Pechhulpdienst Route Mobiel heeft enkele honderden klanten de wacht aangezegd, omdat zij zelf te weinig onderhoud verrichten aan hun auto. Dat meldt De Telegraaf dinsdag.
De hulpdienst heeft een inventarisatie gemaakt van de twintigduizend pechgevallen die ze inmiddels verholpen heeft. Daarbij waren enkele honderden klanten die de dienst meermaals in moesten schakelen vanwege problemen als een verouderde accu. "We zijn een hulpdienst, geen rijdende onderhoudsdienst", verklaart directeur Marc Schröder de beslissing om deze klanten uit het bestand te verwijderen.
Het gaat om 0,5 procent van de circa honderdduizend klanten die Route Mobiel sinds de oprichting in september vorig jaar aan zich wist te binden. De afgewezen klanten zijn met een brief op de hoogte gesteld van het besluit. Als zij met een rekening van de garage kunnen bewijzen dat het achterstallig onderhoud aan hun voertuig verholpen is, zijn zij volgens Schröder weer welkom.
Concurrent ANWB zegt een abonnement minder snel op. Pas als in twee achtereenvolgende jaren tienmaal om hulp wordt verzocht, vindt de wegenwacht het genoeg.
http://www.trouw.nl/novum/index.html?ur ... 05.0011%29