Pagina 1 van 2

Alfetta Turbodelta

Geplaatst: ma aug 08, 2011 15:30
door Alfissimo
Had ik tot nu toe nooit gezien, is die origineel Autodelta of gaat het om zelfbouw?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RE: Alfetta Turbodelta

Geplaatst: ma aug 08, 2011 16:02
door alfaqv75

RE: Alfetta Turbodelta

Geplaatst: ma aug 08, 2011 16:20
door Alfissimo
Oke :oops: ik had er eerlijk gezegd niet achter gezocht :D In dit model ga ik mij toch eens wat meer verdiepen, ik vind hem erg leuk!

RE: Alfetta Turbodelta

Geplaatst: ma aug 08, 2011 19:20
door gt1600Junior
En ik zoek (al lange tijd) de originele brochure nog! Wie kan mij hieraan helpen?

Afbeelding

Re: Alfetta Turbodelta

Geplaatst: ma aug 08, 2011 21:00
door Rockcity
Had ik tot nu toe nooit gezien, is die origineel Autodelta of gaat het om zelfbouw?
Da's een heeeeeeeele echte volgens mij (zo'n afgrijselijke sticker plak je er niet op om je GTV mooier te maken, haha! :wink: )

RE: Alfetta Turbodelta

Geplaatst: ma aug 08, 2011 21:09
door peppe
tutti originale

RE: Alfetta Turbodelta

Geplaatst: ma aug 08, 2011 21:13
door frankalfa
EO 'Er is nog hoop' tuning... :lol:

Tja foeilelijke striping maar wel origineel. De giulietta turbodelta had toch ook zo'n regenboog op de zijkant?

Grtz,fRank

RE: Alfetta Turbodelta

Geplaatst: ma aug 08, 2011 21:43
door Performa
Met die sticker werd je liever niet gespot vorige week in amsterdam, eigenlijk ook zonder sticker niet. :)

Re: RE: Alfetta Turbodelta

Geplaatst: ma aug 08, 2011 22:01
door yuri 75 V6
Met die sticker werd je liever niet gespot vorige week in amsterdam, eigenlijk ook zonder sticker niet. :)
Bij de open dag van Ajax, bedoel je? :twisted:


Zonder flauwekul, die sticker is niet heel mooi, maar samen met die rare pastelblauwe kleur en rallyzwarte motorkap is het toch een mooi 'period' geheel.

Re: RE: Alfetta Turbodelta

Geplaatst: ma aug 08, 2011 22:11
door Rockcity
Met die sticker werd je liever niet gespot vorige week in amsterdam, eigenlijk ook zonder sticker niet. :)
Bij de open dag van Ajax, bedoel je? :twisted:


Zonder flauwekul, die sticker is niet heel mooi, maar samen met die rare pastelblauwe kleur en rallyzwarte motorkap is het toch een mooi 'period' geheel.
Daar heb jij dan weer heel erg gelijk in!
Ik zou 'm ook niet laten staan vanwege die greenpeace stickert :mrgreen:

RE: Alfetta Turbodelta

Geplaatst: ma aug 08, 2011 23:51
door Corrado
Met net zoveel pk's als een standaard 75 TS van een paar jaar later of zo'n luttele 30 pk's meer dan de wat oudere standaard Giulia berlina(!) 1600? Dat is toch eigenlijk helemaal niet zo verschrikkelijk bijzonder?

Vind het wel een erg lekkere auto om te zien hoor, zo'n Turbodelta, Alfetta of Giulietta. En die strepen (en deze zwarte motorkap) wil ik er dan ook echt op. :wink:

Koen

Re: RE: Alfetta Turbodelta

Geplaatst: di aug 09, 2011 11:03
door frankalfa
Met net zoveel pk's als een standaard 75 TS van een paar jaar later of zo'n luttele 30 pk's meer dan de wat oudere standaard Giulia berlina(!) 1600? Dat is toch eigenlijk helemaal niet zo verschrikkelijk bijzonder?

Vind het wel een erg lekkere auto om te zien hoor, zo'n Turbodelta, Alfetta of Giulietta. En die strepen (en deze zwarte motorkap) wil ik er dan ook echt op. :wink:

Koen
Is een turbo blok op carburatie he, en volgens mij Alfa's eerste stapjes op turbo gebied vwb de verkoop in straat modellen. Waarschijnlijk met een turbo gat zo groot als het hollandsch diep dus om dan bv 170/180 pk (of gekker) in een straatauto te stoppen is wellicht geen goed idee? Je kunt op je klompen aanvoelen dat die binnen no time zouden worden plat gereden met alle imago schade van dien...

Grtz,fRank

RE: Alfetta Turbodelta

Geplaatst: di aug 09, 2011 11:16
door yuri 75 V6
Ik denk ook dat je dit meer moet zien als een 'beta-versie' (of nog iets primitievers) van de huis-tuin-en-keuken-toepassing van turbo's die je nu ziet dan als een ultieme poging om vermogen uit de Nord te halen.

Re: RE: Alfetta Turbodelta

Geplaatst: di aug 09, 2011 11:38
door Zaagauto
Je kunt op je klompen aanvoelen dat die binnen no time zouden worden plat gereden met alle imago schade van dien...
Waarom zijn er ook al weer zo weinig BMW 2002 Turbo's over?

Oh ja... Omdat sommige klanten die hem bij de fabriek ophaalden hem in de allereerste bocht al opvouwden vanwege het turbogat...

Echt imagoschade hebben ze echter niet opgelopen... misschien zelfs wel in tegendeel....

Re: RE: Alfetta Turbodelta

Geplaatst: di aug 09, 2011 12:31
door frankalfa
Je kunt op je klompen aanvoelen dat die binnen no time zouden worden plat gereden met alle imago schade van dien...
Waarom zijn er ook al weer zo weinig BMW 2002 Turbo's over?

Oh ja... Omdat sommige klanten die hem bij de fabriek ophaalden hem in de allereerste bocht al opvouwden vanwege het turbogat...

Echt imagoschade hebben ze echter niet opgelopen... misschien zelfs wel in tegendeel....
Zo kun je het ook zien inderdaad, image builder.
Vraag me wel af of dat 'stoer: als je niet uitkijkt rijdt je m plat' imago vanaf dag 1 er was?? Was deze auto toen ie nieuw te koop was wel zo begeerlijk enzo als dat ie nu wordt voorgedaan?? Maw is eea niet heeeeeel erg verromantiseerd door iedereen die m 'vet' danwel oldskool :lol: vind maar de knaken niet heeft om er een te halen..?

De 911 turbo 1 is ook zo'n ding waar je in de regen stalen ballen voor moet hebben schijnbaar. Heel stoer allemaal (aan de bar of op verjaardag) maar als je t de eigenaar vraagt zou ie volgens mij liever een wat minder staartlistige auto hebben die je niet met eieren onder je pedaal dient te behandelen in wet conditions... :idea:

Voor wat betreft de gtv turbo; wat Yuri zegt snijdt wel hout denk ik, waarschijnlijk is t ding ooit ontwikkelt met het idee 'we zouden ook eens wat met zo'n turbo moeten doen want dat is nieuwe techniek...'

Ben in een grijs verleden (1993/94?) ooit naar eentje wezen kijken trouwens, bij autochristiano, voor een maatje van me. Een oranje/rode (de auto dus :lol: ), was net overgespoten en moest nog technisch nagelopen worden. Liep vreselijk belabberd stationair met aan alle kanten lekkende pakkingen etc bij de carbs. Hij (net handig genoeg om een radio aan te sluiten in de auto) heeft m dan ook laten staan.
Auto daarna nooit meer gezien op meetings oid, geen idee waar ie beland is.

Grtz,fRank