Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: Benzineprijzen!! OVER 2,-! Tanken boycotten??VANAF 15 AP

za apr 14, 2012 01:07

Nou hoor ik dat er oproepen zijn dat IEDEREEN vanaf 15 April een week NIET MOETEN TANKEN!!
Uit protest dus tegen de hoge brandstofprijzen.
Weet iemand meer? Ik kan er niets over vinden!
Gr. Wim.
Ik moet nog tanken. Laat ik dat 15 april gaan doen. Als anti-protest. :mrgreen:

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Benzineprijzen!! OVER 2,-! Tanken boycotten??VANAF 1

za apr 14, 2012 01:13

NL is het duurste land om te tanken in Europa. :cry:
Oh ja? Italië stond afgelopen week nog bovenaan. Nederland, Denemarken, Noorweken en Griekenland volgde met een paar cent verschil. En dan hebben Grieken en Italianen niet zoveel te besteden als wij Nederlanders. Dus, of het in verhouding écht het duurste is, waag ik te betwijfelen. Met het verschil dat de mensen daar wel wat doen en staken en Nederlanders alleen klagen maar nooit overgaan tot actie. Dus van mijn part gooit Den Haag er nog 2€ bovenop! Laten we hopen dat het de oplossing is voor het fileprobleem op koopzondagen!

[edit]

Noorwegen € 2,059 (EUR95). Bijna 20ct duurder dan de gemiddelde prijs in Nederland.

Nagaan dat de 98 in Belgie (Limburg) ergens midden eurozestig zit. 8)
Laatst gewijzigd door MDP op za apr 14, 2012 01:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: Benzineprijzen!! OVER 2,-! Tanken boycotten??VANAF 15 AP

za apr 14, 2012 01:16

Ondertussen praten Rutte & co wel over oa btw verhoging.... dus dat gaat er sowieso ook nog een keer bijkomen op "korte" termijn.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Benzineprijzen!! OVER 2,-! Tanken boycotten??VANAF 1

za apr 14, 2012 01:18

We roepen al jaren dingen als ACTIE en we klagen steen en been (ik ook) maar wij nederlanders laten het allemaal gebeuren en doen er nooit eens concreet wat aan.
Stakingen zoals de fransen zijn bij ons al tientallen jaren niet meer voorgekomen. Dus we betalen gewoon wat er gevraagd wordt. Heb het te doen met de bedrijven die
afhankelijk zijn van vrachtauto's, busjes en auto's die naar de werken en de klanten moeten. Dit is bijna niet meer te doen met deze prijzen.
Zijn meerendeels leasewagens. En nagaan dat vaker 4-5 man worden vervoerd per busje (bedrijfsafhankelijk). Een verhoging van 0.50€ per liter brandstof zou betekenen 10ct per liter (de man) dus per 20km (indien zuinig exemplaar). Wat ook nog eens belastingaftrekbaar is en vaker wordt per man gedeclareerd bij de klant. De meeste bedrijven houden geld over aan woon-werk, maak je daar maar geen zorgen om.

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Benzineprijzen!! OVER 2,-! Tanken boycotten??VANAF 1

za apr 14, 2012 01:21

Ondertussen praten Rutte & co wel over oa btw verhoging.... dus dat gaat er sowieso ook nog een keer bijkomen op "korte" termijn.
En nog veel meer wordt fors duurder. En dat blijft doorgaan totdat Nederland zegt: Ho! En nu klaar. Maar zolang het bij woorden blijft, blijven wij betalen, meer en meer en meer. Mja, genoeg reserves dus ook dat juich ik toe!

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: Benzineprijzen!! OVER 2,-! Tanken boycotten??VANAF 1

za apr 14, 2012 05:18

Voor mensen die een nieuwe auto kunnen rijden is die nieuwe technologie een uitkomst, maar iedereen die een 10 jaar oud mobiel rijdt is dus de komende 10 jaar de pineut, en wie weet hoe de prijzen dan staan?
Ben nu maar eens aan het rondkijken voor een klein dagelijks iets op lpg-g3 oid. :? Bij een diesel zit je meteen weer met die belachelijke belasting.

Overigens zijn de accijnzen een percentage volgens mij, als de basis dus duurder wordt gaan de accijnzen ook omhoog, en daar moet je dan weer BTW over betalen :evil: . :( Als de regering dat kwartje nu eens terug zou geven.... :roll: NL is het duurste land om te tanken in Europa. :cry:
3x niet waar.

1) Het verschil in belasting tussen een lpg en diesel is in de meeste provincies niet groot.
2) BTW over accijns? Dat mag en kan volgens de wetgeving niet, beter eerst verdiepen in hoe de brandstofprijs opgebouwd is voordat je daar uitspraken over doet. Overigens gaan de accijnzen op zichzelf niet omhoog, tenzij de regering hierover beslist, iets wat uitgebreid in het nieuws gemeld zal worden dan. En dat kwartje krijgen we echt nooit meer terug.
3) Nope, zoals al eerder genoemd, is o.a. Italië en Zwitserland duurder.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
midas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 527
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 19:36
Locatie: Breda
Contacteer: Website

RE: Benzineprijzen!! OVER 2,-! Tanken boycotten??VANAF 15 AP

za apr 14, 2012 10:14

Zolang de auto's zuiniger bliven worden zullen de benzine prijzen ook stijgen. Alleen wij met de oude auto's zijn de pineut.... Dan toch maar wat accu's in de juul
nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L

Afbeelding

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6839
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: Benzineprijzen!! OVER 2,-! Tanken boycotten??VANAF 1

za apr 14, 2012 10:50

3x niet waar.

1) Het verschil in belasting tussen een lpg en diesel is in de meeste provincies niet groot.
2) BTW over accijns? Dat mag en kan volgens de wetgeving niet, beter eerst verdiepen in hoe de brandstofprijs opgebouwd is voordat je daar uitspraken over doet. Overigens gaan de accijnzen op zichzelf niet omhoog, tenzij de regering hierover beslist, iets wat uitgebreid in het nieuws gemeld zal worden dan. En dat kwartje krijgen we echt nooit meer terug.
3) Nope, zoals al eerder genoemd, is o.a. Italië en Zwitserland duurder.
1) G3 maakt een aardig verschil anders :) ... maar 'gewone' LPG en diesel scheelt idd niet zo heel veel.

Rest is wel mijn fout dan :oops: ... Overigens staat er wel "volgens mij" in de zin bij, als iemand dat erbij zegt weet hij het meestal niet 100% zeker... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Benzineprijzen!! OVER 2,-! Tanken boycotten??VANAF 1

za apr 14, 2012 11:48

Zolang de auto's zuiniger bliven worden zullen de benzine prijzen ook stijgen. Alleen wij met de oude auto's zijn de pineut.... Dan toch maar wat accu's in de juul
Meer accu's in de juul wordt zij alleen maar zwaarder van en gaan nog meer gebruiken :lol:

Gebruikersavatar
wim V8
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 574
Lid geworden op: di jun 09, 2009 22:31

Re: RE: Benzineprijzen!! OVER 2,-! Tanken boycotten??VANAF 1

za apr 14, 2012 14:20

Zolang de auto's zuiniger bliven worden zullen de benzine prijzen ook stijgen. Alleen wij met de oude auto's zijn de pineut.... Dan toch maar wat accu's in de juul
Meer accu's in de juul wordt zij alleen maar zwaarder van en gaan nog meer gebruiken :lol:


Kijk hier maar eens:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/216124/

Hier begon t mee: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/208890/

Gr. Wim.
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2992
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: RE: Benzineprijzen!! OVER 2,-! Tanken boycotten??VANAF 1

za apr 14, 2012 17:20

3x niet waar.

1) Het verschil in belasting tussen een lpg en diesel is in de meeste provincies niet groot.
2) BTW over accijns? Dat mag en kan volgens de wetgeving niet, beter eerst verdiepen in hoe de brandstofprijs opgebouwd is voordat je daar uitspraken over doet. Overigens gaan de accijnzen op zichzelf niet omhoog, tenzij de regering hierover beslist, iets wat uitgebreid in het nieuws gemeld zal worden dan. En dat kwartje krijgen we echt nooit meer terug.
3) Nope, zoals al eerder genoemd, is o.a. Italië en Zwitserland duurder.
1) G3 maakt een aardig verschil anders :) ... maar 'gewone' LPG en diesel scheelt idd niet zo heel veel.

Rest is wel mijn fout dan :oops: ... Overigens staat er wel "volgens mij" in de zin bij, als iemand dat erbij zegt weet hij het meestal niet 100% zeker... :wink:
Je betaalt wel degelijk BTW over accijns. Kijk maar op een willekeurig tankbonnetje waar de BTW apart benoemd wordt, da's gewoon 19/119e van het totale bedrag. De accijnzen zijn inderdaad wel een vast bedrag (wat overigens wel jaarlijks vanwege indexering (of misschien wel vaker omdat de overheid weer eens geld nodig heeft) opnieuw bepaald wordt), maar de BTW stijgt (en minder vaak daalt) uiteraard wel vrolijk mee met de kale brandstofprijs. Het kwartje is overigens allang geen kwartje meer, maar zo'n 11,3 eurocent. Kun je nagaan hoe lang die er al op zit...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: Benzineprijzen!! OVER 2,-! Tanken boycotten??VANAF 15 AP

ma apr 16, 2012 15:13

Venezuela 00,07 $ cent per liter...
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Benzineprijzen!! OVER 2,-! Tanken boycotten??VANAF 15 AP

ma apr 16, 2012 15:44

het wordt dan toch tijd dat ik een fatsoenlijke fiets koop!
Ik fiets nu steeds met de old-skool racefiets of op mn longboard, maar op beide kan ik niets meenemen, dus pak ik dan de auto.
Dat wordt zo wel een erg duur geintje...

Iemand een fiets te koop? :twisted:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Benzineprijzen!! OVER 2,-! Tanken boycotten??VANAF 1

ma apr 16, 2012 16:08

het wordt dan toch tijd dat ik een fatsoenlijke fiets koop!
Ik fiets nu steeds met de old-skool racefiets of op mn longboard, maar op beide kan ik niets meenemen
O nee? :P

Doe eens klikken en scroll dan naar onderen. Nee, nog verder naar onderen.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Benzineprijzen!! OVER 2,-! Tanken boycotten??VANAF 15 AP

ma apr 16, 2012 16:49

Haha! Nice 8)
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Terug naar “Het Forum Café”