Wellicht weten jullie dat ik een Spider uit 1973 aan het restaureren ben.
Maanden geleden krijg ik het bericht dat ik mijn kenteken opnieuw moet opschorten, en dat ben ik dus vergeten!! Een dikke week na de datum kom ik hier achter. Meteen met gezwinde spoed naar het postkantoor, echter hier aangekomen wordt me medegedeeld dat dit niet mogelijk is dit terugwerkend uit te voeren. Kom ik vandaag thuis, laten ze nu net in deze week een steekproef hebben uitgevoerd en heb ik dus het briefje van de RDW te pakken met de mededeling dat ik een misdadiger ben, dat ik onverzekerd rondrijd en of ik 320euro !!!!! af wil tikken. Ja ja ik weet het : Eigen stomme schuld, maar ik vind dit gezien de omstandigheden wel een erg zware sanctie als blijkt dat dit duidelijk op een vergissing is gebaseerd, en niet moedwillig onverzekerd rondrijden. De Spider is overigens al een jaar niet meer rijdbaar omdat deze compleet gedemonteerd is.
Ik zal er niet onderuitkomen, en dat maakt de restauratie de komende weken duidelijk minder leuk, maar ja..... goede raad: Als je ook een oldtimer hebt opgeschort let op de datum!
Ik ga protest aantekenen, maar ik weet eigelijk dat dit tegen beter weten in het huidige ambtenarenklimaat.
Groeten van een gedeprimeerde Alfist