Alfisti,
Wat een schoonheid, die Alfa Brera. Voor het eerst in vlees en bloed en niet op één of ander podium op een internationale motorshow maar op de internationale persvoorstelling in Milaan-Balocco eerder deze week.
De Alfa Brera is adembenemend; heeft schitterende look en een sportief zakelijk ogend interieur net als dat van de Alfa 159. De grote verassing is dat er optisch gezien geen enkel verschil is tussen 2.2 JTS en 3.2 JTS. Enkel de diepe V6 sound maakt dat verschil duidelijk (jaja, zelfs de 2.2 JTS is uitgerust met 4 uitlaten... ietwat verassend). Ook het interieur is hetzelfde.
Qua interieur is er de mogelijkheid om 3 verschillende ledercombinaties te kiezen: het klassieke Zwart / Grijs; Donkerrood/Beige en Donkerblauw/Tobacco... als je het mij vraagt is de eerste combinatie de mooiste. Aan de andere 2 moet je gewoon worden.
Wat rij-eigenschappen betreft, zowel 2.2 als 3.2 heeft een schitterende wegligging, absoluut de referentie in hun respectieve segmenten. De 2.2 rijdt soepel, sportief en kent een scherp motorgeluid in hoge toeren; de 3.2 is sportief aristocratisch. Je hoeft van de 3.2 geen snedigheid te verwachten à la GTA (en ik kan het weten want rijdt dagelijks met 147 GTA) maar is best leuk en er is duidelijk aan de diepe stoere motorsound gewerkt. Het Q4 systeem deed degelijk zijn werk op het circuit in Balocco; de wagen kleeft letterlijk en figuurlijk aan het asfalt. Uitmuntend !
Wat praktische eigenschappen betreft: goede zithouding met heel goede rugsteun, een zalig glazen dak dat het interieur veel 'licht 'heeft. Dit dak kan verschemerd worden door een automatische wegschuifbare stoffen wand.
Ik ben verkocht, alles bij mekaar genomen, doe me maar een 3.2 Q4...in het rood aub.
Nog ff geduld op de 2.4 JTDM, die komt in april 06.
Ciao,
Wim.