Bandenaanpassing midden in het seizoen 2013, ja of nee?

Ja, banden zijn nu te bepalend.
30%
11
Nee, je doet dat niet midden in een seizoen
70%
26
 
Totaal aantal stemmen: 37
Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

ma mei 30, 2011 08:34

Als je RtbF(Waalse zender) 2 kan ontvangen telkens maandag avond na 23u uitgebreide samenvatting .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
RalfUittenhout
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 22:12
Locatie: Urmond

RE: F1 2011 geklep

ma mei 30, 2011 09:29

ik dacht dat Button hem even makkelijk ging winnen. Maar Vettel werd gered door die crash. Knap van Alonso trouwens. En pech voor Hamilton, hij durft tenminste te racen en voor inhaalacties te zorgen op andere plaatsen dan het rechte stuk.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

ma mei 30, 2011 11:43

Ik begrijp Hamilton volkomen ; enerzijds was hij kandidaat voor de pole en plannen in de war gestuurd door crash Perez .
Foutje dat hij echter maakt taktisch is om niet veel langer op z'n 1e set gele softs door te gaan en veel later naar supersofts te wisselen .
Nu kwam hij achter treintje Buemi-Webber-Massa waar Massa bovendien op de hardere gele softs nu stond maar toch Webber bijhaalde .
Massa was al later dan Alonso naar softs overgeschakeld en moest z'n 2e pitstop nog doen dus die had door de SC in 1 keer achter Button terecht gekomen op softs die 11 ronden minder dan Vettel onder de riem hadden... Button had hij niet kunnen bedreigen maar toch is 'n mooi resultaat om zeep gegaan temeer daar z'n DRS niet werkte en hij dus anders veel vlugger voorbij Rosberg had gekund !
Schumi heeft z'n start verprutst maar ging in de aanvangsronde wel in Loews op z'n supersofts voorbij Hamilton met koude "gele" softs .
Voor Maldonado heeft hij ook z'n race om zeep geholpen ...

Toch hoop ik dat Hamilton er blijft voor gaan, maar op normale circuits kan je inhalen zonder brokken daar is't geen muur of vangrail als je'r naast gaat ...

Ook Massa heeft echt wel ballen gehad buitenom bij Rosberg op't vuile gedeelte en met'n beschadigde Ferrari naast Hamilton de voet op de vloer laten liever crashen dan lossen eigenlijk is dat echt racen .

Hamilton mag wel treuren maar door Massa en Maldonado te "elimineren" is hij wel op p6 geraakt ondanks 20sec penalty die niks veranderen aan de zaak en z'n achtervleugel heeft hij op de grid kunnen laten vervangen ... Zijn kampioenschap is nog niet verloren, dat van Massa wel .

enkel op Silverstone zie ik RedBull z'n betere drag ten volle benutten elders zie ik Ferrari & McLaren competitief zijn zeker met de supersofts en softs in Ferrari geval .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
marcoloco
Full Member
Full Member
Berichten: 463
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 19:34

RE: F1 2011 geklep

ma mei 30, 2011 19:46

Hamilton is een racer pur sang net als Jacques Villeneuve (wel een stuk beter).
Maar wel met het zelfde lef inhalen waar het eigenlijk niet kan en alles voor de winst.
Ik hou er van. :D
Ik hoop dat hij in montreal weer vol gas gaat................ :twisted:
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: F1 2011 geklep

ma mei 30, 2011 21:04

Ik had het idee dat de crash met Maldonado toch weer net even een ander verhaal was dan met Massa. Ik ben geneigd die met Maldonado wat eerder als een race-incident te zien. Maar in de hairpin binnendoor proberen te steken is gewoon gekkenwerk. Dan vraag je gewoon om een crash. En dat hij z'n eigen glazen daarmee ingooit moet hij zelf weten, maar dat hij een ander zo in de ellende stort vind ik niets meer met sport te maken hebben.
Laatst gewijzigd door Alfavaganza op di mei 31, 2011 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: F1 2011 geklep

di mei 31, 2011 00:41

Hamilton is een racer pur sang net als Jacques Villeneuve (wel een stuk beter).
Maar wel met het zelfde lef inhalen waar het eigenlijk niet kan en alles voor de winst.
Ik hou er van. :D
Ik hoop dat hij in montreal weer vol gas gaat................ :twisted:
Zolang hij de race van de andere dit keer niet om zeep helpt, prima. Je moet om rijders heen, niet er overheen of er doorheen. Ik vind het fantastisch als een coureur zijn tanden laat zien en vechtlust toont, maar wel correct gedoseerd. De acties van Hamilton getuigde van weinig geduld en respect en dat hoort niet. Zeker niet zijn reactie achteraf. 'Het gezag' wat in twijfel trekken en andere het boete kleed laten aantrekken. Ik vind Hamilton een geweldige rijder, maar zo nu en dan heeft hij van die vervelende Schumachertrekjes. Die twee gaan voor het maximale. Niks berekenend. Daarnaast hebben beide dezelfde houding. Eigenlijk moet iedereen schuiven en worden ze altijd benadeeld tijdens een touché. Ik snap niet hoe iemand, die Schumacher hekelt, Hamilton kan waarderen. Ze zijn van het zelfde laken een pak. Maar onder de streep wel racers pur sang! En daar houd ik wel van. Desalnietemin vind ik dat Hamilton ietswat doorsloeg gisteren.

Gebruikersavatar
marcoloco
Full Member
Full Member
Berichten: 463
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 19:34

Re: RE: F1 2011 geklep

zo jun 12, 2011 14:29

Hamilton is een racer pur sang net als Jacques Villeneuve (wel een stuk beter).
Maar wel met het zelfde lef inhalen waar het eigenlijk niet kan en alles voor de winst.
Ik hou er van. :D
Ik hoop dat hij in montreal weer vol gas gaat................ :twisted:
Zolang hij de race van de andere dit keer niet om zeep helpt, prima. Je moet om rijders heen, niet er overheen of er doorheen. Ik vind het fantastisch als een coureur zijn tanden laat zien en vechtlust toont, maar wel correct gedoseerd. De acties van Hamilton getuigde van weinig geduld en respect en dat hoort niet. Zeker niet zijn reactie achteraf. 'Het gezag' wat in twijfel trekken en andere het boete kleed laten aantrekken. Ik vind Hamilton een geweldige rijder, maar zo nu en dan heeft hij van die vervelende Schumachertrekjes. Die twee gaan voor het maximale. Niks berekenend. Daarnaast hebben beide dezelfde houding. Eigenlijk moet iedereen schuiven en worden ze altijd benadeeld tijdens een touché. Ik snap niet hoe iemand, die Schumacher hekelt, Hamilton kan waarderen. Ze zijn van het zelfde laken een pak. Maar onder de streep wel racers pur sang! En daar houd ik wel van. Desalnietemin vind ik dat Hamilton ietswat doorsloeg gisteren.
Ben het wel met je eens dat hij na de race doorsloeg qwa commentaar en iedereen de schuld geven behalve zich zelf.
Ik snap het ook niet waarom ik fan van hem ben en helemaal niet van schoenmakert,mensen zijn rare wezens :shock: :wink: ,ben benieuwd vandaag met eventueel de regen zoals verwacht.
Las dat mclaren met teveel downforce heeft gekwallifiseerd en daarom te langzaam waren hopenlijk maken ze het in de race goed.
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

RE: F1 2011 geklep

zo jun 12, 2011 16:07

Wat ik niet begrijp is dat de meeste teams, ondanks de forse regendreiging, van start zullen gaan met een droogweer set up.

Gebruikersavatar
marcoloco
Full Member
Full Member
Berichten: 463
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 19:34

Re: RE: F1 2011 geklep

zo jun 12, 2011 17:39

Wat ik niet begrijp is dat de meeste teams, ondanks de forse regendreiging, van start zullen gaan met een droogweer set up.
Dit jaar zie je gewoon veel meer gereken met banden en strategie veel leuker voor de race vind ik.
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

RE: F1 2011 geklep

zo jun 12, 2011 19:25

en wat een gepruts van hamilton... twee zwaar roekeloze manouvres, en dan ook nog doorrijden met een afgebroken achterwiel, ipv em veilig wegzetten op een groot uitloopstuk. [-X

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: F1 2011 geklep

zo jun 12, 2011 19:55

en wat een gepruts van hamilton... twee zwaar roekeloze manouvres, en dan ook nog doorrijden met een afgebroken achterwiel, ipv em veilig wegzetten op een groot uitloopstuk. [-X
Zo roekeloos vond ik die niet hoor. Bij Weber zat hij binnenin maar kon hij zijn grip niet houden. Bij button probeerde hij langszij maar Button zag hem niet. Ik vond deze twee incidenten gezien het weer nog aanvaardbaar (in tegenstelling tot die van Monaco..

Gebruikersavatar
marcoloco
Full Member
Full Member
Berichten: 463
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 19:34

RE: F1 2011 geklep

zo jun 12, 2011 20:09

Vond het ook ongevallen gerelateerd aan de natte omstandigheden en zijn agressive manier van rijden,maar echt slim deed het niet allemaal. :(
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: F1 2011 geklep

zo jun 12, 2011 20:21

Vond het ook ongevallen gerelateerd aan de natte omstandigheden en zijn agressive manier van rijden,maar echt slim deed het niet allemaal. :(
Slim was het idd niet, maar roekeloos zou ik het zeker niet noemen. Race ligt stil nu..saai eigenlijk :lol:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: F1 2011 geklep

zo jun 12, 2011 20:41

en wat een gepruts van hamilton... twee zwaar roekeloze manouvres, en dan ook nog doorrijden met een afgebroken achterwiel, ipv em veilig wegzetten op een groot uitloopstuk. [-X
Zo roekeloos vond ik die niet hoor. Bij Weber zat hij binnenin maar kon hij zijn grip niet houden. Bij button probeerde hij langszij maar Button zag hem niet. Ik vond deze twee incidenten gezien het weer nog aanvaardbaar (in tegenstelling tot die van Monaco..
Op de actie bij Webber heb ik niet veel aan te merken, maar bij Button zocht hij een gat wat er gewoon niet was. Button was al op weg naar links voordat Hamilton hem ernaast zette. Echt weer Hamilton, die man is tegenwoordig één brok frustratie.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

Re: RE: F1 2011 geklep

zo jun 12, 2011 20:53

en wat een gepruts van hamilton... twee zwaar roekeloze manouvres, en dan ook nog doorrijden met een afgebroken achterwiel, ipv em veilig wegzetten op een groot uitloopstuk. [-X
Zo roekeloos vond ik die niet hoor. Bij Weber zat hij binnenin maar kon hij zijn grip niet houden. Bij button probeerde hij langszij maar Button zag hem niet. Ik vond deze twee incidenten gezien het weer nog aanvaardbaar (in tegenstelling tot die van Monaco..
Op de actie bij Webber heb ik niet veel aan te merken, maar bij Button zocht hij een gat wat er gewoon niet was. Button was al op weg naar links voordat Hamilton hem ernaast zette. Echt weer Hamilton, die man is tegenwoordig één brok frustratie.
De actie op webber heb ik niet direct goed gezien, maar bij button was het echt totaal niet te volgen, button rijd normaal zn lijn, zoals alle andere coureurs naar links, en hammilton meent em linksom er uit te kunnen remmen? Volgens mij moet je nog altijd eerst voorbij iemand voordat je 'het recht' hebt om iemand van zn lijn te duwen.

Overigens heb ik meer problemen met hoe lewis het daarna afmaakte, in plaats van dat ie em op het grote uitloopstuk aan de binnenkant van de bocht stilzet, rijdt ie daar overheen, steekt weer de baan op, en zet em vervolgens op een smal stuk stil, als ie er achter komt dat ie toch ECHT er uit ligt. Dat is gewoon gevaarlijk gedrag. Zowel zijn actie op button en de afhandeling van de schade zijn toch dingen die je niet verwacht van iemand van zijn kaliber, buitengewoon gefrustreerd en egoistisch

Terug naar “Het Forum Café”