Pagina 1 van 2

Turbo Numerata

Geplaatst: do jan 13, 2005 15:46
door Giulia555
Even uit nieuwsgierigheid. Hoeveel 75 Turbo Numerata's zijn er gebouwd?

Groet,

Arjan

RE: Turbo Numerata

Geplaatst: do jan 13, 2005 15:50
door Andretti Molletti
mille?

RE: Turbo Numerata

Geplaatst: do jan 13, 2005 15:59
door figlio del commesso
Inderdaad 1000.

Adios, JR

(edit: hoewel er op het 75 register iemand beweert nr 1003 te hebben ? :roll: :?: :roll: :?: )

RE: Turbo Numerata

Geplaatst: do jan 13, 2005 17:32
door ciclista
http://www.alfaclub.nl/ikonforum/ikonbo ... 7&start=10
zie bladzijde 2 posting van psillen
verderop de link naar cuorialfisti.com is ook leuk (als je italiaans kent)

RE: Turbo Numerata

Geplaatst: do jan 13, 2005 17:56
door Andretti Molletti
Gaaf topic!!!
:thumbs:

Re: RE: Turbo Numerata

Geplaatst: do jan 13, 2005 18:50
door Dinky Boy
Gaaf topic!!!
:thumbs:
Ja, met 8.414 views, dus ook tamelijk popi (zie pag 26 'algemeen' oude forum) ;)

RE: Turbo Numerata

Geplaatst: vr jan 14, 2005 11:53
door Giulia555
Ok dank. En wat was de nieuwprijs van een Turbo Numerata in 91? Jullie zien ben druk bezig met het een en ander. Is het voor een Italiaan voordeliger om zijjn auto aan een buitenlander te verkopen in plaats van aan een landgenoot i.v.m. eventuele bijkomende kosten??

RE: Turbo Numerata

Geplaatst: vr jan 14, 2005 18:41
door ciclista
In 91 zal die in Italia tussen de 28 en 30 miljoen lire hebben gekost.

RE: Turbo Numerata

Geplaatst: vr jan 14, 2005 20:35
door Dinky Boy
De gewone 1.8i turbo QV kostte toen 31,5 mln lire

RE: Turbo Numerata

Geplaatst: za jan 15, 2005 02:07
door Andretti Molletti
op mijn folder staat handgeschreven 32.140.000 lire... extra: met. 610.000 lire

Zo te zien is de folder uit mei 91 en van Cervignano It.

RE: Turbo Numerata

Geplaatst: ma jan 17, 2005 16:20
door Giulia555
En wat is een in zeer goede staat zijnde Numerata Turbo America ongeveer waard??

Dank,

Arjan

RE: Turbo Numerata

Geplaatst: ma jan 17, 2005 16:41
door ciclista
Volgens de Ruoteclassiche van oktober 2004 staat de 75 Turbo America op 2000 Euro, 2600 voor een QV. Dit zijn dus prijzen in Italia. Prijs is voor voertuigen in goede originele staat, evt professioneel gerestaureerd. De Numerato wordt niet speciaal genoemd.

RE: Turbo Numerata

Geplaatst: zo jan 23, 2005 11:34
door MiaGiulia
Cia Arjan / Giulia 555

In aanvullen op de vraag over aanvullende informatie over de Turbo Numerata hierbij even een vraag aan de 'kenners'.

In welke uitvoeringen zijn de Turbo Numerata geleverd. Dit ivm het feit dat ik deze auto's wel eens tegen kom met verschillende type aanduidingen op de kofferbak.

Bijvoorbeeld met 'quadrifoglio verde' aanduiding, en zonder.
Of met Alfa Romeo opschrift aan de rechterzijde van de kofferklep.
Wie het weet mag het melden.

Blijft natuurlijk een zeer interessant topic zoals Dre al aangaf.

RE: Turbo Numerata

Geplaatst: zo jan 23, 2005 12:20
door Dinky Boy
De Numerata's waren gebaseerd op twee typen:
- 1.8i Turbo QV
- 2.0i Twin Spark

Op sommige markten heetten ze Limited Edition, maar ik weet niet of dat aan de buitenkant vermeld stond.

Gezien de leeftijd van de auto's hoeven achterklep en/of opschriften natuurlijk niet origineel meer te zijn.

RE: Turbo Numerata

Geplaatst: zo jan 23, 2005 13:23
door ciclista
MiaGiulia, jij zal toch wel Italiaans kunnen:
C'è da dire, infine, che proprio sul finire dell'avventura commerciale delle 75 sovralimentate venne commercializzata una serie speciale di 75 Turbo: si trattava della 75 1.8i Turbo Quadrifoglio Verde A.S.N. 


Dopo appena due mesi dalla presentazione della serie speciale "75 Indy" su base "75 1.8 IE", infatti, l'Alfa decise nel luglio 1991 di commercializzare altre due serie speciali di 75, una su base "75 2.0 TS" e l'altra su base "75 1.8i Turbo QV": queste due serie speciali vennero battezzate "Allestimento Sportivo Numerato", A.S.N. appunto.


Se la "75 2.0 Twin Spark A.S.N." venne prodotta con tiratura limitata a 3500 esemplari, la "75 1.8i Turbo Quadrifoglio Verde A.S.N." venne invece prodotta con tiratura limitata a sole 1000 unità. Entrambe queste versioni speciali mantennero il prezzo e la meccanica delle versioni da cui rispettivamente derivavano, per cui dal punto di vista meccanico e prestazionale la "75 1.8i Turbo Quadrifoglio Verde A.S.N." era del tutto identica alla "75 1.8i turbo Quadrifoglio Verde".

Bron cuorealfisti.com