*****5Sterren*(6)

Rood/Borsato&Supertramp

ma mei 01, 2006 15:25

Is het iemand al opgevallen dat een belangrijk instrumentaal stuk uit Supertramp's 'Crime of the Century' is overgenomen door de schrijver van 'Rood', de nieuwe single van Marco Borsato?
Schaamteloos identiek. Heb ik dat alleen of zijn er meer muziekkenners die zich hierin vinden?

Gebruikersavatar
Super72
Member
Member
Berichten: 147
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:00

Re: Rood/Borsato&Supertramp

ma mei 01, 2006 16:23

Heb ik dat alleen of zijn er meer muziekkenners die zich hierin vinden?
Ik hoorde het gisteren ook. De eerste minuut van het nummer zat ik me af te vragen met welke remake ik hier te maken had. En opeens begint Borsato te zingen. Aanvankelijk dacht ik dat er een nieuwe plaat was ingestart (de overgang was nogal abrubt), maar niet dus.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

RE: Rood/Borsato&Supertramp

ma mei 01, 2006 16:29

Ik vind het wel een lekker nummer... Voor de rest moet je er niet teveel bij nadenken...

Adios, JR

Gebruikersavatar
Rockcity
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 646
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:54

RE: Rood/Borsato&Supertramp

ma mei 01, 2006 17:41

Nou ben ik al niet zo'n fan van Borsato (mensen die me kennen weten dat dat heeeeeel genuanceerd is uitgedrukt), maar toen ik dit nummer voor het eerst op de radio voorbij hoorde komen dacht ik bij mezelf 'lijkt wel of iemand een parodie op borsato doet'.
Wat een vreselijk nummer zeg! :shock:
Overeenkomst met Supertramp is me trouwens niet opgevallen, ik denk dat m'n oren op dat moment al spontaan op standby waren gesprongen! :wink:
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

harald

RE: Rood/Borsato&Supertramp

ma mei 01, 2006 18:25

Er is wel degelijk een overeenkomst tussen Supertramp en Borsato
Supertramp ; Dreamer
Borsato ; dromen zijn bedrog

164 Q4

RE: Rood/Borsato&Supertramp

di mei 02, 2006 01:36

Mij is de overeenkomst nog niet opgevallen nee. En dat heeft niet zozeer te maken met dat ik de supertramp nummers niet zou kennen, want ik ben best wel een supertramp fan, maar meer dat ik al helemaal niet naar dat vervelende gejank van die Bostao will luisteren. Dus ik zou bij god niet weten hoe zijn nummer gingen (en dat wou ik ook zo houden).

Vind trouwens de overeenkomst tussen het laatste nummer van Coldplay (ook niet echt fan van) en Kraftwerk (wel weer fan van) met Computerlove ook gigantisch groot :wink: .

Gebruikersavatar
rjfschmitz
Full Member
Full Member
Berichten: 260
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 08:43
Locatie: Linne

RE: Rood/Borsato&Supertramp

di mei 02, 2006 09:44

O nee he!
Ik heb net drie weken geleden ´crime of the century´ voor mezelf ontdekt en het regelmatig loeihard aan in de auto.
Heb die plaat van Marco B. nog niet gehoord, maar zodra dat het geval is, zal niks meer hetzelfde zijn...
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Rood/Borsato&Supertramp

di mei 02, 2006 10:17

De toetsenpartij lijkt inderdaad één op één te zijn overgenomen. Echter is dat nu dus beter dan als Marco "SuperTrash" Borsato zelf wat had bedacht. Hij heeft slechtere dingen gemaakt vind ik...
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1217
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

RE: Rood/Borsato&Supertramp

di mei 02, 2006 10:55

Even de knuppel in het hoenderhok: veel van Borsato is gebaseerd op de muziek van anderen. Dus niet zo raar dat er hele partijen worden herkend.
Mij staat de variant van "X colpa di chi" van Zucchero in de Borsato uitvoering nog op mijn trommelvlies gegrift.

Groet,

Rob

*****5Sterren*(6)

RE: Rood/Borsato&Supertramp

di mei 02, 2006 14:35

Jawel, maar dat is die italiaanse historie. (!!!)
Dan staat er ook gewoon de componist bij.
Nu praten we eigenlijk niet over Borsato, maar over John Newbank? Heet ie zo? Schriijver van dit nummer. Die heeft met een glas rode wijn een paar CD's doorgenomen. Inmiddels rechtenvrije Supertramp met nog meer mooie nummers op de aankomende CD wellicht.

*****5Sterren*(6)

Re: RE: Rood/Borsato&Supertramp

di mei 02, 2006 14:39

De toetsenpartij lijkt inderdaad één op één te zijn overgenomen. Echter is dat nu dus beter dan als Marco "SuperTrash" Borsato zelf wat had bedacht. Hij heeft slechtere dingen gemaakt vind ik...
Het nummer is absoluut niet verkeerd..
Borsato is niet zo van de muziek. Hij schrijft wel teksten.
"Een veel te grote bos met 150 rode rozen". Dat klinkt in mijn oren iets negatiever dan de bedoeling was...

Gebruikersavatar
rjfschmitz
Full Member
Full Member
Berichten: 260
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 08:43
Locatie: Linne

RE: Rood/Borsato&Supertramp

di mei 02, 2006 17:21

Net geluisterd. Supertramp blijft in de auto en Marco moet maar gaan lopen...
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

Gebruikersavatar
montsmalfa
Full Member
Full Member
Berichten: 356
Lid geworden op: ma jan 31, 2005 21:40
Locatie: Joure
Contacteer: Website

RE: Rood/Borsato&Supertramp

di mei 02, 2006 22:47

Ja ROOD aanLOPEN! :oops: :oops:

Ik had het nog niet gehoord maar ben het met veel posters eens... ik luister niet zo goed naar nummers van borzaadlozing...

:evil:
-------------------------
verleden:
145 1.9 TD
145 1.6 TS
156 1.8 TS babyblue
156 1.9 JTD SW Cosmoblue 2000

heden:
Alfa Romeo 156 SW azzurro nuvola 2001
Giulia Nuova Super 1300L Prugna 1976

Skattie

Re: RE: Rood/Borsato&Supertramp

di mei 02, 2006 22:50

Nu praten we eigenlijk niet over Borsato, maar over John Newbank? Heet ie zo? Schriijver van dit nummer. Die heeft met een glas rode wijn een paar CD's doorgenomen. Inmiddels rechtenvrije Supertramp met nog meer mooie nummers op de aankomende CD wellicht.
De componist van bijna alle nummers van Borsato is inderdaad John Ewbank.

Ik heb t nummer van Marco nog niet volledig gehoord maar zal mijn oren eens open houden. Helaas gebeuren dit soort dingen vaker, akkoordenschema's die worden gekopieerd en met andere tekst en andere instrumenten een beetje worden vervormd. Maar wat ik van jullie begrijp is dat het niet eens is aangepast. Ik ben erg benieuwd.

Gebruikersavatar
rjfschmitz
Full Member
Full Member
Berichten: 260
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 08:43
Locatie: Linne

RE: Rood/Borsato&Supertramp

wo mei 03, 2006 08:34

Het is wel aangepast, maar bij het componeren moet men gedacht hebben "hé, dit lijkt toch ergens op?"
Net zoals "Binnen", dat is ook ergens van gepikt. Een of ander jaren 80-nummer, maar ik kom er even niet op welk nummer dat was...
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

Terug naar “Het Forum Café”