Gebruikersavatar
Harrie
Member
Member
Berichten: 240
Lid geworden op: za jan 07, 2006 23:19
Locatie: 's-Gravenzande

Re: RE: Waar gaat het heen ???!!!!

ma jan 31, 2011 10:48

Setje kabels voor een V6 is niet echt een koopje hoor. Maar na autoradio's, navigatiesystemen, airbags, achterbanken bij MPV hebben we nu bougiekabels.
Hoe laag kan het zakken.

Tjerry
Ik heb er nog wel een. Een collega van een vriend van mij kwam terug van vakantie, toen hij weer in zijn auto wilde stappen bleek dat de turbo van zijn Golf TDI was gestolen ...
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:
156 2.5 V6 1998, Spider QV 1988
eerder 2 x 75, 2 x 156, 4 x 164, 2 x Alfa 6, Giulietta, 147, 166

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Waar gaat het heen ???!!!!

ma jan 31, 2011 10:50

Setje kabels voor een V6 is niet echt een koopje hoor. Maar na autoradio's, navigatiesystemen, airbags, achterbanken bij MPV hebben we nu bougiekabels.
Hoe laag kan het zakken.

Tjerry
Ik heb er nog wel een. Een collega van een vriend van mij kwam terug van vakantie, toen hij weer in zijn auto wilde stappen bleek dat de turbo van zijn Golf TDI was gestolen ...
Neeeeeee, dat kan echt niet!!!!

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Waar gaat het heen ???!!!!

ma jan 31, 2011 10:52

Je zal zo'n kind van 13/14 zonder licht maar onder je auto krijgen... Jij rijdt met je auto toch ook niet zonder licht in het donker? Maar dat is natuurlijk een heel andere discussie.

Politie komt hier idd 9 van de 10 keer niet voor langs, maar je kunt zelf wel langs de politie om aangifte te doen. Of online aangifte doen. Helaas zijn er te weinig agenten in NL om bij elke diefstal langs te komen. Zeker gezien het feit dat in veel gevallen de dader niet te achterhalen is. Of dit goed of slecht is, kun je ter discussie stellen. Maar het is altijd makkelijk om met het vingertje te wijzen richting politie/overheid.

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

Re: RE: Waar gaat het heen ???!!!!

ma jan 31, 2011 10:57

Politie komt hier idd 9 van de 10 keer niet voor langs, maar je kunt zelf wel langs de politie om aangifte te doen. Of online aangifte doen. Helaas zijn er te weinig agenten in NL om bij elke diefstal langs te komen. Zeker gezien het feit dat in veel gevallen de dader niet te achterhalen is. Of dit goed of slecht is, kun je ter discussie stellen. Maar het is altijd makkelijk om met het vingertje te wijzen richting politie/overheid.
Een aantal jaar terug is bij mij vader thuis door een vervelende klant (pa heeft een praktijk aan huis) mijn mountainbike onder de carport vandaan gejat, mijn pa had een complete beschrijving van de kerel in kwestie, meteen aangifte gedaan bij de politie, daar was de reactie meteen dat het een bekende was (adres en alles bekend). Is er ooit nog iets mee gebeurd? NEE. Maar ondertussen wel lullige bekeuringen uitschrijven en meer van die ongein om de staatskas te spekken

Schandalig als je het mij vraagt, ik heb dan ook 0 respect voor politieagenten, struikrovers met een dekmantel van legaliteit.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Waar gaat het heen ???!!!!

ma jan 31, 2011 11:54

ik heb dan ook 0 respect voor politieagenten, struikrovers met een dekmantel van legaliteit.
Dat vind ík dan weer niet kunnen. De agent op de straat voert ook alleen maar het beleid uit wat hem opgedragen wordt. Helaas is dit beleid inderdaad deels gericht op het binnenhalen van geld voor Vadertje Staat, maar daar kan ik de agenten zelf toch geen verwijten over maken. Die zijn alleen maar het gezicht van een scheef beleid. Bedenk dat, ook in Nederland, een politieagent nog steeds een enorme verantwoordelijkheid moet dragen, een bepaald risico moet lopen voor een bescheiden beloning, bijzonder onsmakelijke dingen tegen kan komen waarbij hij geen eigen rechter mag spelen, op enig moment misschien bij ouders moet gaan aanbellen om te vertellen dat er iets vreselijks met hun kind is gebeurd... Daar mag je best respect voor hebben. .
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4156
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: Waar gaat het heen ???!!!!

ma jan 31, 2011 12:18

ik heb dan ook 0 respect voor politieagenten, struikrovers met een dekmantel van legaliteit.
Mijn broer is er ook 1 en ik hoop dat ze je eens flink komen lastig vallen en jouw perceptie op politieagenten echt eens waar komen maken, je meenemen en een paar dagen tussen echte struikrovers zetten!!! :twisted:

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: Waar gaat het heen ???!!!!

ma jan 31, 2011 12:26

On topic...

Na beter onderzoek, blijkt nu dat niet alleen de boegiekabels gestolen te zijn maar ook beide bobines..... :evil: :evil:

Na een beetje rondbellen kost dat geheel net over de €400 (nieuw), dat is gelijk aan de gemiddelde waarde en aanschafprijs van zijn auto..

Kabels zijn waarschijnlijk al gevonden via mijn zwager, maar ik zal nog even een gezocht proep doen voor de bobines...
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

Re: RE: Waar gaat het heen ???!!!!

ma jan 31, 2011 14:13

ik heb dan ook 0 respect voor politieagenten, struikrovers met een dekmantel van legaliteit.
Mijn broer is er ook 1 en ik hoop dat ze je eens flink komen lastig vallen en jouw perceptie op politieagenten echt eens waar komen maken, je meenemen en een paar dagen tussen echte struikrovers zetten!!! :twisted:
Jij hoopt dat de politie een onschuldige burger oppakt en zonder goede reden een paar dagen in de cel zet?
On topic...

Na beter onderzoek, blijkt nu dat niet alleen de boegiekabels gestolen te zijn maar ook beide bobines..... :evil: :evil:

Na een beetje rondbellen kost dat geheel net over de €400 (nieuw), dat is gelijk aan de gemiddelde waarde en aanschafprijs van zijn auto..

Kabels zijn waarschijnlijk al gevonden via mijn zwager, maar ik zal nog even een gezocht proep doen voor de bobines...
dit topic staan wat boxer bobines, misschien heb je er wat aan?

http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=52643

Gebruikersavatar
Tomolino
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:49
Locatie: Overijssel

Re: RE: Waar gaat het heen ???!!!!

ma jan 31, 2011 14:46

Je zal zo'n kind van 13/14 zonder licht maar onder je auto krijgen... Jij rijdt met je auto toch ook niet zonder licht in het donker? Maar dat is natuurlijk een heel andere discussie.

Politie komt hier idd 9 van de 10 keer niet voor langs, maar je kunt zelf wel langs de politie om aangifte te doen. Of online aangifte doen. Helaas zijn er te weinig agenten in NL om bij elke diefstal langs te komen. Zeker gezien het feit dat in veel gevallen de dader niet te achterhalen is. Of dit goed of slecht is, kun je ter discussie stellen. Maar het is altijd makkelijk om met het vingertje te wijzen richting politie/overheid.

Greetz,
Bas
Het is natuurlijk ook niet zo dat het de schuld van de politie is, dat er spullen gestolen worden.
Alleen kan er voor mijn gevoel meer aan gedaan worden. ;)
ik heb dan ook 0 respect voor politieagenten, struikrovers met een dekmantel van legaliteit.
Dat vind ík dan weer niet kunnen. De agent op de straat voert ook alleen maar het beleid uit wat hem opgedragen wordt. Helaas is dit beleid inderdaad deels gericht op het binnenhalen van geld voor Vadertje Staat, maar daar kan ik de agenten zelf toch geen verwijten over maken. Die zijn alleen maar het gezicht van een scheef beleid. Bedenk dat, ook in Nederland, een politieagent nog steeds een enorme verantwoordelijkheid moet dragen, een bepaald risico moet lopen voor een bescheiden beloning, bijzonder onsmakelijke dingen tegen kan komen waarbij hij geen eigen rechter mag spelen, op enig moment misschien bij ouders moet gaan aanbellen om te vertellen dat er iets vreselijks met hun kind is gebeurd... Daar mag je best respect voor hebben. .
Ik vind dat je deels gelijk hebt en deels niet.
Agenten kunnen natuurlijk zelf ook opstaan en ergens wat van zeggen, je hoeft niet altijd blind een opdracht van bovenaf uit te voeren.
Naar mijn mening is het bijvoorbeeld belachelijk dat agenten zich ooit met die bonnenquota(zoiets) hebben bezig gehouden.
Ik had dit als agent absoluut niet gepikt, een beetje bonnen schrijven omdat er geschreven MOET worden, ik was dan ook zeker met collega's gaan kijken wat daar aan te doen was geweest. ;)

Maargoed, allemaal een beetje offtopic
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4156
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: Waar gaat het heen ???!!!!

ma jan 31, 2011 14:53

ik heb dan ook 0 respect voor politieagenten, struikrovers met een dekmantel van legaliteit.
Mijn broer is er ook 1 en ik hoop dat ze je eens flink komen lastig vallen en jouw perceptie op politieagenten echt eens waar komen maken, je meenemen en een paar dagen tussen echte struikrovers zetten!!! :twisted:
Jij hoopt dat de politie een onschuldige burger oppakt en zonder goede reden een paar dagen in de cel zet?
Neuh, maar die opmerking van jou is net zo zinnig...

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6701
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Waar gaat het heen ???!!!!

ma jan 31, 2011 14:59

Ik ben niet altijd vol lof geweest over de politie, maar de afgelopen weken is die behoorlijk bijgekleurd:

- Na een auto-ongeval van onze gastouder, ondanks dat hij de veroorzaker is, krijgt hij volwaardige begeleiding in de afwikkeling hiervan. Je kunt je nauwelijks voorstellen wat voor steun dit geeft;
- De politie belde mij netjes toen mijn scooter onbeheerd leek te staan, afgezien van het feit dat dit niet zo was, vind ik het erg netjes;
- De politie die naar mij komt om mij te attenderen op hangjongeren die rond mijn auto hebben lopen klooien waarbij hij de auto onafgesloten aantreft (naar later bleek: opengebroken).

Daarnaast heb ik de laatste tijd weinig post uit LWD ontvangen, dus mijn conclusie is dat ze een hele goede weg ingeslagen zijn.

:wink:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

Re: RE: Waar gaat het heen ???!!!!

ma jan 31, 2011 15:23

Mijn broer is er ook 1 en ik hoop dat ze je eens flink komen lastig vallen en jouw perceptie op politieagenten echt eens waar komen maken, je meenemen en een paar dagen tussen echte struikrovers zetten!!! :twisted:
Jij hoopt dat de politie een onschuldige burger oppakt en zonder goede reden een paar dagen in de cel zet?
Neuh, maar die opmerking van jou is net zo zinnig...
Zoals tomolino al schrijft, kan je erg makkelijk roepen dat ze het van boven moeten, daarnaast heb je als mens toch ook enige eigen morele verantwoordelijkheid. Ik heb bij mijn huidige werkgever ook een aantal keer omhoog geroepen dat ik het niet eens ben met de procedures en manier van werken. Er is niet naar mij geluisterd/niks veranderd, ik heb een andere baan gezocht.

Daarnaast, ik moet de 1 agent nog tegenkomen waar ik daadwerkelijk wat aan heb, vind je het raar dat ik geen respect voor politie heb dan?

(eventjes ter verduidelijking, ik heb best respect voor de mensen zelf, dat zijn ook maar mensen, maar het uniform...)

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Waar gaat het heen ???!!!!

ma jan 31, 2011 16:55

ik heb dan ook 0 respect voor politieagenten, struikrovers met een dekmantel van legaliteit.
Dat vind ík dan weer niet kunnen. De agent op de straat voert ook alleen maar het beleid uit wat hem opgedragen wordt. Helaas is dit beleid inderdaad deels gericht op het binnenhalen van geld voor Vadertje Staat, maar daar kan ik de agenten zelf toch geen verwijten over maken. Die zijn alleen maar het gezicht van een scheef beleid. Bedenk dat, ook in Nederland, een politieagent nog steeds een enorme verantwoordelijkheid moet dragen, een bepaald risico moet lopen voor een bescheiden beloning, bijzonder onsmakelijke dingen tegen kan komen waarbij hij geen eigen rechter mag spelen, op enig moment misschien bij ouders moet gaan aanbellen om te vertellen dat er iets vreselijks met hun kind is gebeurd... Daar mag je best respect voor hebben. .
Ik vind dat je deels gelijk hebt en deels niet.
Agenten kunnen natuurlijk zelf ook opstaan en ergens wat van zeggen, je hoeft niet altijd blind een opdracht van bovenaf uit te voeren.
Naar mijn mening is het bijvoorbeeld belachelijk dat agenten zich ooit met die bonnenquota(zoiets) hebben bezig gehouden.
Ik had dit als agent absoluut niet gepikt, een beetje bonnen schrijven omdat er geschreven MOET worden, ik was dan ook zeker met collega's gaan kijken wat daar aan te doen was geweest. ;)

Maargoed, allemaal een beetje offtopic
Mooi verhaal allemaal, maar hoe vaak sta jij nu op je huidige werk op om het beleid doelbewust niet uit te voeren? Dan kun je lullen als brugman, maar je staat zo op straat... En lang niet iedereen is in de positie om zich dat te kunnen veroorloven. Je kunt het thuis toch moeilijk verkopen: 'vanaf nu wonen we buiten, want papa heeft principes'.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Waar gaat het heen ???!!!!

ma jan 31, 2011 17:24

Ach kom op mijn werk ook nog wel leuke verhalen tegen. Bijvoorbeeld dat iemand een diefstal komt melden van zijn Passat, die na een paar dagen is terug is gevonden op de parkeerplaats bij een bos. Op kratjes en helemaal gestript...
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: Waar gaat het heen ???!!!!

ma jan 31, 2011 19:58

ik heb dan ook 0 respect voor politieagenten, struikrovers met een dekmantel van legaliteit.
Dat vind ík dan weer niet kunnen. De agent op de straat voert ook alleen maar het beleid uit wat hem opgedragen wordt. Helaas is dit beleid inderdaad deels gericht op het binnenhalen van geld voor Vadertje Staat, maar daar kan ik de agenten zelf toch geen verwijten over maken. Die zijn alleen maar het gezicht van een scheef beleid. Bedenk dat, ook in Nederland, een politieagent nog steeds een enorme verantwoordelijkheid moet dragen, een bepaald risico moet lopen voor een bescheiden beloning, bijzonder onsmakelijke dingen tegen kan komen waarbij hij geen eigen rechter mag spelen, op enig moment misschien bij ouders moet gaan aanbellen om te vertellen dat er iets vreselijks met hun kind is gebeurd... Daar mag je best respect voor hebben. .
Een agent kiest er toch zelf voor om dit beleid uit te dragen?

Terug naar “Het Forum Café”