Deze ochtend een 159 sw op de A7. Helaas verwikkeld in een ongeluk.
Helaas was ik dat! 2 auto's voor mij zat op zijn telefoon waardoor hij niet zag dat de auto voor hem remde. De telefoonmeneer is vol in de ABS gegaan en wist net toptijd de ondertussen stilstaande auto te ontwijken. Mijn voorganger is daarop ook plots in de ABS gegaan maar kon de stilstaande auto niet meer ontwijken en schoof met een gangetje van 50 achterin. Ik begon dit hele verhaal met 95 op ruim voldoende afstand, maar de plotselinge ABS acties en het daaropvolgend ongeluk zorgde dat ik geen ruimte meer had op het vochtige wegdek om toptijd te stoppen. Een auto rechts van mij betekende dat ik geen kant op kom behalve naar links richting de vangrail. Uiteindelijk met me koplamp/voorscherm mijn voorganger geraakt met ongeveer 60/70 km/h. Even met de ambulance mee geweest omdat ik last had van me oog en wazig zag. Ondertussen gaat het weer de goede kant op en lijkt het erop dat ik er zonder blijvende schade vanaf ga komen!
De 159 is een ander verhaal. De hele rechter voorkant zit in elkaar, rechter wielophanging heeft de klap opgevangen. Airbags hebben hun werk gedaan en mij in leven gehouden
Helaas is het dus teveel om te repareren. Ze stond al op 350.000. Erg jammer want ik had graag nog vele fijne KM's willen rijden.
Maar om even on topic te blijven
ik heb deze schoonheid gespot op de parkeerplaats vlak bij mijn huis! En laat ze nou toevallig op mijn naam staan sinds vrijdag