We hadden het laatst nog, Barbara reed achteruit en lette op iets anders dan wat er achter ons stond. Resultaat, het welbekende "boem is ho". Saab een gedeukt achterscherm en wij een deuk erbij in de achterbumper (ze heeft ervaring met achteruitrijden). Aangebeld bij het huis waar de auto stond, netjes het verhaal gedaan en schade opgenomen. Ik heb mijn visitekaartje gegeven en kreeg een paar dagen later bericht dat ze bij de garage geweest was. Die hadden met een lakstiftje een krasje aangestipt, even het deukje eruit gewreven en de kosten: EUR 0,00. Nog uitgebreid met de dame in kwestie aan de telefoon gezeten en ze kon maar niet vaak genoeg benadrukken dat ze het heel fijn vond dat we de moeite genomen hadden om het even te melden.Mooi dat het goed gekomen is.
Hier andere ervaringen.
2 deuren en een B stijl krom van mijn ex 156.
Na een buurt onderzoekje de vermoedelijke dader gevonden in de vorm van een oudere dame met een ford Ka.
Auto's bij elkaar gezet en was duidelijk dat haar uitlaat afdruk toch echt wel in mijn deur stond. En de vouw in haar kunstof bumper precies overeen kwam met mijn schade.
Politie maakte geen rapport want dader was tenslotte bekend! Dus het zou wel goed komen met de verzekering.
Mevrouw was zich van geen kwaad bewust en daarom betaalde haar verzekering niet uit.
Mijn eigen verzekering maakte zich ook niet erg druk want ik was toch all risk verzekerd.![]()
Om beide auto's bij elkaar te zetten met een expert was te duur of teveel werk blijkbaar.
Dit was de verkorte versie maar daar kwam het zo ongeveer op neer na 4 maanden (veel) bellen.
Tsja, zo kan het ook.