Kan iemand mij vertellen welke papieren je precies nodig hebt bij het importeren van een Italiaanse auto? De regels voor wat betreft import zijn in 2004 veranderd, nu moet je volgens de RDW bij alle auto's van na 01-01-1973 beschikken over een origineel (Italiaans) kentekenbewijs, is je auto ouder dan is het een stuk gemakkelijker want dan volstaat alleen een verkoopcontract o.i.d..
Nu is het stomme dat de RDW mij niet precies kan vertellen wat dit kenteken bewijs dan precies moet zijn. Ze hebben het over een bewijs van de A.C.I of iets soortgelijks van de de "Ufficio motorizzazione". Maar dit is volgens mij wat anders dan het Italiaans kentekenbewijs.
Ik ben bezig met een auto die hier naar toe komt, de eigenaresse heeft een "Libretto di circolazione' en ook nog een 'Certificato di Proprietà'. Die 'Certificato di Proprietà' word ingenomen als zij de auto afmeld, de "Libretto di circolazione' krijg ik wel.
Nu weet ik dat de "Libretto di circolazione' een klein boekje is met daarin de gegevens, vertaald naar het nederlands zou dit het kentekenbewijs moeten zijn..., maar nu zegt de RDW dat zij een groot formaat papier nodig hebben van de A.C.I of van de "Ufficio motorizzazione" met daarop alle autogegevens, hoe dit heet weten ze echter niet....
Is er iemand die recent zijn auto heeft ingevoerd die mij er wat meer informatie over kan geen? Welke papieren Had je toen nodig bijvoorbeeld.
Hoop dat iemand snel antwoord op weet te geven want ik heb niet zo veel tijd meer, transport staat gepland voor donderdag a.s...
Vr gr,
Rody
.