alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

Welke papieren bij import auto Italië ? Ze is aangekomen !

ma sep 19, 2005 14:24

Kan iemand mij vertellen welke papieren je precies nodig hebt bij het importeren van een Italiaanse auto? De regels voor wat betreft import zijn in 2004 veranderd, nu moet je volgens de RDW bij alle auto's van na 01-01-1973 beschikken over een origineel (Italiaans) kentekenbewijs, is je auto ouder dan is het een stuk gemakkelijker want dan volstaat alleen een verkoopcontract o.i.d..

Nu is het stomme dat de RDW mij niet precies kan vertellen wat dit kenteken bewijs dan precies moet zijn. Ze hebben het over een bewijs van de A.C.I of iets soortgelijks van de de "Ufficio motorizzazione". Maar dit is volgens mij wat anders dan het Italiaans kentekenbewijs.

Ik ben bezig met een auto die hier naar toe komt, de eigenaresse heeft een "Libretto di circolazione' en ook nog een 'Certificato di Proprietà'. Die 'Certificato di Proprietà' word ingenomen als zij de auto afmeld, de "Libretto di circolazione' krijg ik wel.

Nu weet ik dat de "Libretto di circolazione' een klein boekje is met daarin de gegevens, vertaald naar het nederlands zou dit het kentekenbewijs moeten zijn..., maar nu zegt de RDW dat zij een groot formaat papier nodig hebben van de A.C.I of van de "Ufficio motorizzazione" met daarop alle autogegevens, hoe dit heet weten ze echter niet....

Is er iemand die recent zijn auto heeft ingevoerd die mij er wat meer informatie over kan geen? Welke papieren Had je toen nodig bijvoorbeeld.

Hoop dat iemand snel antwoord op weet te geven want ik heb niet zo veel tijd meer, transport staat gepland voor donderdag a.s...

Vr gr,

Rody
.
Laatst gewijzigd door alfasud1972 op di sep 27, 2005 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

patje1100
Guru
Guru

RE: Welke papieren zijn er nodig bij import auto Italië ?

ma sep 19, 2005 21:08

Rody. Dat certificato proprieta is het italiaanse kentekenbewijs.
Kun jij de dame niet zover krijgen dat ze dat van je terugkrijgt nadat je dit bij de RDW hebt laten zien ???

Dan kan ze'dat kenteken later afmelden.

Die andere documenten welke jij noemt zeggen me niets

cees
Member
Member

di sep 20, 2005 00:17

maar nu zegt de RDW dat zij een groot formaat papier nodig hebben van de A.C.I of van de "Ufficio motorizzazione" met daarop alle autogegevens, hoe dit heet weten ze echter niet....

DIT IS DUS HET KENTEKENBEWIJS !!!!!!!!!!!!!

(Rody. Dat certificato proprieta is het italiaanse kentekenbewijs.)
Dit is waarschijnlijk een soort van eigendomsbewijs wat die dame moet inleveren.
Dit is dus NIET het kenteken bewijs.

Het eerder genoemde formulier "ufficio motorizzazione is het originele kenteken bewijs !!! Bovenaan staat op blad 1staat ook : "ministero dei trasporti"
Het is een heel groot vel, bestaande uit 6 delen die allemaal aan elkaar vast zitten, ongeveer A3 formaat. Meer papieren heb je niet nodig voor invoer.
Succes.
Cees.

alfasud1972
Guru
Guru

di sep 20, 2005 00:29

@Cees, bedankt voor de info. Nu gaat zij waarschijnlijk dus deze papieren inleveren. Kan ik deze papieren alleen krijgen als de auto in Italië op mijn naam word gezet? De papieren die ik er wel bij krijg zien er zo uit als op onderstaande foto's, kan ik 'm hier mee invoeren?

Vr gr,

Rody

Afbeelding
Afbeelding

kroehlur

di sep 20, 2005 14:17

Nee.

Je moet echter een "Certificato Proprietá" hebben. Dat is idd een groot vel papier waarop alle eerdere eigenaren worden vermeldt (wel leuk om te hebben/zien trouwens). Dit stuk papier krijg je pas in handen als de auto van jou is en dus op jouw naam gezet. Als je de beste mevrouw kan overhalen om dat stuk papier te lenen of een sort borg oid te regelen is dat het makkelijkste.

alfasud1972
Guru
Guru

di sep 20, 2005 14:46

@ Kroehlur - Okay bedankt, dat is dan duidelijk. Weet niet of dit allemaal nog gaat lukken in zo'n korte termijn. Heb inmiddels wel begrepen dat als ik er in een noodgeval alleen kopieën bij krijg/heb, ik die bij het Italiaans consulaat in Nederland kan laten 'waarmerken', met deze gewaarmerkte kopieën kan de RDW hem als nog invoeren naar het schijnt.

Vr gr,

Rody

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 20, 2005 19:18

Wat krijgen we nu? :schrik: Heb jij een Innocenti Cooper gekocht? :shock:
( wel mooi trouwens zoiets. ) :wink:

alfasud1972
Guru
Guru

Re: RE: Welke papieren zijn er nodig bij import auto Italië

di sep 20, 2005 19:23

Wat krijgen we nu? :schrik: Heb jij een Innocenti Cooper gekocht? :shock:
( wel mooi trouwens zoiets. ) :wink:
Shit, ik wist dat jij dat zou gaan zeggen maar vergat er een opmerking over te plaatsen :-) , Nee heb geen inno mini gekocht, plaatjes komen van het net, al moet ik zeggen dat ik oude Mini's wel heel erg leuk vind. Zo'n Cooper is volgens mij niet meer te betalen.

Vr gr,

Rody

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 20, 2005 19:29

Leek mij ook al vreemd, maar ik weet dat er niet veel plaats meer is in je opslag. Zo`n Coopertje past dan nog net. Dan zal het wel weer een Sud zijn vermoed ik. :D

GTV
Guru
Guru

di sep 20, 2005 20:42

dit document is voldoende bij de rdw Afbeelding

alfasud1972
Guru
Guru

di sep 20, 2005 20:51

Inmiddels weer een dagje bellen verder.. .

Het schijnt zo te zijn dat het ook kan als je de kopieën van de "Certificato Proprietá" in Italië laat waarmerken door middel van stempels, dit moet dus gebeuren door de ACI of door de "Ufficio motorizzazione". Als er officieel stempels op de kopieën staan is het gecertificeerd en kan je 'm er mee invoeren.

Vind het wel leuk trouwens om dit allemaal uit te vogelen, en ook hoe dit voor zo min mogelijk centjes kan allemaal (we blijven hollanders hè)...

Morgen gaat de verkoopster even bellen, kijken of het ook allemaal zo geregeld kan worden. I'll keep you posted !

Vr gr,

Rody

alfasud1972
Guru
Guru

do sep 22, 2005 16:11

Auto staat op de tranporter richting NL :-). Volgens de verkoopster heeft ze nu toch het originele papier gekregen zoals GTV het hierboven laat zien. Volgende week meer info en foto's... om het nog een beetje spannend te houden :wink: .

alfasud1972
Guru
Guru

di sep 27, 2005 01:52

De Inocentie Mini Cooper is al vandaag afgeleverd :wink:

Uit de regen duikt de autotransporter van Vanzandwijk op...
Afbeelding

En ja hoor, daar is ze dan eindelijk :-)... bouwjaar 1973.
Afbeelding
Afbeelding

Bijna een origineel accessoire onderweg kwijtgeraakt...
Afbeelding
Achterschade iets forser dan verwacht...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Italiaanse stoelhoezen er zo snel mogelijk uit gehaald...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bodem nog niet van 'kartonne' (paar andere plaatsen wel...) wat doet die hond raar...
Afbeelding

Ook maar even gewassen...
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wist niet goed wat ik kon verwachten aangezien ik 'm vanaf wat foto's heb gekocht. Op een aantal minder punten na, is het toch wel een erg leuke Sud al toont ie op de foto's wel wat mooier dan dat ie in het echt is. Ben er heel erg blij mee, je komt ze echt niet elke dag meer tegen dit type Sud, die zijn ook in Italië al behoorlijk moeilijk te vinden.

Meer foto's vind je hier: http://homepage.mac.com/alfasud1972/PhotoAlbum80.html

Voor:

Oud model, nog een echte eerste serie Sud.
Redelijk compleet en origineel, niet verknoeid.
Best hard (naar Sud begrippen dan).
Buitendorpels behoorlijk goed.
Wielkastranden behoorlijk goed.
Bodem behoorlijk goed.

Tegen:

Roest op een aantal plaatsen, o.a: schermdragers (standaard zwakke plek), onder de voorruit/ raamstijlen (standaard zwakke plek), binnendorpels (natte isolatie matten).
Schade achter vrij fors (dat kan je dus niet goed inschatten vanaf een foto).
Deukje rechtervoorspatbord.
Deukje/roestplek motorkap.
Deuken linker achterdeur.
Meer dan een kleur donkerblauw...
Interieur niet bepaald in topstaat, wel bruikbaar.
Achterklepje redelijk slecht.
Beide achterlichten (kapjes) zijn niet meer origineel.
Geen enkele wieldop zonder deuken.
Laatst gewijzigd door alfasud1972 op di sep 27, 2005 16:50, 7 keer totaal gewijzigd.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 27, 2005 01:58

Je bent bij de "voor's" vergeten: raar doende hond... is altijd een dik voor :lol:
Felies :!:
It's not easy, being green (kermit)

kroehlur

di sep 27, 2005 08:41

En wat kost een transport uit Italie zo (als ik mag vragen)? Dit in verband met mogelijke toekomstige verhuising andere kant op...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”