Staan foto's op van vroeger tijden t/m de 90er jaren (warning : Citroen bx content etc...

Grtz, fRank
In 1985 kocht Jankees Blabla, na zijn trouwe Honda Accord, deze gebruikte Alfasud 1.5 TI Quadriofoglio Verde. "En die QV betekende nog meer power. Of was het nog meer ellende?" Al snel bleek de Sud flink te roesten. En soms moest-ie geduwd worden. "Toen in 1985 de APK kwam was het leed niet meer te overzien", herinnert Jankees zich. "Al met al heb ik er drie jaar lief en leed mee gedeeld, toen heb ik 'm ingeruild. Jawel, voor een probleemloze Duitser."
Ik neem aan dat die would-be Lionel ritchie JanKees is ?![]()
Suds roestten al voordat ze in elkaar werden gezetKlopt natuurlijk geen fluit van de tekst. Een Sud van 1983 die in1985 al afgekeurd word vanwege de roest ! Roesten deden ze wel maar zoooooo erg ?
Helaas was/is het inderdaad zo erg. Vooral bij de eerste serie Sud's die stonden soms na 3 jaar al op de sloop. Ik kocht laatst een engels tijdschrift 'Motor' uit 1975, daarin staat een duurtest met een Sud. De Sud werd pas in 1973 geleverd in Engeland dus hij was maar 2 jaar oud, overal begon deze al te roesten met name rond het voorraam. Er brak ook van alles af waaronder zijn kofferbak scharnier... ook al zo'n standaard Sud kwaal uit die tijd.Klopt natuurlijk geen fluit van de tekst. Een Sud van 1983 die in1985 al afgekeurd word vanwege de roest ! Roesten deden ze wel maar zoooooo erg ?