Pagina 1 van 1
De 159 gaat eruit.
Geplaatst: ma aug 16, 2010 09:19
door indy
Het motoren aanbod en uitrustingen wordt al flink ingeperkt
http://www.autoweek.nl/autonieuws/14739 ... uitgekleed
RE: De 159 gaat eruit.
Geplaatst: ma aug 16, 2010 12:18
door tommaso
Las op Autointernationaal.nl dat de Spider over en uit zou zijn en dat de Brera ook wel snel zal volgen.
Dan blijft over de Mito en Giulietta en een 159 met drie motoruitvoeringen.
Wel heel minimaal.
Wordt dus wachten op de nieuwe Spider en Giulia maar wanneer dat zal zijn?
RE: De 159 gaat eruit.
Geplaatst: ma aug 16, 2010 12:32
door Vitorio
De spider is volgens autoblog al exit, productie ligt al stil.
De brera haalt volgens de roapmaps volgend jaar ook niet, er wordt oktober geroepen... en een nieuwe spider staat pas in 2013 op de roapmap, een coupe staat er helemaal niet eens op.
RE: De 159 gaat eruit.
Geplaatst: ma aug 16, 2010 15:44
door MartijnGTA
De Alfa showrooms zullen een stuk minder gevarieerd zijn de komende tijd. Mito, Giulietta.....en dat was het wel zo'n beetje.
Het lijkt Lancia wel...

RE: De 159 gaat eruit.
Geplaatst: ma aug 16, 2010 16:00
door Pietro Originale
Krokodillentranen: alsof er nog iemand een 1.8Mpi of 2.2jts kocht... De meest verkopende motoren blijven in het gamma, de GM-motoren zijn de nek omgedraaid? Ik snap eigenlijk alleen het verdwijnen van de 2.4jtd niet.
RE: De 159 gaat eruit.
Geplaatst: ma aug 16, 2010 16:31
door tommaso
Kwam dit verhaaltje tegen:
Wat Chrysler is voor Lancia, dat moet Jeep voor ALFA ROMEO gaan worden. Van dit Amerikaanse merk krijgt de Fiat dochter de komende jaren twee cross-over modellen cadeau. En als die net zo goed aanslaan als bijvoorbeeld de BMW X1, dan kan Alfa Romeo zijn afzet in 2014 opgevoerd hebben tot een half miljoen eenheden per jaar. Althans, dat denkt merkchef Harald Wester. Krijgt hij gelijk, dan zal er sprake zijn van een vervijfvoudiging van de verkopen. Nu zijn groeiambities Alfa Romeo niet vreemd. Al eerder lagen er grafieken klaar die zouden moeten ‘aantonen’ dat het realiseren van 300.000 verkopen per jaar een eitje was. Maar de praktijk was weerbarstiger. De MiTo is weliswaar uitgegroeid tot het populairste model van het merk, maar het is dweilen met de kraan open als de afzet van de 147 en 159 instort. Volgens Wester zal Alfa Romeo de komende 4 jaar 6 nieuwe modellen introduceren: een 5-deurs versie van de MiTo, 2 carrosserievarianten van de 159-opvolger Giulia (sedan en Sportwagon), en nieuwe Spider en zoals gezegd twee cross-overs. Weet Wester de daad bij het woord te voegen, dan is dat op twee manieren goed nieuws. In de eerste plaats voor hem zelf, want hij kan er dan zeker op rekenen om te zijner tijd Sergio Marchionne, de topman van het Fiat concern op te mogen volgen. En in de tweede plaats zal bij realisering van de verkoopdoelstelling de kans dat Alfa Romeo verkocht gaat worden aan Volkswagen tot nul dalen
Re: RE: De 159 gaat eruit.
Geplaatst: ma aug 16, 2010 18:26
door frankie
Krokodillentranen: alsof er nog iemand een 1.8Mpi of 2.2jts kocht... De meest verkopende motoren blijven in het gamma, de GM-motoren zijn de nek omgedraaid? Ik snap eigenlijk alleen het verdwijnen van de 2.4jtd niet.
Grappig dat je dat zegt, ik heb even gekeken op Autotrader naar het 2e handsaanbod. Van de 190 benzinemodellen die er momenteel te koop zijn, zijn er 124 1.8MPi of 1.9JTS......Da's 65%. Nou zegt dit natuurlijk niet alles over de populairiteit van de lichtste benzines op dit moment, maar een indicatie dat het grootste deel van de verkochten benzine modellen de 2 lichtste varianten waren, is het toch wel. De 2.2 was met de komst van de 1750 TBi wel wat overbodig, maar 1.8 en 1.9 hadden in mijn ogen nog steeds bestaansrecht (even buiten het feit dat de blokken van GM komen).
Bovenstaande geldt trouwens voor de NL'se markt, hoe het in het buitenland zit heb ik niet naar gekeken.