddelde te halen. Ik rij zelf graag met oldtimers, met vaak het lagere chassis en minder moderne vering is de drempel al helemaal een crime. Dan hebben we het nog niet gehad over de hinder voor hulpdiensten.
Wordt het niet eens tijd dat de ANWB 'spreekbuis voor de automobilist' een duidelijk nee laat horen richting onze overheid: onmiddelijk stoppen met aanleg van die rotdingen.