Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

Een vraag voor de fotografen onder ons.

di jan 16, 2007 20:22

Buona sera!

Heb even een vraag aan de fotografen onder ons.
Wat voor camera is een goede keus?

Ik bedoel qua merken en types, ook qua prijscategorie gezien.

Mjah....ik vraag dit omdat ik een beetje flauw ben van mijn oude trouwe batterij verslindende HP Photosmart 735.
Kort gezegd, het ding vreet gewoon teveel.
Zelfs als 't LCD-scherm uit is.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Een vraag voor de fotografen onder ons.

di jan 16, 2007 20:24

Hangt er van af wat je (vooral|) wilt fotograferen: binnen/buiten, (heel) dichtbij of van ver af, minimaal gewenste resolutie, budget...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 16, 2007 20:24

Wat wil je, en wat is je budget...niet geheel onverstandig om te vermelden :wink:

Wil je spiegelreflex of niet...enz :wink:

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 16, 2007 20:32

Mjah.....daar heb ik niet zo over nagedacht.

Heb maar 1 pré, het moet bestand zijn tegen verslavende Alfa-meetings/evenementen. :mrgreen:

Word dus voornamelijk gebruikt voor de evenementen zoals Viva Italia, SSAR, enz.
Voor de rest maakt het me niet zoveel uit, heb geen haast dus budget staat niet vast.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: Een vraag voor de fotografen onder ons.

di jan 16, 2007 20:51

Mjah.....daar heb ik niet zo over nagedacht.

Heb maar 1 pré, het moet bestand zijn tegen verslavende Alfa-meetings/evenementen. :mrgreen:

Word dus voornamelijk gebruikt voor de evenementen zoals Viva Italia, SSAR, enz.
Voor de rest maakt het me niet zoveel uit, heb geen haast dus budget staat niet vast.
Toch maar even over het budget nadenken hoor . :lol:

Je hebt onze fotookes alvast gezien en die zijn gemaakt met een Panasonic FZ30 . Niet meer verkrijgbaar helaas en van de opvolger , de FZ50 , weet ik niet zoveel . Over ons toestelllen zijn we dus heel erg tevreden .
Maar mijn Manneken ( meneer de fotograaf . :lol: ) raadt iedereen een Nikon aan . :wink:

matramurena
Full Member
Full Member

di jan 16, 2007 21:00

Ben heel erg tevreden over mijn Kodak Z740. Is nu al een opvolger van met nog meer MPixels. En deze zijn relatief zeer voordelig! Goede zoom erop en goede kwaliteit foto's. Voor als je tot 300 Euro wilt besteden.
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Een vraag voor de fotografen onder ons.

di jan 16, 2007 21:05

Ben heel erg tevreden over mijn Kodak Z740. Is nu al een opvolger van met nog meer MPixels. En deze zijn relatief zeer voordelig! Goede zoom erop en goede kwaliteit foto's. Voor als je tot 300 Euro wilt besteden.
Ik heb de Z650 versie....prima camera met 6.1 MP en zo'n 250 euri 8)

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

di jan 16, 2007 21:28

Ik schiet zelf mijn foto's met een Canon Ixus 30, simpel maar doeltreffend (http://www.flickr.com/photos/pieterverheij). Twee collega's van mij hebben een Canon G6, verbaas mij over foto-kwaliteit van dat toestel (http://www.flickr.com/photos/harrymarmot/ en http://www.flickr.com/photos/dorien/).
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

164 Shark
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di jan 16, 2007 21:35

Maak zelf foto's met een Canon Powershot 540, voldoet erg goed in mijn ogen en is nog betaalbaar (ca 250 euro)
Nu in bezit:
Spider Veloce ex-USA (carbs) (1978)

newsgroupalfaromeo
Junior Member
Junior Member

di jan 16, 2007 21:43

wil je gewoon wat kiekjes maken tijdens meetings enzo met één druk op de knop en zonder veel poespas, dan kun je gewoon af met een goede compactcamera (Canon Powershot of een Nikon Coolpix). Wil je echter iets meer, mooie actiefotos maken ofzo, dan kom je al snel uit op een spiegelreflex (Canon 350D/400D) met een 70-300 objectief met stabilisator.

SPRINT1.7QV
Newbie
Newbie

wo jan 17, 2007 01:02

Zoals de anderen ook al zeggen,wat wil je?
Maak eerst een lijstje met de belangrijkste punten waaraan je camera moet voldoen.
En kijk dan voor welk budget wat mogelijk is.
Ga eerst eens op internet wat vergelijk sites bekijken om te lezen wat welke camera kan en wat ie waar kost.
Bedenk altiijd jij bent degene die de foto's maakt, met een ....x duurdere camera zul je echt geen tich keer betere foto's maken.
Koop wel een bekend merk camera, er is veel merkloze rotzooi.
Ik wil daar niet mee zeggen dat daar geen goede tussen kan zitten.
Voor de oude negatieffoto's gebruik ik m'n oude Nikon F3.
Ga ik weg om foto's te maken neem ik de Nikon D100 mee.
Maar ga ik weg en maak mischien foto's dan de Canon S2, vind ik een zeer goede camera.
En zorg altijd dat je genoeg geheugen (voor je camera) bij je hebt, je maakt eerder een foto te weinig als te veel.
Bedenk altijd dat dat moment uniek is, die foto opnieuw maken is vaak niet mogelijk.
Succes
Sprint is the One

Lindsay artc-155
Junior Member
Junior Member

wo jan 17, 2007 08:20

Als je echt mooie foto's wilt maken zou je voor nikon/canon kunnen kiezen! ( bijvoorbeeld als er een circuitdag is en je wilt foto's nemen van de auto's die op de baan rijden kan dat makkelijk zonder dat dat zo een wazige foto wordt)

Nikon coolpix ( die is niet voor foto's nemen van auto's die op de baan rijden , maar gewoon voor stilstaande dingen)
Nikon D70 ( duuuur :P ) die kan voor beiden ( bewegend als stilstaand )
Nikon D50
Nikon D100
en als je goed kan fotograveren en je foto's echt zo proffesioneel wilt maken kan je ook nog diversen lenzen kopen enzo.

En van canon weet ik te types niet, maar dat zijn net zulke camera's als nikon :wink:

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jan 17, 2007 08:29

Ben zeer tevreden met mn Fuji s9500 prijzig toestel maar geweldig mooie foto's alleen net zo ingewikkeld als een spiegelreflex om te bedienen.
Het is dan ook een zogenaamde hybride.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

SQUADRA LEO
Guru
Guru

wo jan 17, 2007 09:32

Ik heb zelf een Canon Eos D400 met een aantal verschillende lenzen. Fijne camera.

Canon is wat gebruiksvriendelijker dan Nikon !!

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 17, 2007 11:22

Op het gebied van de klik-klakjes komt Canon in ieder geval altijd goed uit de bus. Ik heb zelf nog een oud type Ixus (S-110) waar ik nog graag gebruik van maak. Het display geeft een goede representatie van de uiteindelijke foto, iets wat bijvoorbeeld een Fuji niet doet. Bij die laatste zou je echt elke foto willen overdoen als je teveel naar het display kijkt.

Maar het blijft gewoon simpel klik-klak. Prima als de omstandigheden verder goed zijn, maar hopeloos als het wat minder wordt. Flitsen is nagenoeg altijd een drama bij dat soort camera's; te hard, waardoor het object overbelicht raakt, of van te ver weg en dus nutteloos. Actiefoto's zijn zelden een succes.

Er bestaat nog een heel scala aan compacte camera's met meer mogelijkheden. Daar heb ik verder geen ervaringen mee, maar ik zou zeker gaan voor opties als externe flitser aansluiting en mogelijkheid om filters op de lens te schroeven.

Spiegelreflex geeft de meeste opties, maar je zeult dan ook een stuk meer mee. Het lensoppervlak is doorgaans fors groter dan dat van compactcamera's en dat houdt in dat de fotokwaliteit daarmee ook een stuk beter is, met name bij iets minder ideale omstandigheden. Welke je kiest is volgens mij niet heel gruwelijk belangrijk. De kwaliteit van de CCD's loopt al lang niet meer zo uiteen, dus het gaat vooral om bedieningsgemak en of je mogelijk al in het bezit bent merkgerichte randapparatuur of -uitbreidingen. Zo heb ik zelf gekozen voor een Pentax, simpelweg omdat ik daar direct de lenzen van m'n oude kleinbeeldcamera op kon zetten.

Terug naar “Het Forum Café”