Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: De trein, zo gek nog wel...

vr jan 07, 2011 22:36

Ja werken :evil:

we zijn niet allemaal timmerman :wink:
156

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: De trein, zo gek nog wel...

vr jan 07, 2011 22:50

Het zou toch wel fijn zijn als iig de bussen en treinen een beetje op elkaar af gestemd zouden zijn...
Voorbeeldje (tpend in de trein):
Om 21u00 was ik klaar met werken, ik denk Oh, ff checken hoe laat hij gaat.
Nou, 21u38 en dan niet gewoon de bus naar harderwijk (uit zeewolde), nee die rijdt niet na 8u
Dus de bus-met-de-route-touristique-zeewolde... En natuurlijk maar eens per uur.
Kom aan in harderwijk volgens geplande tijd, 21u10 en jawel, daar zie ik net de trein van 21u09 wegrijden, ietsje te laat.
Nog gerend maar het mocht niet baten. Het was dus een meevaller geweest als ik hem gehaald had want dat was van de heren planners niet de bedoeling.
Een half uur wachten dan maar, de trein gepakt en nu wachten tot ik in zwolle ben.
Dan nog ff fietsen, jawel, want er moet 15min op de bus geacht worden, en ik ben om 23u30 thuis.

Dat is dus een reistijd van 2u30 met een wachtijd van 1u08

Met de auto? Normaal 40min maar op vrijdag-topgear-avond een goeie 30min (niet geheel legaal)

Morgen hopelijk een ander verhaal op de trugweg omdat ik dan om 1700 vrij ben zal het me maar 1u30 kosten.


OV is goed? Ja, voor degene die niks beters te doen hebben.
Als we dan toch bezig zijn, je denk dat mijn 155 te stug is, last van je rug door dichtgeschroefde osrav's?
Dan heb je nog niet in een bus gezeten...

En nu maandag als de donder een fusee met fris lager zien te scoren!
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
marlon_ruchtie
Full Member
Full Member
Berichten: 250
Lid geworden op: ma mar 09, 2009 18:58
Locatie: Ede

RE: De trein, zo gek nog wel...

ma jan 10, 2011 13:21

Het ov is prima, onder voorwaarde dat het lente is en je naast het station woont.
In elke andere situatie is het gewoonweg waardeloos.

In de zomer zweet je je een ongeluk als je met z'n allen lekker dicht op elkaar staat met 30 graden buitentemperatuur.
In de herfst rijden ze amper omdat er "bladeren op het spoor liggen" en wat er in de winter gebeurt hebben we de afgelopen tijd wel gezien.

Het is gewoonweg te onbetrouwbaar, en na een bepaalde tijd rijd het beperkt of zelfs helemaal niet meer. Ook als je niet dichtbij een station woont of ergens heen moet waar ze geen station hebben dan ben je gewoon de l*l want dan kom je er dus niet met het OV.

OV is voor mij gratis, maar de enige keer dat ik er in zit is als de auto voor de apk staat. Ik loop er financieel compleet op leeg, maar elke apk als ik weer in die trein zit dan weet ik weer waarom ik met de auto ging.

Leuk voorbeeldje, tijdje terug met de auto vanuit Corus (Velsen-Noord) naar ede gereden, in de avondspits. Goed, ring amsterdam was drama, maar daarna niet 1 keer meer ellende gehad, totdat ik m'n klasgenoten op het station af wilde zetten. Treinen reden niet meer naar arnhem/nijmegen vanwege een wisselstoring...(iets met winterklare verwarmde wissels enzo? :lol: ) Toen waren er toch een aantal erg blij dat ik een auto had :wink:

Als ze het betrouwbaar kunnen maken is er weinig mis mee. (ja wat comfortabeler zou fijn zijn, maargoed dat is geen absolute noodzaak) Maar met de huidige betrouwbaarheid en het huidige comfort is het absoluut het geld wat je er normaal voor betaald niet waard!

Geef mij maar de auto, niet afhankelijk van vertrektijden, over het algemeen een stuk sneller en zeer zeker vele malen comfortabeler dan het ov.
Alfetta 1600
SCARB: 6004

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: De trein, zo gek nog wel...

ma jan 10, 2011 13:29

Hier staan de treinen al stil bij 10 cm sneeuw.
Het kan toch echt wel hoor. 8)
http://www.youtube.com/watch?v=MlA2INOpT78
http://www.youtube.com/watch?v=QenN5DVuLtw
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: De trein, zo gek nog wel...

ma jan 10, 2011 15:04

zoo! nedtrain, bestel d'r maar een stuk of wat :lol:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: De trein, zo gek nog wel...

ma jan 10, 2011 15:16

Eerlijk rekenen is ook een kunst: je wilt ook weer terug uit Leeuwarden komen. Een OV dagkaart kost 33,70 EYPO. de 19 ct/km kan je gemiddeld niet meer van rijden tegenwoordig. Als je een leaseauto van 25 ct/km rijdt als vergelijking, heb je een relatief goedkope. Uiteraard, zodra je gaat carpoolen, is het plaatje weer anders. Sommige mensen hebben een baan waardoor ze ook in de trein nuttig kunnen werken en niet in de auto, of omgekeerd. In de auto zit je al vrij snel "eerste klas" terwijl de prijzen van de treinkaartjes op 2e klasse zijn berekend. Parkeerplaatsen zijn als je genoeg geld neertelt prima te krijgen, een abo voor E400/maand of iets dergelijks obsceens is ook in een centrum in de Randstad nog wel te vinden.

Er zijn dus veel meer factoren dan alleen maar wat de prijs van een enkeltje 2e klasse is of wat je van de belasting aan kmvergoeding mag vragen aan je werkgever.

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

RE: De trein, zo gek nog wel...

ma jan 10, 2011 22:18

En als je met de trein naar Leeuwarden gaat stap je uit op het station. Dan moet je nog even een stukje lopen voor je bij Gosliga bent.
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Terug naar “Het Forum Café”