53 vivace spider/coupe
65 is een 6c 2500 corsa
53 is goed, knap gezien!53 vivace spider/coupe
65 is een 6c 2500 corsa
Ook niet, kijk maar naar de positie van de koplampVolgens mij is 65 een oude bekende
Jawel!Is NR 65 een 6 c2300 B mille miglia spider uit '38?
Maar het is hem wel! Klasse! De sierletters staan op het hogere gedeelte van de grille.Herstel: de klinknagels rondom de grille doen vermoeden dat het om een ouder model gaat, de Volpi Monoposto. Alleen hoort bij modellen van voor de oorlog volgens mij de merknaam in sierletters op de grille te staan, en die zie ik hier niet.
Een replica?
Op de 158/159 is die vorm van de grille verschillend van exemplaar tot exemplaar, soms vloeiend, soms abrupt. En daarbij soms een reepje plaatwerk bovenaan, soms drie of vier repen tot aan het bredere deel.Ook is de grille wat boller en groter dan die van de 158/159 en bovendien hebben de andere Alfa's met een dergelijke grille een iets vloeiende hoek bij de overgang van het brede naar het smalle gedeelte en geen scherpe knik zoals de Volpi.
Ja, het varieert wel, maar een echte scherpe knik zoals bij de Volpi heb ik nog nooit op een 158/159 gezien hoor. Hooguit een kleinere ronding.Op de 158/159 is die vorm van de grille verschillend van exemplaar tot exemplaar, soms vloeiend, soms abrupt. En daarbij soms een reepje plaatwerk bovenaan, soms drie of vier repen tot aan het bredere deel.Ook is de grille wat boller en groter dan die van de 158/159 en bovendien hebben de andere Alfa's met een dergelijke grille een iets vloeiende hoek bij de overgang van het brede naar het smalle gedeelte en geen scherpe knik zoals de Volpi.
Van de Volpi had ik nog nooit gehoord![]()
Nuttig topic
Ik dacht eigenlijk altijd één...Wauw! Hoeveel rijden er daar van rond dan?