Wim Willems
Member
Member

Mijn eerste kilometers in de Alfa Brera...

vr nov 04, 2005 19:04

Alfisti,

Wat een schoonheid, die Alfa Brera. Voor het eerst in vlees en bloed en niet op één of ander podium op een internationale motorshow maar op de internationale persvoorstelling in Milaan-Balocco eerder deze week.

De Alfa Brera is adembenemend; heeft schitterende look en een sportief zakelijk ogend interieur net als dat van de Alfa 159. De grote verassing is dat er optisch gezien geen enkel verschil is tussen 2.2 JTS en 3.2 JTS. Enkel de diepe V6 sound maakt dat verschil duidelijk (jaja, zelfs de 2.2 JTS is uitgerust met 4 uitlaten... ietwat verassend). Ook het interieur is hetzelfde.

Qua interieur is er de mogelijkheid om 3 verschillende ledercombinaties te kiezen: het klassieke Zwart / Grijs; Donkerrood/Beige en Donkerblauw/Tobacco... als je het mij vraagt is de eerste combinatie de mooiste. Aan de andere 2 moet je gewoon worden.

Wat rij-eigenschappen betreft, zowel 2.2 als 3.2 heeft een schitterende wegligging, absoluut de referentie in hun respectieve segmenten. De 2.2 rijdt soepel, sportief en kent een scherp motorgeluid in hoge toeren; de 3.2 is sportief aristocratisch. Je hoeft van de 3.2 geen snedigheid te verwachten à la GTA (en ik kan het weten want rijdt dagelijks met 147 GTA) maar is best leuk en er is duidelijk aan de diepe stoere motorsound gewerkt. Het Q4 systeem deed degelijk zijn werk op het circuit in Balocco; de wagen kleeft letterlijk en figuurlijk aan het asfalt. Uitmuntend !

Wat praktische eigenschappen betreft: goede zithouding met heel goede rugsteun, een zalig glazen dak dat het interieur veel 'licht 'heeft. Dit dak kan verschemerd worden door een automatische wegschuifbare stoffen wand.

Ik ben verkocht, alles bij mekaar genomen, doe me maar een 3.2 Q4...in het rood aub.

Nog ff geduld op de 2.4 JTDM, die komt in april 06.

Ciao,

Wim.
Alfa Giulia TI (1963) - grigio graphite
Alfa 147 3.2 V6 GTA Selespeed (2004) - bianco nuvola
Alfa Spider 1750 TB (2009) - bianco ghiaccio
Alfa 4C Coupé Launc Edition 427/500 (2014) - bianco carrara

Giulia555

RE: Mijn eerste kilometers in de Alfa Brera...

vr nov 04, 2005 19:09

...en wederom lekker objectief.......

Emilio
Guru
Guru

vr nov 04, 2005 20:15

Wat verwacht je anders?

Dat ie gaat zeggen dat ie toch maar en toyota wilt? :P :P :P
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Kosta
Guru
Guru

vr nov 04, 2005 20:23

Vreemd dat sommige schijnbaar willen horen dat de nieuwere Alfa's helemaal niet zo goed zijn. Je bent toch Alfaliefhebber? Dan is het toch top dat iemand die erin gereden heeft er zo over te spreken is :?:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

alfa 166

Re: RE: Mijn eerste kilometers in de Alfa Brera...

vr nov 04, 2005 20:26

...en wederom lekker objectief.......
Ik vind het als Alfaliefhebber een zeer informatief stukje :thumbs:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr nov 04, 2005 20:39

Wat me jammer genoeg echt tegenvalt is de behoorlijke vooroverbouw. In dat op zicht heeft ie wel wat van de Peusjoo 407, das jammer,verder echt een mooie bak, die ik mij pas over vele jaren zal kunnen permitteren. Maar naast de Brera is een GT ook een smakelijk hapje :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

joy
Full Member
Full Member

vr nov 04, 2005 20:43

Volgens mij beschrijft Wim hier een persoonlijke beleving van de auto. Hij beleeft de auto als een positief iets en het is mooi dat hij dat met ons op dit Alfa Romeo forum wil delen.
Al die verhalen dat de brera dan wel de 159 veel te zwaar zijn zullen dan wel objektief zijn maar daarvoor bezoek ik eerlijk gezegd niet dagelijks deze site.

Wim Willems
Member
Member

vr nov 04, 2005 21:09

Dank voor deze positieve reacties van sommigen. Het is de derde keer op rij dat ik hier een bericht post over een absolute Alfa nieuwigheid nl. de GT, de 159 en nu dus de Brera en steeds merk ik op dat er enkele toffe reacties tussen zitten maar ook heel veel geklaag en gejammer.

Warrom is nou plots die Brera dit of dat ? Meer dan 3 jaar wordt ernaar verlangd, is ie er dan eindelijk dan is ie te zwaar, te onproportioneel, te dit, te dat, te rood,... de mensen die dat vinden, verwacht ik eerder op andere forums.

Jawel ik heb ook opmerkingen zoals: waarom 4 uitlaten op een 2.2, waarom geen sportiever interieur, waarom geen leukere interieurkleuren,... maar in het algemeen ben ik heel positief omdat ik in ons merk geloof. Ik ook ben veeleisend op het vlak van wagens en stel heel veel zaken in vraag, maar dit moest me eventjes van het hart.

grts, wim.
Alfa Giulia TI (1963) - grigio graphite
Alfa 147 3.2 V6 GTA Selespeed (2004) - bianco nuvola
Alfa Spider 1750 TB (2009) - bianco ghiaccio
Alfa 4C Coupé Launc Edition 427/500 (2014) - bianco carrara

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 04, 2005 21:13

En jouw verslagen worden hier zeer gewaardeerd, Wim ! :thumbs:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 04, 2005 21:16

Beste Wim:

Er is bij jou sprake van echte liefde. Dit blijkt uit de wijze waarop jij reageert. Hulde. :thumbs:

MIJN reactie, ik spreek hier niet voor/namens anderen is dat het origineel van de Brera ranker en fraaier en dus eigenlijk iets meer naar MIJN Alfa-beeld geschapen was, maar dat is dus persoonlijk. Tis geen aanval, maar een mening.
En voor dat je conclusies trekt, lees dan even rustig het HELE stukje van me door. Das toch niet negatief. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 04, 2005 22:43

mooi dat je deze ervaring deelt Wim! :thumbs:

er zijn er volgens mij niet veel die in een Brera hebben gereden dus is, voormij althans, elke mening een welkome. Helaas zal alleen de aanschaf, voor mij, nog wel even duren..... :oops:

ik hoop dat als je weer een nieuw (Alfa Romeo)huzarenstukje hebt gereden dat wij hier dan jouw ervaring weer mogen lezen.....

ciao
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Dinky Boy
Miniaturista

vr nov 04, 2005 22:55

Leuk te lezen en verder ben ik he-le-maal niet jaloers.... Afbeelding, welnèèè....

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 04, 2005 23:09

Wim, blijf vooral je verslahen weergeven! :thumbs:
Ik vind het uiterlijk echt prachtig! 8) Maar, vraag mij wel oprecht af of dit nu echt is wat Alfa nodig heeft? 'We' hebben immers al de ook bloedmooie Gt en ofschoon de Brera een trapje hoger is.......... Alfa moet wel winst maken hoor, enkel prachtige imagomakers is niet genoeg. :wink:

Kortom (hier spreekt de ware autoliefhebber): Leve de Brera!!! 8) =D>

(ik heb het verkeerde vak gekozen denk ik :oops: ) :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Roebar
Guru
Guru

za nov 05, 2005 08:34

Tof verslag Wim,

Het zal voor mij nog een hele tijd duren voordat ik in een Brera kan rijden gewoon omdat ik geen potentiele klant ben voor deze prachtige auto.

Dan is het toch leuk om in zo'n vroeg stadium al iets te horen over het weggedrag en dergelijke.

Trouwens ik kreeg dezelfde reactie's toen ik toevallig eens in een MC Laren SLR mocht rijden.
En die kan je mooi vinden of niet maar het is wel 1 van de best gebouwde productieauto's van het moment (en dat merk je ook met rijden)

Groeten Dirk
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za nov 05, 2005 12:22

Wim , dank dat je dit met ons wilde delen! Klinkt als een mooie sportieve auto, het merk Alfa waardig.... :thumbs:
Aan ieder model (of het nou een Alfa ,peugeot of whatever is)is door eenieder wel iets aan te merken, of het nu over prestaties of uiterlijk gaat...
Kwestie van persoonlijke smaak, toch?
Nogmaals dank,houd ons op de hoogte van je ervaringen!
Grtz, fRank
Ps jij hebt helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaal geen wereldbaan!! (ruilen? :wink: )
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”