ik denk dat het dwars uitacceleren ook te maken heeft met vuil, want daar zo'n rechtse lijn volgen doe je natuurlijk niet
Boeien! Met alle respect, maar het is TOPsport, met honderden miljoenen die er in omgaan. Elke punt telt, vanaf de start tot aan de finishlijn.Yep, Schumi is echt weer terug, de soaps beginnen weer.
Volgens Schumacher was het niet z'n eig..............F1 bepaald geen goed.
Ieder z'n meug, maar ik zie persoonlijk liever dat de punten gewoon op het circuit worden verdiend ipv dat gesteggel over de regels.Boeien! Met alle respect, maar het is TOPsport, met honderden miljoenen die er in omgaan. Elke punt telt, vanaf de start tot aan de finishlijn.Yep, Schumi is echt weer terug, de soaps beginnen weer.
Volgens Schumacher was het niet z'n eig..............F1 bepaald geen goed.
Dat het Schumacher weer is? Tja, dat kan je verwachten toch! Ras-professionele racer als dat hij is.
Heeeeeeerlijk dit soort dingen. Maakt iedereen (inclusief de toeschouwers -wij?-) in ieder geval scherp
Ja goed heVolgens mij is de F1 terug populairder dan ooit. Afgaand van dit topic toch
Trouwens bravo voor onszelf, dit moet één van de langste discussies zijn op het forum zonder persoonlijke verwijten etc..keep on going..
Ben alvast benieuwd naar de volgende wedstrijd, eens zien wat het geeft.
Was dat niet gewoon Senna in Brazilie, waar ie door de pitstraat vloog?weet nog wel een race die schumacher in de pit won, geweldig goed verzonnen...
Als het goed is mogen tijdstraffen niet worden teruggedraaid. Wat Mercedes dus kan is het behalen van eer.
1) als het meezit mag hij de 6de stek houden en dat betekent pure winst
2) misschien wordt hij weer gewoon teruggezet naar de 7de plek en dan is er niets verloren
3) als het tegenzit krijgt hij er straf voor. Maar aangezien er twijfel over de regelgeving kan worden aangetoond, moet dat met succes aan te vechten zijn en is er dus alsnog niets verloren.
Juist wel. Sensatie is nog altijd de succesforumule voor hoge kijkcijfers.Dit soort akkefietjes doen de F1 bepaald geen goed.
En koude banden natuurlijk.helaas slecht te zien, maar als alonso geen gas had gegeven was schumachre voor de pitlijn al voorbij aan alonso (nu volgens mij niet)... Dan had alonso nog schumacher kunnen piepelen![]()
ik denk dat het dwars uitacceleren ook te maken heeft met vuil, want daar zo'n rechtse lijn volgen doe je natuurlijk niet
Dat is dus de discussie: mag het nu wel of niet? De regels die hij overtreden zou hebben is regel 40.13, echter zegt die regel dat als de race finisht onder een een safetycar-periode, de Safety Car naar binnengaat zodat de raceleider de finishvlag als eerste krijgt. Niet de Safety Car. Dat is niet wat er gister gebeurde, want toen werd de baan weer vrijgegeven (track clear) en met groene vlaggen gezwaaid. Dus er was geen finish tijdens een Safert Car periode. Brawn interpreteerd de regels goed. Overigens diende Ferrari een protest in omdat in hun ogen pas ingehaald mag worden na start-finish, ook deze regel is achterhaald. Na het passeren van de Safety Car lijn mag tegenwoordig ingehaald worden. De SC-lijn was Schumacher reeds gepasseerd onder groen en een track clear. De race werd dus voor 300 meter hervat. In Melbourne 2009 vond een soort gelijke situatie plaats alleen gaf de wedstrijdleiding de baan niet vrij en werden gele vlaggen gezwaaid. In dat geval is regel 40.13 van toepassing.Wat Schumi deed mag idd. niet, maar Alonso ging wel dwars en breed op afgekoelde en versleten banden (hij reed er ook het langst mee ) en Schumi ging gewoon binnendoor . In de stewards commissie die Schumi met de penalty bedacht zat o.a. Damon Hill...
Schumacher won ook door een S&G-penalty in de laatste ronde te doen. De finishlane lag achter de Ferrari-box dus hij nam de S&G voor einde race en spaarde daarmee de uitrit. Prompt was Schumacher weer de vuillak terwijl het Brawn was die als geen ander de grenzen (mazen in de wet) van het reglement weet op te zoeken. Gewoon geniaal! Want nergens stond beschreven dat je niet mag finishen in de pitlane. Schumacher kon niet bestraft worden. Monaco 2006 is ook zo'n verhaal. Schumacher werd uiteindelijk bestraft op basis van vermoedens want dat Schumacher daar extra zijn Ferrari parkeerde is tot op de dag van vandaag niet bewezen en de telemetrie werd van tafel geveegd door de Frans-Spaanse stewards.Ja goed heVolgens mij is de F1 terug populairder dan ooit. Afgaand van dit topic toch
Trouwens bravo voor onszelf, dit moet één van de langste discussies zijn op het forum zonder persoonlijke verwijten etc..keep on going..
Ben alvast benieuwd naar de volgende wedstrijd, eens zien wat het geeft.
Was dat niet gewoon Senna in Brazilie, waar ie door de pitstraat vloog?weet nog wel een race die schumacher in de pit won, geweldig goed verzonnen...