alfa 166

RE: Interview met Kalbfell

ma okt 03, 2005 13:11

IK had begrepen dat Kalbfell sinds vorige week niet meer bij Alfa is en alleen nog de verantwoordelijk is voor Maserati. Dit zou te danken zijn aan het niet voldoen aan de kwaliteitseisen van de 159.

Wie weet meer????

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma okt 03, 2005 13:20

Meneer Spiegel/online speigelt de zaak wel wat donkerder voor als de werkelijkheid.
Maar ja, tzijn journalisten...
Edoch: Met die RWD (BMW vergelijk) hebben ze een punt. Wat de argumenten van Kalbfell ook zijn, de cirkel van Kamm kan beter alleen voor spoorkracht worden gebruikt dan dat daar ook nog een aandrijfkracht aan zit te vreten.

@Alfa 166: Dat heb ik ook ergens gehoord.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 03, 2005 13:26

Staat in het interview. Kalbfel zal nadenken over de toekomst van Alfa Romeo en heeft daar nu tijd voor. Zeer, zeer teleurgesteld na het lezen van het interview. Het is nu echt over.

Alfa's toekomst als bedrijf is doodgewone massafabricage niveau VW en niet meer
niveau Porsche en voorwielaandrijving is here to stay.

alfa 166

ma okt 03, 2005 13:35

@bert Ja mijn opmerking was overbodig. IK heb nu pa het interview gelezen. :oops: :oops:

psillen
Guru
Guru

ma okt 03, 2005 21:58

Zo dramatisch vind ik het interview nou ook weer niet.

En zelfs met 300.000 auto's per jaar horen ze nog maar bij de kleintjes :wink:
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Dinky Boy
Miniaturista

ma okt 03, 2005 22:19

Trotzdem: Die Marke war einst auf Augenhöhe mit Ferrari und Porsche.
Jaja, das war einmal... oftewel: dream on... Schei uit jongens, Alfa zal dat niveau nooit meer bereiken en dat hoeft voor mij ook niet... auto's van dat niveau zijn voor mij onbereikbaar en dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik helemaal niets met die supersportwagens heb. Zo lang Alfa vast kan blijven houden aan zijn oude reclame-slogans, als "La Giulia che vince" en " The family car that wins races", mét alle bijbehorende compromissen, vind ik het allang best.

Karaktermerken bestaan gewoon niet meer, niet op betaalbaar niveau althans. Wat je aan karakter denkt te ervaren is een zorgvuldig gecultiveerd marketing product. Dat moeten we gewoon een keer onder ogen zien.

psillen
Guru
Guru

Re: RE: Interview met Kalbfell

ma okt 03, 2005 22:42

Trotzdem: Die Marke war einst auf Augenhöhe mit Ferrari und Porsche.
Karaktermerken bestaan gewoon niet meer, niet op betaalbaar niveau althans. Wat je aan karakter denkt te ervaren is een zorgvuldig gecultiveerd marketing product. Dat moeten we gewoon een keer onder ogen zien.
Daar heb je bijna gelijk in, tenzij je echt vrij exclusief gaat. Lotus; TVR, etc.

We moeten ons ook realiseren dat een handje vol gedreven ingenieurs, zoals ten tijde van de Giulietta en Giulia, niet meer voldoende zijn om voorop te kunnen lopen.
Alleen al emissie-eisen, botsproeven, etc. etc. vergen dusdanig grote investeringen dat men wel verregaand samen moet werken met andere merken.

Dus onderscheid door o.a. design en idd. marketing.
Desondanks vind ik dat een Alfa zich qua rijeigenschappen en design nog altijd positief onderscheidt van z'n directe concurrenten.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Eric
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 03, 2005 22:52

"Eine Marke, die selbst einen Alfa Arna überlebt, einen Nissan mit Alfa-Grill, die erweist sich auch noch resistent gegen weitere Krisen"
Zie je wel, er is nog hoop :wink:

Die Marke wird konzernweit das größte Potenzial zugeschrieben. :D Gaat goed komen!
SCARB 00694

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 04, 2005 00:05

Ik ben een afvallige.......voor mij is het doek nu definitief in 1986 gevallen.

kai
Advanced Member
Advanced Member

di okt 04, 2005 09:28

Ik ben het (weer) met Bert eens.
Snap niet hoe je deze lauwe marketing taal van die Kalbfell nu positief kunt uitleggen.
Het klinkt me meer alsof ie zichzelf wil indekken.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 04, 2005 13:47

Alfa Romeo heeft zoveel tijd verloren en interview onderstreept mijn vrees dat men
nu echt te laat is en voorgoed zal afhaken. Dit neem ik niet Kalbfell kwalijk , hoewel zijn
opmerkingen over achterwielaandrijving mij wat onhandig schijnen want het is juist
juist waar velen nog steeds op hopen, maar in Italie (Fiat) heeft men te lang de merken genegeerd en merken missen wat Kalbfell mogelijk consumer appeal zal noemen.

Met name van het laatste moet Alfa Romeo het hebben. Men heeft geen duidelijk concurrenten zoals Ford die overduidelijk heeft. Het valt of staat met een missie
en een doel en deze is nog steeds het best verwoord door Satta.
Het is ongehoord dat zelfs een merk als Mazda het merk Alfa Romeo op
vele terreinen klop geeft met een oorsponkelijke MX5 , Mazda 6 met interessante turbo en Miller V6 varianten en nog steeds een RX-8 met wankelmotorentechniek en achterwielaandrijving.

Concrete resultaten blijven gewoon uit en ik denk dat het in de toekomst zo zal blijven.
Knoopwerk wat mij compleet koud laat.

kai
Advanced Member
Advanced Member

di okt 04, 2005 14:45

Kijk Opel heeft een leuke nieuwe.....
Opvolger van de Speedster.
Goedkoper dan de Speedster
Maar wel even 1300kg !

Te zien aan het uiterlijk vormgegeven door n amerikaan of gericht op de Amerikaanse markt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Doe mij maar zon Lotus/Opel dan, zolang het nog kan
Afbeelding

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Interview met Kalbfell

di okt 04, 2005 15:02

Kijk Opel heeft een leuke nieuwe.....
Opvolger van de Speedster.
Goedkoper dan de Speedster
Maar wel even 1300kg !

Te zien aan het uiterlijk vormgegeven door n amerikaan of gericht op de Amerikaanse markt.

Afbeelding
Zoek de 10 verschillen met deze amerikaanse saturn sky:
Afbeelding

Ziet er best smakelijk uit... :oops:

Adios, JR

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 04, 2005 16:01

P'cies Kai. Ik waag mijzelf niet aan marketing jargon maar Alfa Romeo lijkt niet in
te zien wat hen na WO2 groots heeft gemaakt. Sportieve auto's die appelleren aan jonge
mensen. Auto's als de Guillietta Sprint, Bertone of Alfasud. Nu moet men zich richten
op de Premium markt en met merken als BMW, Audi, Mercedes, Jaguar etc.

Waarom kom je iedere keer het woord Premium tegen? Waarschijnlijk tref je in iedere regel van de persmap wel het woord Premium aan. Wat is dat voor flauwekul?? Het doet mij denken aan Japanse autobouwers die de auto naam Crown meegeven of Majestic.
Als je daar zo krampachtig op voor laat staan dan zal het waarschijnlijk ontbreken.

Daarnaast begrijp ik niet waarom nieuwe Alfa's voorzien van een enorme grille en het kwaad moet kijken. Wat mij wel aanspreekt aan BMW is helemaal de techniek maar juist niet het agressieve uiterlijk. De 159/ Brera doen mij qua voorzijde nu juist denken aan een BMW M635 met spoilers. Zelfs het dashboard is in BMW stijl. Voorheen was het juist BMW dat
zich stylistisch door Alfa liet inspireren.

Het is niet mijn smaak.Net wat men juist niet had moeten gebruiken en ik niet mooi kan vinden, tref ik aan. Zelfs Lexus achterlichten.

Komt nog bij dat prestaties ook niet om over naar huis te schrijven zijn.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”