1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Geen vermindering APK-keuringen

wo nov 30, 2005 11:49

DEN HAAG - Minister Peijs (Verkeer) geeft niet toe aan druk vanuit de Tweede Kamer om het aantal APK-keuringen te verminderen.
De CDA-bewindsvrouw denkt dat dit niet goed is voor het milieu en de veiligheid in het verkeer.

Peijs voorziet hogere kosten, doordat het verkeer onveiliger wordt als er minder keuringen plaatsvinden.
Schrappen in het aantal periodieke keuringen levert per saldo geen lastenvermindering op.

De minister heeft de Tweede Kamer woensdag geschreven, dat zij de wet zodanig wil veranderen dat minder APK-keuringen mogelijk worden,
maar dat zij nog niet hiertoe wil overgaan. Eerst wil ze de resultaten van een Europees onderzoek afwachten.

Bureaucratie

Peijs schrapt wel een aantal bureaucratische regeltjes rond de APK-keuring. Dat levert naar verwachting tijdwinst op voor de keurmeesters en
daardoor een besparing voor de burgers en het bedrijfsleven van een kleine 20 miljoen euro per jaar.

Bron: nu.nl

alfaromeo155

RE: Geen vermindering APK-keuringen

wo nov 30, 2005 16:48

helemaal mee eens, keuringen moeten gewoon blijven.

Remco S
Guru
Guru

wo nov 30, 2005 18:15

Bij ons kost de APK al tijden 15 euro, en dat vindt peijs nog te duur??? lijkt me toch sterk met haar riante salaris, en anders moet ze lekker gaan fietsen. (Den haag kennende komt er ook nog wel eens een apk voor de fiets, geld geld geld geld)

Rees Cees

wo nov 30, 2005 18:21

Houden zo.

Wat ik vandaag zag (oei oei) Een 33 met in de veerpoot li voor gewoon een bout van 10cm te lang er in (ws omdat de originele dol gedraad was). Beetje slordig me dunkt (hopelijk niet iemand van hier met een 33 type 3 met oud type handvaten er in) Shame on you [-X

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo nov 30, 2005 22:52

Eens in de 2 jaar, net als in Duitsland lijkt mij op zich prima. En waarom zou de APK goedkoper moeten? Dat is toch een zakelijke afweging van de garagist? Afmeldkosten laten vervallen!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”