Wil Princen

De auto van je vader

ma sep 12, 2005 23:14

Geachte heren,

Wie van jullie is er tot alfa liefde gekomen omdat zijn vader er een had?

Ik vraag dat omdat ik sinds kort een rubriek in autoweek (heet De Vonk) verzorg over de auto van je vader. Voor veel mensen is dat de eerste kennismaking met het fenomeen auto en er worden soms verbindingen voor het leven aangegaan.

Ik zoek mensen die hier iets over willen vertellen en ook nog in het bezit zijn van een foto uit die tijd.

Alvast bedankt
Wil Princen
w.princen@dekunstvananders.nl

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: De auto van je vader

ma sep 12, 2005 23:24

ik ben zo'n slachtoffer... :roll:

check je mail

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 12, 2005 23:24

Ik las het onderwerp van dit topic en kreeg meteen uitslag: dacht dat het SCARB-forum trekjes begon te vertonen van een ander auto-gerelateerd forum wat ik even niet met naam zal noemen (omdat het auto en week in die naam heeft :wink: )

Ontopic: sorry, mijn vader heeft nooit een auto gehad :roll:

Verder: @Wil Princen:
Geachte heren,
er zitten ook dames hier... :wink:
It's not easy, being green (kermit)

LC
Member
Member

ma sep 12, 2005 23:35

Mijn vader kocht 25 jaar geleden een Alfetta 2000 Lusso nadat ik (toen 17 jaar) daar eindeloos om had gezeurd. (Hij reed notabene een Peugeot 604 automaat!!). Het Alfa-virus had ik van de vader van een schoolvriendje: Die had toen een Zagato, Bertone 2000 GTV en een Nuova Super met 2 liter motor.
Overigens de toen nieuwe Alfetta van mijn vader is nu mijn restauratie-object: 25 jaar in de familie!! Daarmee kan ik de volledig uit de hand gelopen kosten (carrosserie-restauratie bij Duizer, rest zelf maar met veel dure onderdelen en een complete 75 TS) nog enigzins verantwoorden :shock:

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

di sep 13, 2005 02:24

Ik heb mijn hele jeugd in Jaguars en Daimlers meegereden met Pa....ook leuk :wink:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

di sep 13, 2005 07:05

Mag het ook je moeder zijn?...

Bij mij ontstond het in 1979 (was toen 9) en wel door deze:

Afbeelding

en daarna is er van moeders kant op 1 na nooit meer een ander merk gekomen

Zelf houden wij die traditie nu aardig bij.... :)
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Egbertone
Guru
Guru

di sep 13, 2005 07:43

Tja.... dan had ik in een Peugeot of Mazda moeten rijden....

Tjees... daar heb ik er beiden een van gehad (205 GTI en een MX3), en dan ook nog in dezelfde volgorde :shock:
Dus toch.......

Was m'n pa nou maar Alfa Romeo gaan rijden :D

Mja... het Alfa virus komt toch wel een beetje uit de familie denk ik... een nicht van me reed vroeger (ik was toen zelf hooguit een jaar of 10) een Sprintje. Zilvergrijs met groene striping en klaver op de zijkant, op de achterkant stond met mooie letters Veloce. Wat een prachtauto vond ik dat.
Op zo'n moment wordt denk ik dan toch de bodem voor het virus gelegd :wink:

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di sep 13, 2005 07:55

Jammer genoeg niet, als schilder had mijn vader nood aan een grote semi-bestelwagen, en helaas was de uitstraling van die wagen absoluut van geen belang.
Zo hebben wij dus onder andere met Austin en met één van de eerste Mitsubishi's gereden.

Gelukkig heb ik het virus wel al doorgegeven aan mijn zonen !!!
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Ricambi Originali

di sep 13, 2005 08:28

Dan had ik nu waarschijnlijk in een Citroen DS (snoek) gereden was mn pa helemaal idolaat van, heb er heel wat de revu zien passeren.. later kwamen de CX'en mooie wagens maar niet aan mij besteed.
Bij mij kwam het Alfa virus door de Alfetta sedan, heb ik altijd 1 van de mooiste Alfa's gevonden, maar vreemd genoeg heb ik er nooit 1 gehad :roll:
Maar wie weet komt dat nog eens :wink:

Groet, Ro

alfa 166

di sep 13, 2005 08:37

Ja.

Mijn vader kochte in 1978 een alfetta 2,0 in 1980 een 2,0 Lusso, in 1982 en 1984 weer een 2,0 lusso gevolgd door een Alfa 90.

Rockcity
Advanced Member
Advanced Member

di sep 13, 2005 08:45

Ik niet, helaas :cry:

Pa en ma zijn trouwe Opelrijders, ik ben door mensen uit de buurt geinfecteerd met het virus zeg maar...
Pa heeft me met veel argumenten proberen te overtuigen om niet zo'n roestende rammelbak te kopen (Sprint Veloce), maar eigenwijs als ik was (ben?) heb ik toch doorgezet. Zodoende werd m'n eerste auto een Alfa!
Ma was helemaal weg van de Sprint en heeft er vele kilometers mee gereden!!
Inmiddels ben ik 13 jaar later aan nummer 5 bezig, en rijden pa en ma na een eenmalig uitstapje naar Niksan nog steeds Opel.
Ma heeft nog steeds een zwak voor Alfa's, toen ze na een bruiloft in het noorden voor de BOB speelde en we met z'n viertjes in m'n 155 onderweg naar huis waren heeft ze flink zitten genieten.
Helaas heb ik ze nog niet kunnen overtuigen om de vectra in te gaan ruilen op een 159...

Succes met je rubriek!!

Toine
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

di sep 13, 2005 08:46

Nope!

In den beginne was mijn vader nog wat zoekende, auto's voor mijn geboorte waren oa een NSU, Dyane en Renault 4, daarna heeft hij Datsun en Honda gereden in de jaren 70 en daarna Peugeot... Totdat... een paar jaar geleden hij -inmiddels door zijn zonen besmet met het Alfavirus- een 156 kocht! Die auto heb ik een paar maanden geleden van hem overgenomen en gaat nu de omgekeerde richting aangezien mijn baas m'n nieuwe auto betaalt. Eerder was het ons al gelukt om m'n moeder in een 155 te praten, maar is helaas eenmalig gebleken.

Het virus is er bij mij ingeslopen doordat een kennis van m'n ouders een GTV6 reed. Zo'n auto wilde ik ook persé hebben (was toen een jaar of tien).... tot op de dag van vandaag niet van gekomen. Toen ik vijftien was kocht mijn broer z'n eerste 33 (nieuw, eerste serie) en wist ik zeker dat ik Alfa zou gaan rijden. Heeft trouwens nog wel even geduurd, heb eerst twee Peugeotjes (205) gehad (dus toch?).

Yvo
Guru
Guru

di sep 13, 2005 08:57

Yep!

Giulia Nuova Super 1600, kleur Faggio (?).
kenteken 17-MP-30

Gehad van 1976 tot 1982.
Rond 1990 nog een keer in Duemila :whistle: gezien met een kapotte voorruit in Lelystad.

Besmetting noooit meer kwijtgeraakt!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 13, 2005 08:59

Hier ook zo'n slachtoffer..

Ik reed rond in een niet nader te noemen ding, totdat mijn vader de 75 QV meebracht en mij aanbood om een stukje te rijden :) Toen was het mis :lol:

SQUADRA LEO
Guru
Guru

di sep 13, 2005 09:35

Na een Renault 5 Alpine Turbo kocht Leo sr in 1984 een Giulietta 1.8 en daarna, Ja daarna was het alleen maar Alfa Romeo wat de klok sloeg.

In het begin bij het overschakelen bij +/- 3200 a 3500 toeren zaten we met een glimlach in de auto vanwege dat heerlijke geluid van die nord. :lol:

Onlangs is hij begonnen aan z'n 10e Alfa (147 2.0 '05) en ik heb er alweer 7 achter mijn naam staan.

Leo.
Laatst gewijzigd door SQUADRA LEO op di sep 13, 2005 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”