Ruim een jaar geleden heb ik samen met een vriend een vastgelopen Giulia Restauratie Project gekocht. De vorige eigenaar was al 5 jaar niet meer toegekomen aan de wagen, en in die tijd werd de wagen er niet mooier op. Ik had al een Giulia met 1.3 motor (hm, nog steeds eigenlijk) in precies dezelfde (blue olandese) kleur, deze is echter wat krokant en het leek interessanter om een andere erbij te kopen.
Na een jaar van afbouwen, onderdelen vernieuwen/reviseren en poetsen was het dan eindelijk zover. De auto was klaar voor de APK.
Fantastisch dat er geen (APK) gebreken meer waren, de wagen rolde er in 1 keer door. Hierna nog een heeeeeele grote onderhoudsbeurt laten geven en het was zover. Er kon na 6 jaar mee gereden worden (bij de vorige eigenaar had de wagen ook al 5 jaar stilgestaan) en dat ging lekker! Zo'n 2.0 gaat toch wel veeel beter dan de 1.3 die ik eerder gewend was.
Er is natuurlijk nog genoeg te doen om alles helemaal af te krijgen, maar eerst is alleen gewerkt om de wagen aan het rijden te krijgen.
Binnenkort foto!