Ricambi Originali

Doe het zelf Garage

ma aug 08, 2005 23:50

Mischien leuk voor mensen die geen brug hebben en toch willen sleutelen, Was vandaag in Arnhem op de nieuwekade 11 om een brandstoffilter te vervangen. Daar zit een doe hetzelf garage.
Hele aardige behulpzame gasten die 9 eurtjes per uur vragen voor een brug. Geen geld dacht ik zo..

Groet, Ro

Raimon
Guru
Guru

RE: Doe het zelf Garage

di aug 09, 2005 00:29

Normale prijs bij een DHZ-garage, als je het mij vraagt... Was ik in Westbroek ook kwijt...
156 SW 1.9 JTD

Ricambi Originali

di aug 09, 2005 19:32

Ja dan was ik waarschijnlijk niet zo op de hoogte van het fenomeen doe het zelf garage :oops:
Ik liep altijd op de stoep te kloten met gevaar voor eigen leven onder de wagen :(

Groet, Ro

Raimon
Guru
Guru

di aug 09, 2005 20:18

Op de stoep kloten is niet per definitie gevaarlijk! Ik ben namelijk volleerd stoepkloter :wink: en als je gewoon goede assteunen ed gebruikt, is er niks aan de hand! Mensen die alleen met een krik onder de auto gaan liggen, zijn WEL redelijk levensmoe...

En de relatie met je buren kan in sommige gevallen verslechteren... :lol:
156 SW 1.9 JTD

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 09, 2005 21:11

ik ben sowieso een beetje een angsthaas ;) ik gooi d'r ook nog een stel wielen onder, samen met de assteunen. valt ie op de wielen als er iets met de steunen zou misgaan. assteunen vertrouw ik wel, Alfa chassis "iets" minder ! :roll:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Doe het zelf Garage

di aug 09, 2005 22:21

ik ben sowieso een beetje een angsthaas ;) ik gooi d'r ook nog een stel wielen onder, samen met de assteunen. valt ie op de wielen als er iets met de steunen zou misgaan. assteunen vertrouw ik wel, Alfa chassis "iets" minder ! :roll:
Tja, de term krikSTEUN is bij oudere Alfa's vaak een beetje wishfull thinking. :blue_lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Koen
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 10, 2005 12:35

Weet er iemand zo'n DHZ-garage in de buurt van Antwerpen ? (of in de buurt van Bergen Op Zoom)

In Nederland vind je dat regelmatig, maar in België lijkt me zo'n DHZ-garage eerder een zeldzaam iets. Iemand een idee ?
En de relatie met je buren kan in sommige gevallen verslechteren...
Als je effe de olie vervangt van je Alfa op de oprit van een goeie vriend, dan kan de relatie met die vriend zijn vrouw ook wel eens naar een vriespunt gaan ... :oops: zeker als die vriend dan de carterdop losmaakt en het bakje er niet goed onderzet ... :twisted:
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

reijnaje
Guru
Guru

wo aug 10, 2005 13:23

Als je effe de olie vervangt van je Alfa op de oprit van een goeie vriend, dan kan de relatie met die vriend zijn vrouw ook wel eens naar een vriespunt gaan ... :oops: zeker als die vriend dan de carterdop losmaakt en het bakje er niet goed onderzet ... :twisted:
Gelukkig was ik daar op voorbereid toen ik afgelopen weekend voor het op ons terras van ons nieuwe huis de olie van mijn Sprint ververst heb.... Van ons oude huis hadden wij de gordijnen meegenomen. Twee gordijnen op de grond, ligt lekker zacht en vangt de olie die je toch wel morst meteen op....
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Koen
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 10, 2005 17:13

Gelukkig was ik daar op voorbereid toen ik afgelopen weekend voor het op ons terras van ons nieuwe huis de olie van mijn Sprint ververst heb.... Van ons oude huis hadden wij de gordijnen meegenomen. Twee gordijnen op de grond, ligt lekker zacht en vangt de olie die je toch wel morst meteen op....
Klopt, maar als je gastheer zegt: "Hoeft niet" ja, dan kan je wel eens een olie-oprit krijgen :roll:
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Maxtor
Guru
Guru

wo aug 10, 2005 18:46

Ideaal, wist wel dat er ergens een DHZ-garage zat in Arnhem maar niet precies waar. Kan ik daar mooi mn CSC midden- en einddemper eronder hangen als dat op de oprit niet lukt!
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 10, 2005 18:49

Ideaal, wist wel dat er ergens een DHZ-garage zat in Arnhem maar niet precies waar. Kan ik daar mooi mn CSC midden- en einddemper eronder hangen als dat op de oprit niet lukt!
Dat lukt zonder brug ook wel. Krik de auto aan 1 kant helemaal op, bijvoorkeur rechts. Dan slijp je de uitlaat door en hang je die nieuwe er weer onder. Desnoods haal je het achterwiel eraf voor iets meer ruimte. Wel nieuwe rubbers monteren. De oude zullen wel verstaft zijn.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”