Pagina 1 van 1

Exit spider

Geplaatst: ma aug 16, 2010 10:04
door Vitorio
http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/ ... post-37217

het doek lijkt al gevallen te zijn voor de spider :cry:

RE: Exit spider

Geplaatst: ma aug 16, 2010 10:06
door Veloce
Gaat goed daar! Spider exit, GT exit en het halve 159-gamma er uit! :?

RE: Exit spider

Geplaatst: ma aug 16, 2010 10:20
door Alfavaganza
Ze zetten kennelijk vol in op de nieuwe modellengeneratie. Maar ja, wat is Alfa nou zonder een Spider?

RE: Exit spider

Geplaatst: ma aug 16, 2010 10:35
door Veloce
En vliegt de Brera er dan gelijk met de Spider uit? Dan is er zelfs geen enkele coupé meer te koop!

Re: RE: Exit spider

Geplaatst: ma aug 16, 2010 10:49
door Vitorio
En vliegt de Brera er dan gelijk met de Spider uit? Dan is er zelfs geen enkele coupé meer te koop!
De brera haalt volgend jaar zoiezo niet volgens de roadmap, op het alfaforum riep iemand 10 oktober.

Diezelfde roadmap belooft trouwens pas in 2013 een nieuwe spider, geen woord over een nieuwe coupe, enkel twee SUVs en een 5 deurs mito, naast natuurlijk de giullia, die nu wel erg snel de 159 mag komen aflossen

RE: Exit spider

Geplaatst: ma aug 16, 2010 11:13
door Rainier155
Dom dom dom...

Ze willen binnen 4 jaar een half miljoen auto's verkopen, gaat ze never nooit niet lukken als ze nu ineens het halve gamma stopzetten en opvolgers nog niet beschikbaar zijn.
Bij de 159 hadden ze juist de 1.8 mpi in productie moeten houden, en desnoods nog goedkoper in de markt moeten zetten, op die manier blijft de 159 interessant voor klanten en zullen ze wellicht bij de opvolger overstappen.
Zo doen andere merken het ook... meeste bmw 3series die je rond ziet rijden zijn ook maar karige trage 1.6jes. :)

Re: RE: Exit spider

Geplaatst: ma aug 16, 2010 11:29
door Vitorio
Dom dom dom...

Ze willen binnen 4 jaar een half miljoen auto's verkopen, gaat ze never nooit niet lukken als ze nu ineens het halve gamma stopzetten en opvolgers nog niet beschikbaar zijn.
Bij de 159 hadden ze juist de 1.8 mpi in productie moeten houden, en desnoods nog goedkoper in de markt moeten zetten, op die manier blijft de 159 interessant voor klanten en zullen ze wellicht bij de opvolger overstappen.
Zo doen andere merken het ook... meeste bmw 3series die je rond ziet rijden zijn ook maar karige trage 1.6jes. :)
Ik dacht ook bij het lezen van het 159 verhaal dat ze eigenlijk nog snel een imola uitvoering er uit moeten schoppen, 1.8-je er in (of een 1.4 MA), wat leuke accesoires en voor een leuk prijsje de markt op gooien. En dan desnoods de giullia het eerste jaar geen instapper geven, en de 159 imola nog een tijdje voeren voor een bodemprijs, de ontwikkelingskosten zijn ze toch al kwijt (ok, een 1.4 zou nieuwe homologatie betekenen)

RE: Exit spider

Geplaatst: ma aug 16, 2010 13:40
door Forza Trentatre
Slecht nieuws dit. Een merk als Alfa hoort eigenlijk een Spider te hebben. Maar als we eerlijk zijn, de Spider verkoopt ook wel heel erg slecht. Dit jaar zijn er 11 op kenteken gezet...in totaal 179 sinds de introductie. De hoge verkoopprijs zal daar ook niet aan hebben bijgedragen.

De 147 hebben ze bijna 10 jaar in de verkoop gehad en daar zijn er vorig jaar maar 79 van verkocht. Waarom hebben ze dat model zo lang aangehouden? Daar had drie jaar geleden al een opvolger voor moeten zijn. Want van modellen als de 147 en 159 moet Alfa het hebben voor de volume's. Reken maar dat ze heel veel klanten zijn verloren door de 147 niet te vervangen. De meeste mensen willen na een paar jaar weer wat anders en als je dan een verouderd modellengamma hebt komen ze niet meer terug. Bijvoorbeeld het gebrek aan groene labels. Nu moeten ze met twee nieuwe modellen al die ex-klanten weer terug zien te krijgen. Het modellenbeleid van Alfa snap ik dus echt niet. Het lijkt wel alsof ze het merk opzettelijk de nek om willen draaien...

RE: Exit spider

Geplaatst: ma aug 16, 2010 16:13
door Joel
Is dit niet gewoon omdat Pininfarina de deuren van de productiehal sluit vanwege te lage productieaantallen? Daar werden Brera en Spider toch gemaakt? En omdat de Focus CC ook al ge(st/fl)opt is...

Als je op elke verkochte Spider/Brera nog geld toe moet leggen, is de keuze van de boekhouder snel gemaakt.

RE: Exit spider

Geplaatst: ma aug 16, 2010 16:30
door zegveld
Of kondigen ze morgen aan dat de Duettotanta in productie gaat (je moet er de positieve kant van kunnen inzien tenslotte)?

RE: Exit spider

Geplaatst: ma aug 16, 2010 16:46
door WhizzMan
Verkoopcijfers van Nederland noemen heeft weinig zin. Ze staan daar in Italie niet alleen voor Nederland te produceren he?

Fiat is al lang bezig met badge-engineering en "Abarth" badges verkopen beter dan "Alfa Romeo". Dat zie je al een tijdje aan het aanbieden van snelle sportieve modellen. De Abarths zijn er bijna altijd eerder en doen nooit onder in prestaties vergeleken bij de Alfa Romeo. Een goed concept zoals de 8C wordt "gelimiteerd" verkocht, terwijl ze er makkelijk 3 keer zoveel hadden kunnen verkopen. Alfa Romeo is al jaren geen serieus merk meer voor Fiat maar een hot potato die ze niet goed weg weten te krijgen maar die ze ook weer niet willen laten sterven omdat ze dan een boel goodwill kwijt zijn. Die goodwill raken ze nu alsnog kwijt, maar een stuk langzamer dan als ze de kraan in 1 keer dicht zouden doen.

RE: Exit spider

Geplaatst: ma aug 16, 2010 17:13
door Rainier155
Ik betwijfel trouwens of dat Alfa er van de 8C meer had kunnen verkopen, er staan redelijk wat 8C's 2ehands te koop en de 8C spider, waar er dus ook maar maximaal 500 van gemaakt worden, is nog steeds te bestellen en verkoopt lang niet zo vlot dus als zijn gesloten broertje.

RE: Exit spider

Geplaatst: ma aug 16, 2010 17:32
door thomfr
Hoewel de huidige spider absoluut niet mijn ding was (lomp en veel te zwaar, zoals vrijwel alle Alfa's van de laatste jaren) is het toch zonde...

Ik vraag mij af of de 159 opvolger er nog wel komt.. Dit lijkt meer op het laten sterven (en de naam dan verkopen?) van..

Fiat heeft blijkbaar alleen verstand van auto's onder de 4 meter lengte en (volgens de geruchten nog veel meer (bedrijfs) en vriendjespolitiek dan Rome, Den Haag, Berlijn en Londen bij elkaar)..

Thom

RE: Exit spider

Geplaatst: ma aug 16, 2010 18:55
door Rainier155
Dat van de vriendjes politiek klopt als een bus.
De gehele Fiat organisatie is de afgelopen jaren op de schop gegaan waarbij een groot aantal niet italianen eruit geschopt zijn en zijn vervangen voor italiaanse kontenlikkers. Mijn pa was een van die slachtoffers.

RE: Exit spider

Geplaatst: ma aug 16, 2010 19:55
door Quadrifoglio Verde
Zo raar is het toch niet dat de productie van deze Spider stopt? Hij verkoopt gewoon bedroevend slecht en is nog gebaseerd op oude GM techniek, logisch dat ze de stekker eruit trekken en niet meer gaan investeren in nieuwe technieken. Geldt ook voor de 159: waarom zou je nog nieuwe motoren toevoegen aan een model dat al jarenlang slecht verkoopt. Het kost alleen maar een hoop geld en levert zeer waarschijnlijk maar weinig nieuwe klanten op. Dan kun je beter je pijlen richten op de modernere Giulietta, Mito en 159-opvolger, voor de auto's uit de 159-familie is het toch al te laat, hoe fraai ze er ook uitzien en hoe goed ze ook mogen rijden.