Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

Onlline gereedschap

wo sep 28, 2005 09:00

Ik ben van plan om via het Internet gereedschap en garagebenodigdheden te gaan verkopen. Ik ben echter benieuwd of daarvoor interesse bestaat.

Het gaat om kwaliteitsgereedschap uit Taiwan en nee, dit is geen graai voor een knaak spul. De prijzen liggen op het niveau van de bouwmarkt, de kwaliteit ervan een stuk hoger.

In afwachting van reacties,

Rob

kroehlur

RE: Onlline gereedschap

wo sep 28, 2005 09:29

Zeer zeker als de prijs/kwaliteit verhouding gunstig is

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

wo sep 28, 2005 09:31

Als ik voor mezelf spreek:

Ik zou geen gereedschap via het internet kopen. Dat zijn nou net artikelen die je even in de hand wilt houden, betasten, wegen, bekijken, vergelijken e.d.
Ongezien koop je dit soort zaken alleen bij de Aldi en Lidl en dan maak je bewust de afweging alleen voor de prijs te gaan.

Aangezien het merk geen naam heeft opgebouwd (tenminste dat begrijp ik uit je woorden), lijkt het me erg moeilijk om via een plaatje die kwaliteit over te brengen en mij ervan te overtuigen. Je zult dan wat moeten doen op beurzen en evenementen (en een hele scherpe aanbieding voor de club, maar dat spreekt voor zich :lol: )

My 2 cents...

Adios, JR

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

wo sep 28, 2005 09:59

Kan op zich best interessant zijn. Voor de hobbyer is het toch altijd een beetje schipperen tussen prijs en kwaliteit. Als die verhouding goed is dan is er zeker markt voor dit initiatief. (en een leuke korting voor clubleden helpt natuurlijk ook :wink: )

Succes!!
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

reijnaje
Guru
Guru

wo sep 28, 2005 11:10

Ik sluit me aan bij figlio del commesso.

Ik ben zeker geïnteresseerd in goed en goedkoop gereedschap. Een internetwinkel heeft minder vaste lasten als een "normale" zaak dus daar is het vaak net even goedkoper. Maar via internet kopen doe ik alleen als ik het merk ken en weet dat het merk goed is. Onbekend gereedschap wil ik zelf in handen hebben, kijken hoe de pasvorm is dan misschien eens een stuk kopen en zie of het stevig is, mooi blijft etc etc. Bij een gerenomeerd merk weet ik dat het goed is en goed blijft, bij onbekend gereedschap wil ik dat zelf zien, dat gaat niet via internet is mijn mening.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Onlline gereedschap

wo sep 28, 2005 17:29

Ik ben zeker geïnteresseerd in goed en goedkoop gereedschap. Een internetwinkel heeft minder vaste lasten als een "normale" zaak dus daar is het vaak net even goedkoper. Maar via internet kopen doe ik alleen als ik het merk ken en weet dat het merk goed is. Onbekend gereedschap wil ik zelf in handen hebben, kijken hoe de pasvorm is dan misschien eens een stuk kopen en zie of het stevig is, mooi blijft etc etc. Bij een gerenomeerd merk weet ik dat het goed is en goed blijft, bij onbekend gereedschap wil ik dat zelf zien, dat gaat niet via internet is mijn mening.
Precies! Eerst zien, dan kopen. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

reijnaje
Guru
Guru

Re: RE: Onlline gereedschap

wo sep 28, 2005 21:36

Precies! Eerst zien, dan kopen. :wink:
Als nu eens een forummer een gratis set krijgt en zijn bevindingen weergeeft... :-k

... dan wil ik me wel als vrijwilliger opgeven \:D/ O:)
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 28, 2005 22:42

Lijkt mij wel een goed . :idea:
We zullen Rob's reactie eens afwachten. :whistle:

(als er een brug in het proefpakket zit weet ik je te vinden. :blue_lol: ) :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Rob75
Guru
Guru

wo sep 28, 2005 23:16

Dit zijn in ieder geval de eerste positieve reacties waar ik op zat te wachten. Om het spul te zien en te voelen is het uiteraard mogelijk om met een selectie op een bijeenkomst te komen.

Voor mij is het nu zaak om een eerste marktonderzoek te doen voor ik ga investeren. Daarna zijn zeker demonstratie's de volgende stap. Ook ik ben nogal terughoudend met nieuw materiaal en zeker op het gebied van gereedschap.

Dus blijf reageren zodat ik een beslissing kan nemen. Mocht je iemand uit andere merkenclubs (forum) weten, vertel het verder. Prijsjes zijn altijd te regelen!

Groet,

Rob

Dinky Boy
Miniaturista

wo sep 28, 2005 23:26

Volgend jaar op het Spettacolo een (halve?) pitbox huren. Duurt echter nog wel weer even. Of een standje op Auto Moto Italia.... da's wat dichterbij...: 29/30 oktober.

RG

do sep 29, 2005 14:31

Ik koop best vaak gereedschap via internet, maar dan idd alleen van merken die ik al ken en in handen heb gehad. Dus eerst naar de winkel 'kijke kijke nie kope' en dan vervolgens via internet bestellen als ik daarmee geld bespaar.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”