wo aug 10, 2005 20:44
Nou, en ik ben FALIEKANT TEGEN gordelplicht, helmplicht, en ga zo even verder!
Je wordt in dit land al aan alle kanten beknot in je doen en laten.
Ik wil dat ZELF uit kunnen maken, of ik in een Tshirtje op mijn motor stap om in de stad een terrasje te gaan pakken. Ik ben daarentegen WEL vatbaar voor het argument dat als ik geen helm opdoe, en een ongeluk heb, de maatschappij voor mijn hogere ziektekosten op moet draaien. Daar ben ik OOK tegen, dus ben ik het volgende van mening:
Geen helm? Prima. Dan moet ook je verzekeringspremie omhoog. Geen gordel? Idem. Dan is het aan de verzekeringsmaatschappij de rekensom te maken en voor mij de keus ja of nee.
Zo is het in diverse amerikaanse staten ook geregeld, en dat is maar goed ook want er is niks mooier dan motorrijden zonder helm.
Nog even en ik moet op de motor een soort harnas aan. Dat is natuurlijk ANTITHESIS het verschijnsel motorrijden en alles waar het voor staat.
In Nederland is het weer wel zo dat het toegestaan is om, met mate, te hard te rijden.
U denkt: Grapje? Helemaal niet.
Als ik een maand lang ELKE dag langs een flitspaal rijdt, met 20 km te hard, dan MAG DAT en zijn er GEEN consequenties aan verbonden op EEN na: U dient bij de heer Spee een toeslag te betalen. Verder mag ik gerust mijn gang gaan. Elke dag weer.
Dat ligt slechts aan de hoogte van mijn bankrekening.
Er zijn GEEN consequenties voor mijn rijbewijs of wat dan ook. Slechts voor mijn portemonnee.
We leven in een raar land......
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end