Beste medeforummers,
Ik vindt het wel leuk om jullie van het volgende op de hoogte te brengen.
Zoals enkele van jullie weten heb ik in de loop der jaren een grote liefde voor de 1750 en 2000 Berlina ontwikkeld.
Ik heb er zelfs een register ( www.berlina.nl ) voor opgezet.
Dit heeft tot nu toe het volgende opgeleverd:
Er hebben zich voor het register daadwerkelijk 28 Berlinabezitters aangemeld, echter ik heb naast die lijst ook nog een lijst met zoals ik dat noem "gespotte"Berlina's.
Hieronder versta ik Berlina's die zich (nog) niet hebben aangemeld, maar die ik bv. heb gezien met foto op Marktplaats, of in "auto/motor-klassiek
of op parkeerplaatsen bij klassieker evenementen enz.
Die kentekens registreer ik dan. Op deze lijst staan er 35 Berlina's (op de site van de RDW kan ik controleren of de kentekens nog actueel zijn).
Ik heb dus een bestand van 28 geregistreerde en 35 niet geregistreerde Berlina's = samen,,,,,,,,heel goed 63 Berlina's
Daarvan zijn er:
44 van het type 2000
19 van het type 1750
Slechts 9 van die 63 Berlina's zijn origineel in Nederland nieuw geleverd,dus deze groep is echt een zeldzaamheid aan het worden.
Ook wel het vermelden waard is dat een registerlid zijn 1750 Berlina al 32 jaar in bezit heeft.Hoezo echte liefhebber?
Het bovenstaande is niet echt wereldschokkend nieuws maar in mijn enthousiasme vond ik het wel leuk het even met jullie te delen.
PS. voor mijn bestand heb ik altijd interesse in kentekens van "in het wild" gesignaleerde Berlina's
Mvg. Richard.