gt1600Junior
Advanced Member
Advanced Member

Alfa Romeo dealerschap TvK Alkmaar stopt ermee

vr jun 15, 2012 10:08

Ik weet niet of het hier al bekend was, maar Ton van Kuyk Alkmaar stopt per volgende week met het Alfa dealerschap. De dichtsbijzijnde (officiele) dealer voor Groot-Alkmaar e.o. wordt dan Haarlem of Purmerend (Vireo). Jammer, weer een dealer minder.

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Alfa Romeo dealerschap TvK Alkmaar stopt ermee

vr jun 15, 2012 10:51

Pffff, blijft niet veel meer over zo. :-(
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Corrado
Guru
Guru

vr jun 15, 2012 11:06

Krijg je hetzelfde verhaal als bij Lancia jaren geleden in gang is gezet:

Matig modellengamma leidt tot matige verkoop, wat leidt tot minder dealers, wat leidt tot nog minder verkoop...

Ik heb wel eens een uitnodigingetje gehad voor het komen bekijken van een nieuwe Lancia: of ik maar even 100 km wilde rijden om te komen kijken... nee dus.

Jammer dat zo de meest karakteristieke merken in Nederland gereduceerd worden tot 0.

Koen

gt1600Junior
Advanced Member
Advanced Member

vr jun 15, 2012 11:46

Klopt. En er zal vast wel een goede reden zijn om de introductie van de Giulia tot 2x aan toe uit te stellen, maar zo lopen wel al je leaseklanten hard weg in een premium segment. Die ben je dus weer voor 3 en tegenwoordig ook steeds meer voor 5 jaar kwijt...
Ze worden ingehaald door de tijd en dat kost AR veel marktaandeel.

erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr jun 15, 2012 13:43

Ik denk dat binnen 10 jaar (eigenlijk denk ik 5 maar durf dat eigenlijk niet te zeggen) ons merk niet meer bestaat! :idea:
Er wordt alles aan gedaan om de klanten in andere merken te laten rijden door veel te lang te wachten met nwe modellen.
De klanten die weg zijn zullen ook niet snel meer terug komen vrees ik.
Ongelooflijk als ik in mijn omgeving kijk wie er eerder dagelijks Alfa reden en waar ze nu mee rijden.
BMW en Audi slaat de klok! :shock:
Doe er zelf ook aan mee moet ik zeggen.....en tot overmaat van ramp bevalt dat Beierse hok al 3jaar fantastisch :oops:
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Corrado
Guru
Guru

vr jun 15, 2012 14:23

Ik rijd al heel lang Lancia (een paar klasssieke/semi-klassieke Alfa's tussendoor) en daar ging het net zo. Een populair model (bijv. de eerste Thema) wordt afgelost met.... niets. Gevolg: klanten weg naar een ander merk en pas nadat echt iedereen noodgedwongen is overgestapt komt men met een opvolger. Heb die modelpolitiek nooit begrepen. Of je dealer (destijds SAAB_LANCIA) mag ineens geen Lancia meer verkopen/onderhouden. En dan heb ik het nog niet eens over het totale onbegrip en gebrek aan merkbeleving bij de Fiat-dealers waar je noodgedwongen heen moet (of de huidige Chrysler-dealers... tja...).

Ik heb er menig brief en mailtje aan gewijd, maar een antwoord terugsturen kostte blijkbaar teveel moeite. Over klantenbinding gesproken.

Je gunt zo'n mooi merk met zo'n prachtige history als Alfa (en Lancia) toch iets veel beters!

Koen

Pericoloso
Guru
Guru

vr jun 15, 2012 20:00

Zucht, gelukkig hebben we de klassike Alfa's nog om van te houden...
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

stephen
Guru
Guru

za jun 16, 2012 13:57

nu kom ik bijna nooit bij de Dealer, rijd zelf semi-lassiek en de lesefiets mag geen Alfa zijn.

Maar wel een slechte zaak dat de Dealers aan het uitsterven zijn.
Bij TvK speelt iets meer, zijn met alles aan het reorganiseren :roll:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

GiuliaReis
Full Member
Full Member

zo jun 17, 2012 11:03

Sprak laatst een Brera rijder, was super blij met deze auto, reed perfect, geen problemen. Echter geen goede opvolger, Giulietta te klein, 159 uit het programma.
Is overgestapt naar Bmw. Zonde
Thoughts of an idle mind

sudderaar
Junior Member
Junior Member

di jun 19, 2012 15:55

Bovenstaande discussie is heel herkenbaar. Ook mijn vrouw rijdt een nieuwe 3-serie(328i) als leaseauto. Simpelweg omdat Alfa er niets tegenover kan zetten.
Donateursnr. 707, Robert Lastdrager
Alfa Romeo Sud TI QV (1983) sinds 24-12-1984
Alfa Romeo 75 3.0 America (1987) sinds 16-06-2009
Alfa Romeo 166 3.2 Distinctive (2004) sinds 24-01-2018
Alfa Romeo Spider 2.0 Twin Spark Edition Elegante (2003), 06-06-2020

Rainier155
Guru
Guru

di jun 19, 2012 16:16

Fiat geeft geen drol om meer Lancia en Alfa. :roll:
Chrysler en Fiat zelf hebben topprioriteit, en dan vooral buiten Europa dus. Dus als ik Alfa dealer was, zou ik er heel rap een ander merk bij gaan nemen, of gewoon compleet overstappen. Komende jaren valt er qua Alfa's en Lancia's geen droog brood mee te verdienen dankzij de huidige strategie van Marchionne. Mito en Giulietta verkopen voor geen meter meer.
Sterker nog Alfa Romeo is het slechtst verkopende merk in Europa op dit moment. En in 5 maanden tijd slechts 45.070 auto's verkocht in Europa. :roll: Dat is zegmaar bijna netzoveel als wat de hele VAG groep in totaal in Nederland verkoopt in een half jaartje. :!:

Bron:
http://www.italiaspeed.com/2012/cars/in ... /1906.html
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

groschl
Full Member
Full Member

di jun 19, 2012 16:42

Tja.....nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar de huidige modellen vind ik eigenlijk ook weinig spannends meer aan.
Wat dat betreft zijn ze echt de verkeerde weg ingeslagen ergens lang geleden.
En vergeet daarbij niet de relatief vele problemen met TS motoren die weliswaar in de huidige modellen niet meer voorkomen maar die weer eens onderstreept dat Alfa Romeo probleem auto's zijn. Dat beeld is er namelijk nog steeds bij de huidige auto kopers.
En ja....ruil 'm maar eens in na een jaar of 2, 3.......
Vooral in deze tijd krabben zich de meeste mensen nog eens over het hoofd en gaan dan meestal toch voor het veilige en nemen een VW of een Toyota, daar krijg je tenminste nog wat voor terug.
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

Harold Sieben
Newbie
Newbie

ma jul 16, 2012 22:12

Beetje late reactie, maar als ex- klant ben ik er niet rouwig om. Service vond ik erg slecht en echt welkom als klant voelde ik me ook niet. Dit kwam vooral door de receptioniste die kennelijk dacht dat zij klanten mocht afpoeieren. En da natuurlijk met een grote arrogantie. Ben daarna naar Vireo gegaan en daar zeer tevreden over de service.
Spider 1300 Junior
GTV 2.0 V6 Turbo
Brera 3.2 V6 Q4
Spider 2.2 JTS Selespeed

Mirano
Junior Member
Junior Member

ma jul 16, 2012 23:39

Na 22 jaar Alfa's hebben we 2 weken geleden de 147 ingeruild voor nieuwe auto van een ander merk. Dus verplaatsen we ons nu in een peugeot en chevrolet (daewoo)
Voornaamste reden is van economische aard. De 147 liep duurder dan nodig en bij 113K weet je gewoon dat er flink onderhoud aan komt.
Nu tank ik de LPG tank vol voor 15 euro en rij daar 420 km mee.
Dan maar minder vermogen, met minder beleving. We hebben gewoon de afweging gemaakt om het geld anders te besteden.
En eerlijk gezegd rijdt het ook wel relaxed. Goed genoeg.

De verschillen zijn evenwel extreem groot, alles wat de 147 is is de chevrolet niet. Maar mijn vrouw maakt de meeste kilometers en die
maakt het geen reet uit wat ze rijdt als ie het maar doet.

En ik heb fijn mijn Alfetta die met mooi weer lekker buiten mag spelen. Helemaal zonder Alfa wil ik ook niet, maar gewoon niet meer als 1ste auto.

Stefan Elshout
Full Member
Full Member

Re: RE: Alfa Romeo dealerschap TvK Alkmaar stopt ermee

di jul 17, 2012 00:03

Beetje late reactie, maar als ex- klant ben ik er niet rouwig om. Service vond ik erg slecht en echt welkom als klant voelde ik me ook niet. Dit kwam vooral door de receptioniste die kennelijk dacht dat zij klanten mocht afpoeieren. En da natuurlijk met een grote arrogantie. Ben daarna naar Vireo gegaan en daar zeer tevreden over de service.
Dit is wel typisch iets wat ik in iedergeval bij Fiat/Lancia/Alfa dealers tegen komt. Als ik daar binnen kom voor bijvoorbeeld een onderdeel begint een zwaar ongeinteresseerd persoon diep te zuchten, en als het dan nog eens voor een model van meer dan 5 jaar oud is voel je je gewoon bezwaard om ze lastig te vallen.... en dat is geen incident maar dat is tot nu toe bij elke dealer die ik binnen stap.
Kom ik bij Merceders of BMW binnen staan er vriendelijke mensen die me koffie aanbieden, informatie per email doorsturen, verstand van zaken hebben, versterking uit de werkplaats inroepen als ze ergens niet uit komen en de tijd nemen om iets uit te zoeken. Dan ben ik best bereid wat meer te betalen.
Wat dat betreft had zowel lancia als alfa als fiat en de daarbij behorende dealers van mij al lang failliet mogen zijn, ik laat er geen traan om.
Fulvia Coupé / 130 Coupé / Dino Coupé / 33 1.7IE / Thema 8.32

Terug naar “Het Forum Café”