Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

zo feb 03, 2013 20:16

Gezeur over geld... Ons koningshuis levert vele malen meer op dan dat 'ie kost.
Nederland heeft zijn economische positie (en ondanks al het gehuil hebben we het nog steeds verdomd goed) totaal te danken aan internationale handel en betrekkingen.
In veel gevallen werkt ons koningshuis op de achtergrond, en soms op de voorgrond mee (denk aan bezoek van Beatrix recent hier in Singapore) aan het leggen van de contacten en creëren van mogelijkheden.

Om zaken te doen met Sultans en dergelijke helpt het ons om er een ceremonie van te maken. Daar houden ze nou eenmaal van. Olie in de raderen zeg maar.
Beatrix is een topzakenvrouw geweest voor ons. Ik reis veel over de wereld voor mijn werk en iedereen kent Nederland wel, meestal vinden ze ons een sympathiek land en doen ze graag zaken met de Nederlanders.
Of het nou van het Oranje voetbalteam en haar fans is, of doordat onze koning(in) onlangs bij ze op de TV was...
Best bijzonder voor een klein landje dat werkelijk geen drol voorstelt (qua oppervlak en inwoneraantal) in de wereld.

Dus koningshuis: graag. Ik wens WA heel veel succes met de zware taak om in zijn moeders sporen te treden.
Positieve prietpraat wat door de algehele opinie versterkt word ! Dit is simpelweg niet te bewijzen omdat we het tegendeel niet kunnen bewijzen !
Ik merk de positieve gevolgen als ik voor zaken in het buitenland ben. Hoeveel meer bewijs wil je?
Jouw redenatie volgend, moeten we dus allemaal maar juist negatief doen? Wil je het afschaffen dan maar hopen op het beste?

Dit soort onzin komt vooral uit de hoek waar de volksvertegenwoordigers (partijleiders) nou niet bepaald van het slagvaardige type zijn, of de basis sociale vaardigheden beschikken om met allerlei verschillende mensen uit de wereld goede zaken te doen.
Aangezien ik niet zo'n hoge pet op heb van de gemiddelde nederlandse kiezer (ik schaam me werkelijk voor de verkiezingsuitkomsten) is het maar goed dat er een stabiele factor in de monarchie zit. Je moet er toch niet aan denken dat die rol bij zo'n (bijna) gekozen flapdrol komt te liggen. Sowieso mis ik de écht sterke staatslieden, zoals Van Mierlo, Kok en Lubbers.
Door de Balkenende norm zitten alle écht goede creatieve, intelligente en tactische leiders in het bedrijfsleven.
De politiek moet het doen met de suffertjes uit de klas, sommigen met amper ervaring in de wereld.
Dus omdat jij geen hoge pet op hebt van de huidige partijleiders (onderbouwing misschien ? ) moet het koningshuis blijven . Goed geredeneerd . Ik hoop inderdaad niet dat de gemiddelde politicus zo het land gaat leiden in de toekomst . Misschien kan je ook nog uitleggen waarom je je schaamt voor de verkiezingsuitslag ? Ik vraag me ook af hoe je je ergens voor kunt schamen als de totaaluitslag bepaald word door ca. 8 miljoen mensen . Eerlijker en onafhankelijker bestaat niet . Kan je van erfopvolging niet zeggen . De topper is echter je eerste zin die precies de mijne onderbouwt ;Jij merkt de positieve gevolgen als je in het buitenland bent ? Heb je ooit de gevolgen kunnen ervaren toen we geen monarchie hadden ? Ik kan je vertellen dat een vriend van mij die in Duitsland woont en veel voor zaken in het buitenland zit , en werkelijk nog nooit gedacht heeft van : "Verdorie , deze deal had groter kunnen uitpakken als we maar een monarchie geweest waren !"
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Erwin83
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: do jul 27, 2006 09:38
Locatie: Nijmegen

RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

zo feb 03, 2013 23:05

Het probleem is vooral dat al die 8 miljoen mensen denken dat ze er verstand van hebben. Mijzelf incluis :wink:
Politiek lijkt wel direct afhankelijk van de "stemming" van de dag tegenwoordig, lange termijn visie ontbreekt bij de kiezers, dus durven politiek leiders alleen maar over korte termijn onzin te praten (anders verliezen ze kiezers), terwijl de problemen van vandaag geen van allen op te lossen zijn in één periode van 4 jaar. Meneertjes die vooral goed zijn in het bespelen van die stemming en daarom hoog eindigen... Tja, de waanzin regeert.

In plaats van dagelijks voorgelogen te worden, wil ik liever graag weten wat het lange termijn plan is dat op dit moment stiekum toch wordt doorgevoerd. Immers, er moet tijdens al die 'radiostlte' van Rutte en Samsom wel flink wat uitgedokterd zijn.

Mbt de monarchie: je kunt iets maar een keer weggooien. Jouw vergelijking met Duitsland gaat volslagen mank. Duitsland is een veel groter land met veel meer 'eigen' industrie, mijnen, etc.
Nederland moet het vooral hebben van handel, wij produceren (bijna) niks. Komt nog eens bij dat we maar een inieminie landje zijn.
Dat je niet dagelijks letterlijk dealtjes maakt omdat we zo'n leuke koningin hebben.. Tja. Maar het handelsklimaat en de Relaties, wetten, handelsmogelijkheden.. Die zijn wel van te voren aangelegd. Ik zie een om de haverklap veranderende president, of kanselier, die rol nog niet zo snel vervullen.

Mbt het beetje flauwe voorbeeld van de banqaire sector. Denk eens positief. Hoeveel Nederlandse topbedrijven zijn er wel niet.
Denk aan Heineken, Unilever, Philips, Shell, ING, Ahold, Akzo, VolkerWessel, Smit, Boskalis, ASML, Stork, etc.
Stuk voor stuk in de wereldtop en dat is niet slecht voor een klein landje.

Maar goed, eenieder moet er maar van denken wat ze wil. Ik heb me alweer teveel laten meeslepen. Nutteloze discussies.
Zou gewoon mooi zijn als we met ze allen eens wat tevredener zouden kunnen zijn. Al dat gezeik en geerger. Jammer.
Rosso Tonale Edizione Speciale (Sep-22)
Ex: Giulia, 916 Spider, 147, Alfasud Sprint QV, 75, 33

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: Cool, we krijgen dit jaar een koning!

zo feb 03, 2013 23:28

Wie zegt dat ik ontevreden ben en geergerd ? Ik heb een leuke baan en een gezin en ben tevreden . Het zijn juist de pro monarchie aanhangers die zich vastklampen aan de gedachte dat dankzij het koningshuis wij zo'n goede handel hebben . Jullie zijn bang voor de verandering en hopen dat WA het net zo goed als z'n moeder gaat doen . Ja , hopen , je zegt het goed want we moeten het er maar mee doen dankzij de erfopvolging . En wat heeft Trix goed gedaan de afgelopen 33 jaar ? Ja, ze glimlacht mooi als ze weer eens op bezoek gaat naar het buitenland en weer eens een lintje doorknipt en ze keek inderdaad heel treurig toen ze in Enschede liep na de vuurwerkramp . Ik denk dat WA die taak heel goed op zich kan nemen , hij is tenslotte 45 jaar voorbereid in de poppenkast .

Oh ja, ik claim helemaal geen verstand te hebben van politiek maar ik kan m'n fout na 4 jaar herstellen . Kunnen we dat in het geval van de monarchie ?

Nutteloze discussies , noem je die altijd zo als niet iedereen het met je eens is? Juist door te discusseren kom je te weten wat de medemens denkt in het land. Lijkt mij totaal niet nutteloos !
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Terug naar “Het Forum Café”