Pagina 1 van 1

Exit grote nieuwe Alfa...

Geplaatst: wo jul 28, 2010 12:01
door Bou79

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

Geplaatst: wo jul 28, 2010 12:45
door Vitorio
Damn, blijft dus de opvolger van de 159 over als nieuw model, en ergens in 2013 een nieuwe spider...

Gaat lekker zo...

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

Geplaatst: wo jul 28, 2010 14:49
door zegveld
Da's balen, moeten we allemaal in een kleine Maserati rijden, wat een straf :-)

Re: RE: Exit grote nieuwe Alfa...

Geplaatst: wo jul 28, 2010 15:26
door Bou79
Da's balen, moeten we allemaal in een kleine Maserati rijden, wat een straf :-)
En 15.000 euro extra lappen voor de Maserati-badge (zie de reden voor de beslissing in het nieuwsbericht)...

Maar goed, het is voor mij vooral weer een extra teken dat Fiat de levensvatbaarheid van Alfa in twijfel trekt, en da's toch wel een beetje jammer... :?

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

Geplaatst: wo jul 28, 2010 16:42
door alfa147man
Kans is ook groot dat die baby-Maserati in de Mirafiori fabriek zal gebouwd worden ipv in Modena.
Het merk met de drietand weet ook van de 'Turijnisering' :(

Re: RE: Exit grote nieuwe Alfa...

Geplaatst: wo jul 28, 2010 17:01
door zegveld
Da's balen, moeten we allemaal in een kleine Maserati rijden, wat een straf :-)
En 15.000 euro extra lappen voor de Maserati-badge (zie de reden voor de beslissing in het nieuwsbericht)...

Maar goed, het is voor mij vooral weer een extra teken dat Fiat de levensvatbaarheid van Alfa in twijfel trekt, en da's toch wel een beetje jammer... :?
Die badge mogen ze van mij houden als ie dan € 15k goedkoper is, plak ik er wel een mooie Alfa Romeo Milano badge op :-)

Ik snap overigens niet dat ze het model niet in de basis voor beide merken gebruiken, net als de Alfa 164, Fiat Croma, Saab en Lancia indertijd. Als ze dan toch met een labelstrategie bezig gaan, doe het dan goed.

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

Geplaatst: do jul 29, 2010 13:58
door Bou79
Eens! Er had makkelijk een variant van beide merken kunnen komen.

V6 + achterwielaandrijving in de Alfa << >> V8 in de Maser

ik vind t prima :wink:

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

Geplaatst: wo okt 27, 2010 15:58
door elio

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

Geplaatst: do okt 28, 2010 10:32
door Romeo
Zoals het lijkt wordt de Giulia groter dan de 159 en de 166, dus hoe groot wil je het dan nog hebben? Laat Maserati dat deel van de markt maar hebben. Voorlopig.

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

Geplaatst: do okt 28, 2010 10:51
door Brolio
Een beetje keuze aan modellen zou het merk goed doen.
Er moet toch ook te kiezen zijn voor een v6je ipv al die ECO motorjes :?

Re: RE: Exit grote nieuwe Alfa...

Geplaatst: do okt 28, 2010 10:52
door MartijnGTA
Zoals het lijkt wordt de Giulia groter dan de 159 en de 166, dus hoe groot wil je het dan nog hebben? Laat Maserati dat deel van de markt maar hebben. Voorlopig.
Precies.

De Mito is per slot van rekening opvullen van de onderkant, want kleiner dan de 147. De Giulietta is groter dan haar voorganger, de 147. De trend is dat elk nieuwe model groter, ruimer, luxer enzo moet zijn dan zijn voorganger. Dat betekent automatisch een verschuiving van het hele modellengamma naar boven na verloop van jaren. Het is dan ook niet helemaal onlogisch dat het topmodel komt te vervallen, zeker als deze zoals in dit geval door een zustermerk afgevangen kan worden.

Een Giulia QV lijkt me voor Alfa op dit moment een mooi topmodel. Het gamma mag natuurlijk wel aangevuld worden met een mooie grote coupe...iets in de geest van de Montreal? Met V8? Dat zal voorlopig wel wishfull thinking blijven...

En mocht ik in de markt komen voor een model boven de Giulia zou ik mijn neus niet optrekken voor een "kleine" Masser!! 8)

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

Geplaatst: do okt 28, 2010 11:59
door sudman1500
Vind het geen vreemde beslissing. Er is maar een heel kleine markt voor grote Alfa's. De klantenkring die 50-60k of meer uitgeeft zal toch echt eerder voor een Audi, BMW of Mercedes gaan. Kijk maar hoe moeilijk zelfs een Jaguar of Citroen C6 het heeft om enigszins te verkopen. Allebei ook fraaie auto's maar daar kan de fabriek ook geen vetpot mee verdienen.

Concentratie op een goed lopende compact en middenklasse lijkt mij veel zinvoller. Kwaliteit moet goed zijn, restwaarde en milieu-eisen op orde. Dan wordt de wagen ook zakelijk verkocht (of ueberhaupt aangeboden in bedrijfswagenpark) en dan wordt er wellicht ook geld verdiend en zijn de aantallen op orde

Met de Mito, Giullietta en straks de Giulia zijn er toch een aantal prachtige modellen weer in aanbod toch? En misschien weer eens een leuke lichte cabrio.

RE: Exit grote nieuwe Alfa...

Geplaatst: do okt 28, 2010 16:23
door Romeo
En als ik mag inschatten dat Alfa-rijders mooie techniek waarderen is een 166+-formaat Giulia met mooie motor beter te verkopen dan een nog grotere auto met kleinste motor (voor hetzelfde geld dan).

En een Quattroporte (III !) vind ik nog steeds geen verkeerde auto.
Voor erbij 8)
Geef Maserati ook een beetje leefruimte... Zeker als Alfa er een kleine snelle auto voor terug krijgt.