De Ludolfs bestaan wel degelijk. Kijk
hier en
hier maar es. Ik heb wel de indruk dat bij de Discoveryreportages het eea is voor geproduceert. Het blijft tenslotte tv.
Ik kijk er nu al een jaar zo ongeveer naar op Dmax, een zusterzender van Discovery in Duitsland en ik krijg steeds meer bewondering voor hun sympathieke manier van leven. Er zit geen spatje kwaad bij de broers. Altijd goedgemutst en af en toe een kleine woordenwisseling tussen Uwe en Manfred. Die zich af en toe afreageert op tuinkabouters. Op Youtube zijn heel veel filmpjes te bekijken, waaronder ook een langere reportage waarin ze tot haar dood in 2005 hun oude moeder verzorgen die bedlegerig is. Bewonderenswaardig.
1 maal in de week gaat Manfred in zijn spiksplinternieuwe A6 met zijn zuster boodschappen doen in de plaatselijke winkel. Dat is de enige rit die hij maakt in zijn auto. Voor de rest wordt die Audi alleen maar gepoetst.
Ook leuk is de reis met een verlengde Mercedes naar het voormalige Oost Duitsland, waar hun roots liggen. Bij de voorbereiding verzameld Peter een tiental! koffers die volgepropt worden met overbodige spullen. Alles moet uiteindelijk op een imperiaal gestouwd worden. Eenmaal aangekomen ( voor Uwe is dit de enige vakantieuitje ooit in zijn leven ) blijkt dat hun eindbestemming volledig is gesloopt. Het hele dorp bestaat niet meer. Alleen nog gras en zandvlakte. Een enorme deceptie voor de 3 broers ( Gunther gaat nooit mee, die blijft op het bedrijf passen ) die zich de reis heel anders hadden voorgesteld. Uiteindelijk gaan ze dan nog meer even zwemmen in de zee. Uwe met zwembandjes want die kan niet zwemmen. Manni, `die sportskanone `houdt een oogje in het zeil. Die Ludolfs zijn inmiddels kultfiguren in Duitsland. Ze wonen in Dernbach, niet eens zo heel ver van Nederland.
Kortom, een prachtige docusoap. `Fantastisch, pure romantik. `Aldus Peter. Voor wie niet genoeg krijgt van de broers, 31 december om 0.00 uur zend
Dmax 24 uur lang Die Ludolfs uit.
Overigens, kijk eens op hun
website en klik dan op videobotschaft. Klik dan op tag der offenen tur en verbaas je dan op de onvoorstelbare hoeveelheid publiek wat er op die dag is afgekomen om een kijkje te nemen in hun bedrijf. De burgemeester had op 3000 man gerekend maar uiteindelijk kwamen er 20.000!!!

Op de autobahn stond een file van enkele kms lang. Over populair gesproken.