Pinin01
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

opschorten

do jan 26, 2006 00:03

Wellicht weten jullie dat ik een Spider uit 1973 aan het restaureren ben.

Maanden geleden krijg ik het bericht dat ik mijn kenteken opnieuw moet opschorten, en dat ben ik dus vergeten!! Een dikke week na de datum kom ik hier achter. Meteen met gezwinde spoed naar het postkantoor, echter hier aangekomen wordt me medegedeeld dat dit niet mogelijk is dit terugwerkend uit te voeren. Kom ik vandaag thuis, laten ze nu net in deze week een steekproef hebben uitgevoerd en heb ik dus het briefje van de RDW te pakken met de mededeling dat ik een misdadiger ben, dat ik onverzekerd rondrijd en of ik 320euro !!!!! af wil tikken. Ja ja ik weet het : Eigen stomme schuld, maar ik vind dit gezien de omstandigheden wel een erg zware sanctie als blijkt dat dit duidelijk op een vergissing is gebaseerd, en niet moedwillig onverzekerd rondrijden. De Spider is overigens al een jaar niet meer rijdbaar omdat deze compleet gedemonteerd is.

Ik zal er niet onderuitkomen, en dat maakt de restauratie de komende weken duidelijk minder leuk, maar ja..... goede raad: Als je ook een oldtimer hebt opgeschort let op de datum!

Ik ga protest aantekenen, maar ik weet eigelijk dat dit tegen beter weten in het huidige ambtenarenklimaat.

Groeten van een gedeprimeerde Alfist
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

GTV
Guru
Guru

RE: opschorten

do jan 26, 2006 00:57

De nederlandse wetten :sick: :^o :cry: :moon:

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: opschorten

do jan 26, 2006 07:42

Ik ga protest aantekenen, maar ik weet eigelijk dat dit tegen beter weten in het huidige ambtenarenklimaat.

Ik ben ervan overtuigd dat als je een waterdicht verhaal hebt en dit op een zeer nette manier verwoord ze zeker water bij de wijn willen doen.
Wel overduidelijk in de brief vermelden welke periode het betrefd en welke de reden is van vergissing.

Heb hetzelfde meegemaakt (toen bijna 1000 nederlandse guldens), ik hoefde ze niet te betalen!!!!!!!!!!!!!!
Echt gebeurd :!:

Succes

Carabinieri
Full Member
Full Member

Re: opschorten

do jan 26, 2006 12:50

Ik ben ervan overtuigd dat als je een waterdicht verhaal hebt en dit op een zeer nette manier verwoord ze zeker water bij de wijn willen doen.
Wel overduidelijk in de brief vermelden welke periode het betrefd en welke de reden is van vergissing.

Heb hetzelfde meegemaakt (toen bijna 1000 nederlandse guldens), ik hoefde ze niet te betalen!!!!!!!!!!!!!!
Echt gebeurd :!:

Succes
Omdat ie al geschorst was en ook weer hebt laten doen, heb je een redelijke kans met een bezwaarschrift. Let er wel op of je wel of niet eerst moet betalen voordat je een bezwaarschrift indient :!: :!: Wanneer je niet moet betalen en je doet het wel dan wordt je bezwaarschrift niet meer in behandeling genomen, ook niet met terugwerkende kracht :shock: . Staat als het goed is op je ontvangen bekeuring.

Erg kl*te voor je, maar succes en hou ons op de hoogte.

patje1100
Guru
Guru

do jan 26, 2006 14:55

Pinin. wat je ook eens moet proberen te doen de volgende keer is het volgende.

Stel jouw schorsing loopt af op 15 februari. Jij hebt deze keer je lesje geleerd en volgend jaar ben je ruim op tijd. 26 januari ga jij naar het postkantoor. Tot wanneer denk je dat je auto dan geschorst is ?????

Niet tot 15-2 het volgend jaar maar tot 26-1 :cry:

Is leuk als de exacte schorsingsdatum op 2e paasdag valt bijvoorbeeld.

Oeps. ik moet 1 februari ook weer een donatie voor mijn hobby doen. Het is goedkoper om punniken als hobby te hebben. :wink:

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 26, 2006 14:59

raar

niet verzekerd krijg je een maand de tijd om dat te regelen, mdat er nogal eens achterstallig werk bij de tussenpersonen enzo ligt
geen apk kan je wel direct krijgen

ik ben trouwens ook gemiddeld een week te laat met schrosing verlengen, afgelopen jaar zelfs 3 weken te laat voor de arna, ik moest 6 euro houderschapsbelasting betalen en toen was het afgedaan.

dus in geen geval betalen
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 26, 2006 17:31

Zet het gewoon een maand eerder in je agenda dan gebeurt je dat niet.

en ambtenaren kunnen heel coulant zijn als je e.e.a. goed kunt aantonen,dus oordeel niet voordat je een antwoord hebt.

het is i.e.g. jammer geld want met je agenda had je dit kunnen voorkomen. Ik heb gewoon een papieren agenda waar ik alles bijhoud , zelfs het opzeggen van de lidmaatschap van de scarb noteer ik, kan altijd ik op dat moment naargelang de situatie een beslissing nemen.

o ja in outlook kun je ook fijn alles bijhouden.
156

Pinin01
Advanced Member
Advanced Member

do jan 26, 2006 23:18

Tsja ik weet nu dat ik beter op head moeten letten, maar goed.....

Jullie reacties stemmen me positiever :wink:
Ik teken protest aan zodra ik de beschikking ontvang. Het resultaat post ik wel. There will be more!!
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

Pinin01
Advanced Member
Advanced Member

wo mar 15, 2006 17:07

Ok....... ik heb het "transactievoorstel" binnen, of ik maar ff 320 euri af wil rekenen!

Niet normaal die toonzetting van het briefje, alsof ik de grootste misdadiger van Nederland ben.

Het bezwaar is inmiddel ook de deur uit, dus wachten we nog maar even af.
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

Egbertone
Guru
Guru

Re: RE: opschorten

wo mar 15, 2006 17:27

Ok....... ik heb het "transactievoorstel" binnen, of ik maar ff 320 euri af wil rekenen!
Niet normaal die toonzetting van het briefje, alsof ik de grootste misdadiger van Nederland ben.
Mja... dat ken ik.

U ontvangt nu een schikking.... bla bla bla..... de volgende keer... bla bla bla.... recidivist.... bla bla bla.... voorkomen... bla bla bla....

K'heb ook een keer zo'n dreigbrief gehad, van de RDW. Had notabene m'n Bertone een week voordat ik ze kreeg al laten verzekeren. m'n verzekeraar was alleen een beetje nalatig met aanmelden. Krijg je dus een briefje van de RDW, of je even een verklaring artikel 30 WAM kan (laten) produceren. Had de schikking al in de bus, toen nog 288 Euro, maar die hebben ze gelukkig ingetrokken omdat ze op de valreep nog de verklaring kregen. Heb toen ook een hele briefwisseling gehad met de RDW en me enorm geërgerd aan de starheid en ambtelijkheid van deze organisatie.

Anyway.... veel succes met je bezwaar!!

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 15, 2006 19:13

Een beetje mostert na de maaltijd, maar ik heb een weekkalender aan de muur waar ik een paar dagen voor het verlopen van de schorsingdatum een aantekening op maak. Dan kun je het ook niet vergeten. Ook aflopende abonnementen kunnen daar op, als je die wil gaan opzeggen.
Succes met het aanvechten iig.

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 15, 2006 19:23

ik zou er in ieder geval nog een paar foto`s achteraan sturen van de gedemonteerde spider
mat de vraag om te komen kontroleren en natuurlijk hoe rijd ik hiermee???

veel succes

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: opschorten

wo mar 15, 2006 20:12

ik zou er in ieder geval nog een paar foto`s achteraan sturen van de gedemonteerde spider
mat de vraag om te komen kontroleren en natuurlijk hoe rijd ik hiermee???

veel succes

grt rogeralfa :driving:
Maakt niet uit als in welke staat de auto is moet als ie niet geschorst is aan alle eisen voldoen dus houderschapsbelasting (niet in dit geval natuurlijk) APK en verzekering.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

gtj1600
Guru
Guru

wo mar 15, 2006 20:39

@pinin 01,...eric heb vandaag ook zo,n brief gehad...voor de bertone...heb wel vandaag ook weer verlengd...was het ook vergeten....maar heb nog geen schikking gehad :cry: ...ben benieuwd
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Emilio
Guru
Guru

wo mar 15, 2006 21:53

Helaas. Ook ik ben het haasje...

In 2002 heb ik een bmw 1802 gekocht voor onderdelen. Dat ding binnen een week gesloopt en en stukken gezaagd.
Kenteken helemaal vergeten... Tot gisteren. Bingo... Gaat me dus 320 euro kosten?????
SHIT

Overigs, mijn bertone was ook door de schorsing heen, maar die is niet in de controle omhoog gekomen. Die is natuurlijk nu razend snel geschorst...
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”