Welke verkies jij in 'n Alfa ?

Connect Nav+ met dualcard Gsm
1%
1
Garmin Nüvi
8%
6
TomTom
52%
37
DVD (Pioneer Avic, Kenwood)
3%
2
Blue&Me Nav
Geen stemmen
0
Gsm/Pda met gps
18%
13
Andere inbouw/opbouw
3%
2
Pictogram din A1 radio
Geen stemmen
0
Andere losse systemen
6%
4
Wegenkaarten/berekeningssites à la mappy.com
8%
6
 
Totaal aantal stemmen: 71

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: GPS : Wat is de beste keuze verhouding Prijs/Kwaliteit ?

vr mar 16, 2007 11:51

draait TOMMIE ook op een HP-6515 ?
schijnt dat je dan nog een extra GPS-ontvanger nodig hebt

ik kan dit ding via mijn werk krijgen.
156

Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 634
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

RE: GPS : Wat is de beste keuze verhouding Prijs/Kwaliteit ?

vr mar 16, 2007 14:28

De 6515 wordt standaard geleverd met TT, (wel zonder kaarten). Er zit een GPS ontvanger in..

Adios, JR

Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 634
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

Re: RE: GPS : Wat is de beste keuze verhouding Prijs/Kwalite

vr mar 16, 2007 14:39

Op mijn Zire 72 draait wel TomTom 8)
Dan zal het versie 5 (of eerder) zijn.

Adios, JR

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: GPS : Wat is de beste keuze verhouding Prijs/Kwaliteit ?

za mar 17, 2007 00:31

Heb zelf TT6 draaien op mn Mio 550, voorheen TT5 op mn Mio 168.
Heb er even mee getest het geluid van de 550 is helemaal waardeloos IGO 2006 versta je iets beter maar niet veel en met IGO kan je je snelheid niet aflezen als je een route volgt, het volume en geluidkwaliteit met de Mio 168 was stukken beter alleen is daarvan de aansluiting van de voeding/pc weer waadeloos.
Mn collega heeft de goedkoopste Garmin uitvoering gekocht €259.- en is er erg tevreden mee.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: GPS : Wat is de beste keuze verhouding Prijs/Kwaliteit ?

za mar 17, 2007 11:46

In de Kampioen van deze maand staat een test. Er is 1 duidelijke winnaar als het om prijs/bedieningsgemak en werkin gaat: Tomtom one Europe.

Maaruh: Ik heb hem nog steeds niet nodig.. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Hessel
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: zo apr 24, 2005 11:12
Locatie: Fryslan

RE: GPS : Wat is de beste keuze verhouding Prijs/Kwaliteit ?

za mar 17, 2007 11:49

Doe mij maar het beste boek voor de weg. Best handig hoor zo'n apparaatje, maar ik irriteer me aan de hype. Echt IEDEREEN heeft nu eentje op z'n voorruit geplakt. Van die ouwe lui die één keer in de week naar de kleinkinderen gaan en dan ineens met GPS erheen gaan rijden, of, nog erger, dan staat 'ie aan terwijl ze over de afsluitdijk rijden!!! Zie je zo'n mooi loodrecht streepje. Bij het monument rechtsaf! :D

AlfaFever

Re: RE: GPS : Wat is de beste keuze verhouding Prijs/Kwalite

do nov 08, 2007 15:26

Op mijn Zire 72 draait wel TomTom 8)
Dan zal het versie 5 (of eerder) zijn.

Adios, JR
Nope TT 6.010

Gebruikersavatar
newsgroupalfaromeo
Junior Member
Junior Member
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 12, 2006 20:35
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

RE: GPS : Wat is de beste keuze verhouding Prijs/Kwaliteit ?

do nov 08, 2007 22:51

Ik ben zelf erg blij met m'n Navman N20, gekocht met m'n rentepunten plus € 149,- bij de Postbank incl. Kaartmateriaal van West Europa. In de winkel is ie te koop voor rond de €300,-. Zelf heb ik h'm ingebouwd met een Brodit beugel en actieve houder, dus geen geklooi meer met zuignap op het raam en lader via de sigarettenplug.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6703
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: GPS : Wat is de beste keuze verhouding Prijs/Kwaliteit ?

do nov 08, 2007 22:57

Ik rij met een Tomtom Go710 (2006) in de auto, 10.000km per maand, zonder al te veel klachten.
Verouderde kaart is af en toe wel irritant, maar nooit een echt probleem (alleen de flitspalen, pffff, N599 staat niets meer, maar piept zich wezenloos).
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Leo Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 20:03
Locatie: 's-Gravendeel (ZH)

RE: GPS : Wat is de beste keuze verhouding Prijs/Kwaliteit ?

do nov 15, 2007 22:04

Nokia 6610 Navigator (Route 66 GPS): na eerst een paar keer rondgereden te hebben met voetgangersmodus (zonder spraaksturing + kaarten zien er anders uit) aan, wist ik veel ](*,) , moet ik zeggen dat ik hem behoorlijk snel vind reageren als ik door file een sluipweg opga. Standaard Benelux kaart, voor elk land extra betaal je bij. Hoeveel per licentie weet ik eerlijk gezegd niet, volgens de verkoper zou het om slechts Eur 15 gaan.

Een oplossing voor handsfree heb ik alleen nog niet duidelijk voor ogen. Nokia heeft wel een speciale houder voor dit toestel, maar dat is geen volwaardige carkit. Wie met die houder al de ervaring heeft dat die als handsfree goed voldoet, hoor ik graag :?:

Gebruikersavatar
wobbut
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 626
Lid geworden op: do jan 06, 2005 22:52
Locatie: 's-Hertogenbosch

RE: GPS : Wat is de beste keuze verhouding Prijs/Kwaliteit ?

do nov 15, 2007 22:11

Ik gebruik een HTC 4350 (pda) met TomTom 6 en een losse GPS muis. Aangeschaft icm een tweejarig mobiel abonnement.

Is elke keer ff opstarten, maar werkt feilloos. Ding zit in een losse houder helemaal linksonder op de voorruit geplakt. Goed zicht erop en zicht naar buiten toe is niet belemmerd. Via de sigarettenaansteker loopt een USB laadsnoer naar de PDA. Dat moet eigenlijk nog een keer netjes weggewerkt worden, verder ben ik er tevreden mee. Heb nu één geïntegreerd apparaat (en een losse GPS muis) voor navigatie, telefoon en e-mail. Via de bluetooth headset bel ik in de auto handsfree.
Mito 1.4 MA TCT '10

Johan gt
Member
Member
Berichten: 125
Lid geworden op: za mei 17, 2008 20:23
Locatie: hengelo (ov)

Re: RE: GPS : Wat is de beste keuze verhouding Prijs/Kwalite

ma nov 02, 2009 09:05

Ander los systeem: wel van Garmin, maar deze is ook geschikt voor op de boot (je kunt 'm zelfs aansluiten op vis computer voor de liefhebber ;) ). Slaat ook afgelegde tracks op (ook als je in het bos rijdt, zodat je de track kunt delen met andeen die die rit ook na willen rijden; o.a. enduro/off-road ritten). Tevens kunnen er topografische kaarten in geladen worden.

Qua snelheids instelling kan het ingesteld worden: lopen, boot, fiets, motor en auto.

Maw: je rijdt met je auto naar een leuke plek, met je boot en/of je mountainbike/off-road motor op de trailer, stapt uit, en gaat fietsen, wandelen, off-roaden of varen met je GPS erbij :D
Kost een paar centen, maar dan heb je wel wat ;) (omgerekend wel goedkoop 8) )
Hallo allemaal

Ik heb zo'n Garmin nog van mijn motorij tijdperk, de voordelen zijn idd zoals hierboven beschreven maar wat ook een groot voordeel is is dat je er een computer programma bij krijgt waar je dan thuis een route mee kunt maken. als je dan een leuke mooie route hebt laad je de route in je toestel.
Het doel van zo'n gps is dus niet zo snel mogelijk van A naar B maar de route op zich. Gewoon van A naar B via de kortste of snelste route kan die ook prima maar mooie weggetjes laat je dan altijd links liggen terwijl dit nu juist zo leuk is. Dit doel van de route rijden is het waar motor rijders om gaat. Dit zelfde doel hebben alfa rijders zeker kassieke alfa rijders toch ook? Vandaar dat ik verbaasd ben dat ik hier niet meer info/ enthousiasme vind over Garmin.Of zoek ik niet goed?

vr Groet Johan

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: GPS : Wat is de beste keuze verhouding Prijs/Kwaliteit ?

ma nov 02, 2009 09:41

of je download Tyre, kan je ook je tomtom bijvoorbeeld mee vullen (dus een route eerst maken en dan die uploaden in je tomtom, of andere navi....)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: GPS : Wat is de beste keuze verhouding Prijs/Kwaliteit ?

wo nov 04, 2009 21:15

Garmin !
Nuvi 550 o.a.

Voordelen : komt met mapsource, leuke routes uitzetten en rijden. multifunctioneel: niet alleen autonavigatie.
Heb zelf garmin : moet een beetje tegen water kunnen in de Fury en ik wil leuke routes kunnen rijden die ik
thuis op de computer uitzet.
Nadeel : geen optie tot GEEN SNELWEGEN. Wel vermijden..

groeten
jos

Terug naar “Het Forum Café”