Bandenaanpassing midden in het seizoen 2013, ja of nee?

Ja, banden zijn nu te bepalend.
30%
11
Nee, je doet dat niet midden in een seizoen
70%
26
 
Totaal aantal stemmen: 37
Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

vr mei 27, 2011 09:16

Zoals voorspeld doen de Ferrari's 't beter waar minder drag nodig is . Alonso was donderdag de snelste net voor Hamilton en Massa is kortbij terwijl die met de primes een lange testrun deed en daar ook de speed erin kon houden, dus gaan ze ditmaal niet lijden op de hardere banden .
RedBull speelt nog een beetje verstoppertje vrees ik .
Jerommeke was weer 2x sneller dan Glock... maar de Lotussen zijn te ver voorop, de Hrt's goed achterop...
Nu 'n Ollaanse Kim Clijsters geveld heeft mogen de Ollaanders wel voor ons Jerommeke supporteren hè :idea:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: F1 2011 geklep

vr mei 27, 2011 09:44

Nu 'n Ollaanse Kim Clijsters geveld heeft mogen de Ollaanders wel voor ons Jerommeke supporteren hè :idea:
haha, eigenlijk gebeurt er hetzelfde... Jong talent verslaat oude rot
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

za mei 28, 2011 16:10

Ik denk dat Perez' crash Ferrari's verderop de grid laat belanden maar Vettel op pole ongenaakbaar .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: F1 2011 geklep

za mei 28, 2011 16:24

Wordt weer fijn een Red Bull optochtje kijken morgen...... oftewel ik sla over. :roll:
F1 is nu echt ultiem saai aan het worden.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

za mei 28, 2011 22:53

Gaat wel meevallen denk ik ;
Vettel wel die is vooraan ervandoor als hij z'n start niet mist,
maar Strategie gaat meespelen ;
In qualif. heb ik goed op de gebruikte banden gelet en als ze zoals voorspeld 30 ronden kunnen volhouden met de softs gaan we mogelijk zien opteren om 2 stints met Supersofts te doen en 1 met softs om zo 78 ronden vol te maken .
Hamilton moet toch als 9e starten door chicane afsnijden dus't zou best kunnen dat hij met softs kan vertrekken en zo vooropkomen als anderen na 20 rondjes binnenkomen voor een eerste wissel van hun supersofts voor weerom supersofsts of softs...
1,2 sec per ronde verschil tussen softs en supersofts zou 24 seconden betekenen... Pitstop neemt 30sec in beslag dus als Hamilton dan binnen 30 sec van Vettel kan blijven houdt dit in dat Vettel achter Hamilton gaat verzeilen en inhalen op Monaco...
Als Vettel zo tijd verliest achter Hamilton gaat de rest weer aansluiten tot Hamilton 10 ronden later binnengaat en op 2x Supersofts de race kan afmaken. De 2e of 3e stint die de top 8 van Q3 op softs moet afronden gaan ze tijd verliezen op Hamilton die bovendien erg frisse supersofts heeft en 1 nieuwe set !
In Q2 reed iedereen op 2 na vanaf't begin op Supersofts ook Webber, Alonso, Hamilton en Button enkel Vettel wachte vrij lang hiermee en Massa pas op't allerlaatst ... dus die hebben nog extra frisse Supersofts .
Ik heb Massa speciaal in de gaten gehouden en die leek zich erg te concentreren om met de softs ook snelle tijden te zetten misschien met reden dat hoe snel je in de race met de hardere softs het tempo er in houdt bepalend gaat zijn voor de uiteindelijke positie op't eind .
De start gaat allesbepalend zijn voor de top 8 wie gevangen zit achter een tragere komt er niet voorbij : alle respect voor Schumi, maar hij gaf zelf toe dat p.7 normaal z'n plek was .
Hamilton had kandidaat voor de pole geweest dus die gaat zitten pushen vanaf p.9 maar ik zie die Maldonado wel pakken bij de start . Alonso had op p.3 thuisgehoord, Webber op 4, Massa op 5 en Rosberg op 6 dus je kan wel verwachten wie wie gaat opjagen .

Het kan best interessant worden voor de race, gelukkig geen DRS in de tunnel maar KERS en DRS leveren misschien toch wel mogelijkheden...

Mijn voorspelling : Hamilton voor Vettel, Massa, Button, Webber & Rosberg : Alonso en Schumi haken in mekaar bij de start...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
marcoloco
Full Member
Full Member
Berichten: 463
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 19:34

Re: RE: F1 2011 geklep

zo mei 29, 2011 13:16

Gaat wel meevallen denk ik ;
Vettel wel die is vooraan ervandoor als hij z'n start niet mist,
maar Strategie gaat meespelen ;
In qualif. heb ik goed op de gebruikte banden gelet en als ze zoals voorspeld 30 ronden kunnen volhouden met de softs gaan we mogelijk zien opteren om 2 stints met Supersofts te doen en 1 met softs om zo 78 ronden vol te maken .
Hamilton moet toch als 9e starten door chicane afsnijden dus't zou best kunnen dat hij met softs kan vertrekken en zo vooropkomen als anderen na 20 rondjes binnenkomen voor een eerste wissel van hun supersofts voor weerom supersofsts of softs...
1,2 sec per ronde verschil tussen softs en supersofts zou 24 seconden betekenen... Pitstop neemt 30sec in beslag dus als Hamilton dan binnen 30 sec van Vettel kan blijven houdt dit in dat Vettel achter Hamilton gaat verzeilen en inhalen op Monaco...
Als Vettel zo tijd verliest achter Hamilton gaat de rest weer aansluiten tot Hamilton 10 ronden later binnengaat en op 2x Supersofts de race kan afmaken. De 2e of 3e stint die de top 8 van Q3 op softs moet afronden gaan ze tijd verliezen op Hamilton die bovendien erg frisse supersofts heeft en 1 nieuwe set !
In Q2 reed iedereen op 2 na vanaf't begin op Supersofts ook Webber, Alonso, Hamilton en Button enkel Vettel wachte vrij lang hiermee en Massa pas op't allerlaatst ... dus die hebben nog extra frisse Supersofts .
Ik heb Massa speciaal in de gaten gehouden en die leek zich erg te concentreren om met de softs ook snelle tijden te zetten misschien met reden dat hoe snel je in de race met de hardere softs het tempo er in houdt bepalend gaat zijn voor de uiteindelijke positie op't eind .
De start gaat allesbepalend zijn voor de top 8 wie gevangen zit achter een tragere komt er niet voorbij : alle respect voor Schumi, maar hij gaf zelf toe dat p.7 normaal z'n plek was .
Hamilton had kandidaat voor de pole geweest dus die gaat zitten pushen vanaf p.9 maar ik zie die Maldonado wel pakken bij de start . Alonso had op p.3 thuisgehoord, Webber op 4, Massa op 5 en Rosberg op 6 dus je kan wel verwachten wie wie gaat opjagen .

Het kan best interessant worden voor de race, gelukkig geen DRS in de tunnel maar KERS en DRS leveren misschien toch wel mogelijkheden...

Mijn voorspelling : Hamilton voor Vettel, Massa, Button, Webber & Rosberg : Alonso en Schumi haken in mekaar bij de start...
Dat zou een erg spannende race worden.......hoop het (vind het helemaal niet zo saai met drs en kers :D )
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: F1 2011 geklep

zo mei 29, 2011 16:21

Dit was weer Monaco zoals Monaco hoort te zijn. Geweldige wedstrijd, terechte winnaar!!

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Vitorio
Full Member
Full Member
Berichten: 442
Lid geworden op: di okt 06, 2009 14:52
Locatie: Ijsselstein

Re: RE: F1 2011 geklep

zo mei 29, 2011 17:20

Dit was weer Monaco zoals Monaco hoort te zijn. Geweldige wedstrijd, terechte winnaar!!

Paul
Mwa, vind het toch jammer dat vettel door de code-rood gered werd van een semi-onvermijdbare pitstop, danwel dramatische drop-off van de banden, en zo alonso de kans die die had zag verdampen

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: F1 2011 geklep

zo mei 29, 2011 17:29

Dit was weer Monaco zoals Monaco hoort te zijn. Geweldige wedstrijd, terechte winnaar!!

Paul
Mwa, vind het toch jammer dat vettel door de code-rood gered werd van een semi-onvermijdbare pitstop, danwel dramatische drop-off van de banden, en zo alonso de kans die die had zag verdampen
Idem dito

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

Re: RE: F1 2011 geklep

zo mei 29, 2011 18:03

Dit was weer Monaco zoals Monaco hoort te zijn. Geweldige wedstrijd, terechte winnaar!!

Paul
Mwa, vind het toch jammer dat vettel door de code-rood gered werd van een semi-onvermijdbare pitstop, danwel dramatische drop-off van de banden, en zo alonso de kans die die had zag verdampen
Idem dito
ok, daar kan ik me wel in vinden. Zonder geluk vaart niemand wel
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2011 geklep

zo mei 29, 2011 19:21

Zonde idd. dat ze na de rode vlag banden mochten wisselen dat was pure koersvervalsing .
Alonso had op'n paar ronden 6 sec. op Vettel goedgemaakt op "gele" bandjes die 'n paar ronden frisser waren en Button kwam 14 sec dichtrijden op veel frissere "gele" .
Met de bandenwissel op de grid toe te staan had iedereen uiteraard frisse "rode" supersofts en dus allemaal weer gelijkgeschakeld... :?

Hamilton was de snelste man in de race maar te ongeduldig... maar de mooiste passeer bewegingen kwamen van Hamilton hoewel die in Loews op Massa iets te voortvarend was ; de move van Massa op Rosberg buitenom de tunnel uit zonder te lossen :shock: op supersofts lukte dat nog net nadien verdedigen tegen Hamilton buitenom op "gewone" softs heeft hij ook niet gelost maar dat was er dus teveel aan . :roll:
Canada kan leuk worden ; inhalen lukt daar best goed 8)
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Forza Trentatre
Full Member
Full Member
Berichten: 303
Lid geworden op: do apr 10, 2008 20:05
Locatie: Middelburg

RE: F1 2011 geklep

zo mei 29, 2011 19:51

Wat mij betreft was Hamilton niet de snelste, maar de meest onsportieve rijder van de race. De acties die hij uithaalde waren compleet over de schreef. Totaal onhaalbaar en daarmee verknalde hij de races van Massa en Maldonado. Vooral voor die laatste erg zuur omdat Williams een goede uitslag zo hard nodig heeft. Volgens mij is Hamilton een beetje gefrustreerd omdat Vettel hem om de oren rijdt. Maar daarom hoef je nog niet je collega's van de baan te raggen. Toen ik vervolgens zijn reactie las op gpupdate.net brak mijn klomp. Klik
Volgens mij komt de boodschap niet over bij hem. Misschien had een diskwalificatie dat wel gedaan. Het is niet de eerste keer in zijn carrière dat hij dit soort acties uithaalt bij anderen.
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: F1 2011 geklep

zo mei 29, 2011 21:11

Wat mij betreft was Hamilton niet de snelste, maar de meest onsportieve rijder van de race. De acties die hij uithaalde waren compleet over de schreef. Totaal onhaalbaar en daarmee verknalde hij de races van Massa en Maldonado. Vooral voor die laatste erg zuur omdat Williams een goede uitslag zo hard nodig heeft. Volgens mij is Hamilton een beetje gefrustreerd omdat Vettel hem om de oren rijdt. Maar daarom hoef je nog niet je collega's van de baan te raggen. Toen ik vervolgens zijn reactie las op gpupdate.net brak mijn klomp. Klik
Volgens mij komt de boodschap niet over bij hem. Misschien had een diskwalificatie dat wel gedaan. Het is niet de eerste keer in zijn carrière dat hij dit soort acties uithaalt bij anderen.
Ik ben het helemaal met je eens, ik heb me groen en geel geërgerd aan Hamilton. Ik had hem vroeger best hoog zitten, maar dit soort gefrustreerde acties zie je steeds vaker van hem. Jammer hoor.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2011 geklep

zo mei 29, 2011 21:30

helaas de gp moeten missen, iemand een link waar ik hem nog kan zien?
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: F1 2011 geklep

zo mei 29, 2011 21:52

Op www.rtl7.nl ("gemist"), kost je alleen wel 1,30
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Het Forum Café”