Sinds 5-10-2005 ben ik aangemeld: op zoek naar een Alfa Romeo (de ene keer actiever dan de andere, dat moge duidelijk zijn..)! Tot nu toe alleen gelezen en veel te weten gekomen, daarnaast gaaf om te zien met wat voor projecten mensen bezig zijn!
Nu dan toch echt mijn eerste Alfa Romeo. Een 33. Ik heb een aantal exemplaren gezien/gereden. Ook klein uitstapje naar 145: vond ik echter te zwaar en te duur (mooie exemplaren vanaf €2500-3000). Deze 33 heb ik van een particulier gekocht.
Specs: '94, 33 1.7-16v, Nero 601, 94kkm, APK tot juni 2008, distributie vervangen 89kkm, trekhaak
Tot nu toe erg tevreden over de auto: lekker boxergeluid- en trillingen, snel (natuurlijk bij warme motor..), moet wel eerst even wakker worden en schakelen gaat af en toe moeizaam! (vooral naar 1e versnelling, 3-naar-2 gaat zonder gekraak)
Gisteren voor het eerst op de brug:
* weinig tot geen roest (kriksteunen prima)
* linker kleppendeksel zweet een beetje, rechter droog
* rechter achterband oud ('99) en droog, rest van '01 met voldoende profiel
* v-snaar slap
* lichte roestvorming onderaan linkerachterportier & klein blaasje bij de tankdop
* rechts ontbreekt afsluiting skirt (achterkant)
* 1 van de mistlampen werkt niet
To do:
* spiegelsteunen vertonen alu roest
* stijlen achterdeuren spuiten
* nieuwe achterbanden
* op vakantie

Oftewel: tot nu toe erg blij! Ook maar gelijk een vraagbaak gekocht om mijn alfa beter te leren kennen en om onderhoud uit te voeren.
Foto's van de bolide:

Tips/opmerkingen/vragen zijn welkom!
Met vriendelijke groet,
Roel