Gebruikersavatar
hanalfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 742
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 09:51

Re: RE: Lancia Thema LX gespot

wo jun 05, 2013 09:18

Heeft overigens iemand hier ervaring met een Lancia Thema SW, ik heb er eentje op het oog aangezien ik iets nodig heb om met de honden naar het bos te gaan. De wagen heeft net iets meer als 50 duizend KM gelopen.

Heb nog geen 33 SW 3de serie kunnen vinden dus dacht een Thema SW is ook wel in orde.

Gr Roy
Ja Roy, doe ff een mail naar info@fiaitalia.nl

Heeft mega ervaring met Lancia SW, heeft er nog enkele staan, VOOR onderdelen?
Ciao Han,

Alfa Romeo 166 2.5 V6
Alfa Romeo Spider 3.0 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo 164 2.0 TS
Alfa Romeo 90 2.5 V6 QO
Alfa Romeo 33 1.4 IE SW
Lancia HPE 2.0 IE Executive

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3953
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: Lancia Thema LX gespot

wo jun 05, 2013 13:38

Heeft overigens iemand hier ervaring met een Lancia Thema SW, ik heb er eentje op het oog aangezien ik iets nodig heb om met de honden naar het bos te gaan. De wagen heeft net iets meer als 50 duizend KM gelopen.

Heb nog geen 33 SW 3de serie kunnen vinden dus dacht een Thema SW is ook wel in orde.

Gr Roy
Wij hebben een diesel SW gereden, heerlijke wagen met een zee aan ruimte, gewoon doen!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

RE: Lancia Thema LX gespot

wo jun 05, 2013 14:27

ja denk ook dat het de Thema SW gaat worden, ruimte voor de honden en er zit een trekhaak onder, dus handig voor de autotrailer, jetski en speedboot.

Overigens ben ik ook nog bezig met een Jaguar XJS, du seven overwegen of ik weer voor mijn droomauto ga of een auto die ook ook echt nodig heb en bijna dagelijks ga gebruiken.
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

RE: Lancia Thema LX gespot

ma jun 17, 2013 14:16

Deze week de Thema SW bekijken, ben erg benieuwd als die net zo mooi is als dat ik in gedachte heb gaat die gelijk mee. Eerste trip wordt dat over een paar weken naar Salzburg en Beieren. :D
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: Lancia Thema LX gespot

ma jun 17, 2013 15:30

Deze week de Thema SW bekijken, ben erg benieuwd als die net zo mooi is als dat ik in gedachte heb gaat die gelijk mee. Eerste trip wordt dat over een paar weken naar Salzburg en Beieren. :D
Roy,

ik heb er ook eentje gehad. Kijk vooral goed naar de achterklep en de overgangen van sedan naar SW. Daar wil roestpreventie nogal eens achterwege zijn..... Ruimte van de laadbak is niet overweldigend door de binnenstaande schokbrekertorens. Verder wel een heel fijne auto... De mijne is trouwens verder gegaan bij Sergio.
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

Re: RE: Lancia Thema LX gespot

ma jun 17, 2013 16:05

Deze week de Thema SW bekijken, ben erg benieuwd als die net zo mooi is als dat ik in gedachte heb gaat die gelijk mee. Eerste trip wordt dat over een paar weken naar Salzburg en Beieren. :D
Roy,

ik heb er ook eentje gehad. Kijk vooral goed naar de achterklep en de overgangen van sedan naar SW. Daar wil roestpreventie nogal eens achterwege zijn..... Ruimte van de laadbak is niet overweldigend door de binnenstaande schokbrekertorens. Verder wel een heel fijne auto... De mijne is trouwens verder gegaan bij Sergio.
Bas, dank voor de tips. Ik probeer deze week savonds te gaan kijken en hoop hem dan gelijk mee te nemen (leen een garage kenteken hier in het dorp) en mijn vriendin mag in de andere auto terug rijden, ik weet dat deze Thema geheel roestvrij is behalve de achterklep echter daar heb ik al een vervanger voor gevonden. Auto heeft overigens heel wijnig gelopen.

Weet jij Bas of er een beetje mee te trekken is zit namelijk aan trekhaak achter, autotrailer zal wel iets te veel van het goed zijn.

Ben wel heel benieuwd, zodra die hier staat volgen er wel wat fotos voor de liefhebbers als die er zijn :wink:
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: Lancia Thema LX gespot

ma jun 17, 2013 16:25

Deze week de Thema SW bekijken, ben erg benieuwd als die net zo mooi is als dat ik in gedachte heb gaat die gelijk mee. Eerste trip wordt dat over een paar weken naar Salzburg en Beieren. :D
Roy,

ik heb er ook eentje gehad. Kijk vooral goed naar de achterklep en de overgangen van sedan naar SW. Daar wil roestpreventie nogal eens achterwege zijn..... Ruimte van de laadbak is niet overweldigend door de binnenstaande schokbrekertorens. Verder wel een heel fijne auto... De mijne is trouwens verder gegaan bij Sergio.
Bas, dank voor de tips. Ik probeer deze week savonds te gaan kijken en hoop hem dan gelijk mee te nemen (leen een garage kenteken hier in het dorp) en mijn vriendin mag in de andere auto terug rijden, ik weet dat deze Thema geheel roestvrij is behalve de achterklep echter daar heb ik al een vervanger voor gevonden. Auto heeft overigens heel wijnig gelopen.

Weet jij Bas of er een beetje mee te trekken is zit namelijk aan trekhaak achter, autotrailer zal wel iets te veel van het goed zijn.

Ben wel heel benieuwd, zodra die hier staat volgen er wel wat fotos voor de liefhebbers als die er zijn :wink:
Als je wilt trekken kan je beter een Kappa SW nemen volgens mij, die zijn een stukje zwaarder.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

Re: RE: Lancia Thema LX gespot

ma jun 17, 2013 16:39

Roy,

ik heb er ook eentje gehad. Kijk vooral goed naar de achterklep en de overgangen van sedan naar SW. Daar wil roestpreventie nogal eens achterwege zijn..... Ruimte van de laadbak is niet overweldigend door de binnenstaande schokbrekertorens. Verder wel een heel fijne auto... De mijne is trouwens verder gegaan bij Sergio.
Bas, dank voor de tips. Ik probeer deze week savonds te gaan kijken en hoop hem dan gelijk mee te nemen (leen een garage kenteken hier in het dorp) en mijn vriendin mag in de andere auto terug rijden, ik weet dat deze Thema geheel roestvrij is behalve de achterklep echter daar heb ik al een vervanger voor gevonden. Auto heeft overigens heel wijnig gelopen.

Weet jij Bas of er een beetje mee te trekken is zit namelijk aan trekhaak achter, autotrailer zal wel iets te veel van het goed zijn.

Ben wel heel benieuwd, zodra die hier staat volgen er wel wat fotos voor de liefhebbers als die er zijn :wink:
Als je wilt trekken kan je beter een Kappa SW nemen volgens mij, die zijn een stukje zwaarder.
Alleen dat vindt ik geen mooie auto helaas nouja niet mooi iets te normaal, en de hoofdzaak voor aanschaf is dat ik de honden niet meer zo vaak op mijn mooie beige leder in de Jag wil hebben. Daarbij de Thema waarvoor ik ga heeft een hele lage KM stand.
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Lancia Thema LX gespot

ma jun 17, 2013 16:44

Trekken ligt een beetje aan motorisering denk ik. De tds mocht als ik t goed heb 1400kg trekken.

Wat voor een type en motorisering heb je op t oog?
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

RE: Lancia Thema LX gespot

za jun 22, 2013 21:28

Heren,

Sinds gister avond heb ik er weer iets bij, eigenlijk speciaal voor de honden gekocht. Het is geen Alfa dus daarom even in dit topic geplaatst.

Wat is het dan geworden:

Afbeelding

Een Lancia Thema SW uit de 12de maand 1992, op de teller staat net iets meer inmiddels dan 55 duizend KM (heb er nu iets meer dan 200 KM mee gereden), ik had over de KM stand mijn twijfels "nog" maar volgens alle papieren en TUV berichten klopt het wel. Ieder geval de KM stand daar ging het mij niet om, hij moest technisch goed zijn en TUV en AU hebben zodat ik er gelijk mee kan gaan rijden. Na de koop 2 uur gereden om weer thuis te komen en dat zonder problemen, alles werkt zoals het hoort te werken.

De man waarvan ik hem gekocht heb heeft de SW wel gebruikt zoals iemand een stationwagen zou gebruiken, dus helaas wat krasjes, vuil etc dat interesseerde hem niet zo.

Foto's voor de liefhebbers dan maar,.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag de eerste keer met de 2 honden naar het bos geweest (is maar een paar minuten van huis) en ze hebben heerlijk achterin gezeten en dat vonden ze prima. Zij zijn er blij mee, en ik ook wel :wink:

Ciao Roy
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
Posthumus
Guru
Guru
Berichten: 1287
Lid geworden op: di mei 03, 2005 21:09

RE: Lancia Thema LX gespot

di jun 25, 2013 20:27

Gaaf! 2.0 16v?
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: Lancia Thema LX gespot

di jun 25, 2013 21:09

Gaaf! 2.0 16v?
afgaande op de toerenteller wel ja
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Lancia Thema LX gespot

wo jun 26, 2013 09:04

V6 heeft ook zo'n teller, dacht alleen de LS
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: Lancia Thema LX gespot

wo jun 26, 2013 11:23

V6 heeft ook zo'n teller, dacht alleen de LS
bij een V6 gaat de toerenteller eerder in t rood
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Lancia Thema LX gespot

wo jun 26, 2013 12:03

Ach so !
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Terug naar “Het Forum Café”