@Jolinos:
Ik weet niet in welke race het was, maar op een keer reed Barrichello aan kop en helemaal op het einde van de race moest hij door teamorders Schumacher laten voorbijgaan. Dat is pas zielig. Schumacher moest zo maar is geen wereldkampioen worden doordat Barrichello een keer zou winnen.
Waar is op dat moment de sport? De grote baas blijft Ferrari en als het er op aan komt heeft Schumacher niets te zeggen. Zo'n dingen maken de Formule 1 kapot. Bij MotoGP is helemaal geen sprake van teamorders. Zo reden Biaggi en Tamada zich elkaar liever van de baan dan dat de ene een plaatsje gewonnen had. Alles geven, vechten tot de laatste meters!
Formule 1 is nooit mijn ding geweest omdat het de laatste 10 jaar toch alleen maar om het geld draait. Formule 1 is ook een heel gesloten wereldje. De pers wordt steeds op een afstand gehouden. Een interview met de piloten is zeer moeilijk. Als een formule1 raceauto de pits inkomt met problemen dan wordt onherroepelijk de pitbox van het team gesloten. Bij Formule 1 zijn het allemaal dikke nekken met veel pretentie. Bij Rally en MotoGP zie je dat niet, daar komt de camera tot op de schoot van de piloten. De pers loopt daar over de vloer van de pitboxen alsof het een café is. Het gaat er daar nog een heel stuk ouderwetser en amateuristischer aan toe. Veel vriendelijker en minder gesloten. Zo ging Checa eens tegen de grond. Toen ie in de pitbox aankwam ging hij onmiddellijk een ander racepak aantrekken. Het vrouwke was Checa aan het helpen. En wie stond er op te kijken terwijl Checa in zijn onderbroek achteraan de pitbox stond? Jawel, heel de wereld want de camera stond ernaast. Het is maar een banaal voorbeeld, maar het zijn die dingen die het zo leuk maken om naar te kijken. Dat moest bij Schumacher eens gebeuren
De wereld zou op zijn kop staan! Een paar jaar geleden kwam de MotoGP, 250cc en 125cc naar Zuid Afrika. Er waren wel pitboxen, maar de inrichting liet te wensen over. De teams moesten zich maar behelpen met schaars ingerichte containers. Voor de rest was het improviseren. Dat wil ik nog eens zien bij Formule 1