nijnatten

Garantie

zo jul 31, 2005 16:42

Hallo Jongens

Even een garantiebepaling bespreken.
ik geef rijles met mijn 147 16v ditinvtive van jan. 2004, nu begaf onlangs mijn auto tijdens het geven van de rijles en bleek later dat de distributie was gebroken en dat met een km stand van 104000km en dat terwijl de riem bij een diesel bij 120000 km moet worden vervangen dus zou je zeggen dat dit garantie is, nou niet dus want ik kreeg te horen dat ik de motor in overtoeren heb gedraaid (alsof dat al zou kunnen) dat daarop de nokkenas is geblokeerd en dat daarop weer de riem is gebroken, dus geen garantie.
Dit antwoord gaf men al voordat men de riem had laten testen.
Nu heb ik in dit geval wel een advocaat ingeschakeld want dit pik ik niet.
Moet je weten dat de riem brak toen ik 120 in de 6e versnelling reed dus met een toerental van 2200 toeren, nou mag de riem dus niet breken.
Ik houd jullie hiervan op de hoogte, want als het moet ga ik tot het uiterste dus tot in de rechtbank.
Mocht er iemand nog suggesties of opmerkingen hierover hebben of iets dergelijks meegemaakt hebben laat het dan even horen.

Groetjes
Johan

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Garantie

zo jul 31, 2005 16:51

Ik wens je iig succes. Laat weten hoe het is afgelopen.

ErwinV6

zo jul 31, 2005 17:20

Ik wens je veel suc6!! :wink:
Ik hoor eerlijk gezegd erg vaak van dit soort vervelende verhalen over de service van ons merk [-X :sick:
Ik handel ook regelmatig met Italianen maar ik heb ze er allemaal uitgeschopt :roll: , altijd discussie als er iets aan de hand is! :cry:
Zal voor je duimen :thumbs:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 31, 2005 17:22

Dergelijke verhalen hoor ik zo vaak. :(
Helaas........ en zeker niet allen bij Alfa Romeo!!! :shock:
Wat ik niet begrijp: waarom die hoge km-standen voorgeschreven worden. :shock: :?
Het is al zo vaak bewezen en er zijn ook even zo vaak vervangingsintervallen ingekort.
Ik ken ook verstandige garages en hobbysleutelaars (incl. ondergetekende) die gewoon voorschrijven max. 60.000km of max. vier jaar, wat het eerste komt!

Maar ja, daar is jouw garage dan uiteindelijk verantwoordelijk voor.
Maar die zal dat niet met mij eens zijn. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

164 Q4

Re: Garantie

zo jul 31, 2005 18:12

nou niet dus want ik kreeg te horen dat ik de motor in overtoeren heb gedraaid (alsof dat al zou kunnen) dat daarop de nokkenas is geblokeerd en dat daarop weer de riem is gebroken, dus geen garantie.
Hoe kan dan in godsnaam de nokkenas blokkeren door veel toeren?!? Of heb jij soms zoveel rek in je D-riem dat je nokkenastiming zoveel veranderd dat opeens de zuigers tegen de kleppen komen bij flink gassen :wink: ? Nou is iig wel zeker dat je zuigers tegen de kleppen zitten :? .

Ben heel nieuwsgierig naar hun theorie want dat is voor het eerst dat ik zoiets gehoord heb en ik heb al een hoop l*lverhalen van garages gehoord :-s .

nijnatten

zo jul 31, 2005 18:35

Ik houd jullie op de hoogte jongens, zodra ik wat weet meld ik het hier, ben wel blij met jullie steun ook al is het maar schriftelijk.
Moet uiterlijk volgende week shrijven krijgen van Fiat want die was op dat moment importeur, tegenwoordig is het Croymans Corporations.
Gr
Johan

van G
Guru
Guru

zo jul 31, 2005 23:24

Ik moet weeral bijna over mijn nek van dergerlijke garagebedrijven. :angry:

Alles valt onder de garantie totdat er werkelijk iets stuk gaat :!:

En waarom de autoboeren steeds blijven volhouden om tot 120dkm te wachten :?:

Bij mijn V6 is de distri.riem vervangen na 5½ jaar bij 78dkm, en tevens

een hele batterij loop- span- en andere rollen wegens "versleten" lagering.

Je zou eens moeten weten hoeveel riemen er breken omdat er een of ander

geleiderolletje vast loopt.

Veel succes met het verhalen van de schade nijnatten :!:
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Andretti Molletti

zo jul 31, 2005 23:43

Garantie is garantie, alleen zie je denk ik twee dingen over het hoofd:
1) je kan wel degelijk overtoeren door een schakelfout!!!
2) je garantie is mogelijk maar één jaar OF 100000km.
beide zijn lastig omdat je niet kan aantonen dat je niet foutief hebt (laten) schakelen en omdat je over de 100000km zit.
Mijn persoonlijke mening is dat het 100% garantie is omdat je mag verwachten dat een dieselmotor meer dan 104000km meegaat. daarnaast moet je een onderhoudshistorie kunnen overleggen (en dat kun je??) zodat je kan aantonen dat je de auto altijd correct en vlgs de voorschriften hebt onderhouden.

Ik denk dat je bewijslats eens moet omdraaien: wie toont jou aan dat de motor overtoert is??? en als i overtoert is dan breekt absoluut de distributie riem niet!!!! Dat is je reinste onkunde van de garage... (ik schrijf dit op persoonlijke voet!) kom maar op elke techneut weet dat de kleppen de zuigers gaan raken en dan pas de riem breekt!!! DUSSSSSSSS je moet dan kromme kleppen hebben!! Laat je kop maar eens lichten!!!

Kijk met dit soort verhalen kun je als leek niks maar ik zou absoluut een onafhankelijk bureau inschakelen op het gebied van autoschade expertise... je hebt het hier over een enorme kostenpost (incl de verloren lesuren) en dan mag je toch wel verwachten van de importeur dat ze je helpen... je volgende auto wordt een Volvo neem ik aan??

Wanneer leren ze het nu eens bij Alfa?
:cry:

nijnatten

ma aug 01, 2005 23:23

Nou in ieder geval geen Alfa, al is het wel een mooie auto.
Ik kan aantonen dat ik al mijn beurten heb laten geven en heb een advocaat ingeschakeld maar heb ook vandaag weer een antwoord gekregen, de Dealer verwijst naar Croymans Corporations ( De Importeur) die verwijst op zijn beurt naar Fiat Nederland en die verwijst weer naar Croymans, Nou vraag ik je, dus van het kastje naar de muur.
We zullen wel zien en anders gaan we naar de rechter en laten we die maar de keus maken.
Ik houd jullie op de hoogte, de consument is dus weer de dupe

Groetjes
Johan uit Sint Willebrord

psillen
Guru
Guru

di aug 02, 2005 00:08

Heel jammer dat dit zo moet. En als de nieuwe importeur naar de oude begint te wijzen dan mogen ze hun verkoopprognoses eens snel naar beneden bijstellen.

Maar in eerste instantie moet je dealer dit oppakken. En dat hij meteen met zo'n kul verhaal begint is niet best. Ook deze meneer is niet bepaald commercieel ingesteld, want:
- jij maakt veel kilometers en zal dus relatief vaak een nieuwe auto kopen
- voor je klanten is de eerste rijervaring een Alfa, dus meer dan gemiddelde kans dat ze
ook zo'n auto kopen.
Bijzonder kortzichtig, zowel van de garage als importeur.
Ik neem aan -hoop0 dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt? Dan zou ik de garage hiervan op de hoogte brengen en als ze dan nog geen aktie ondernemen, meteen je verzekering inlichten. Want die maken daar werk van.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

paulsteeman
Guru
Guru

ma mei 21, 2007 18:59

Klote geval.

Ik werk voor een Duits merk en maak deze gevallen vaker mee, alleen gaan ze hier gelukkig coulanter mee om.

Probleem is in dit geval dat het een lesauto betreft: veel geschok,stationair draaien etc.: dit verkort de levensduur van je riem aanzienlijk.

De ANWB laat hun riemen zelfs bij 60.000 km vervangen ipv 120.000 ivm stationair draaien.

Lesauto kan dus negatief zijn in dit geval.

Sterkte

PAul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 21, 2007 19:17

Euh Paul, het was een topic uit 2005 hoor :wink: :lol:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Garantie

ma mei 21, 2007 19:19

Ik houd jullie hiervan op de hoogte, want als het moet ga ik tot het uiterste dus tot in de rechtbank.Groetjes
Johan
Tjonge, wat een oude koe. Die is al niet meer te vreten. :shock: Nooit meer iets van gehoort trouwens. Ik vermoed dat alles naar wens is opgelost. :^o

paulsteeman
Guru
Guru

ma mei 21, 2007 21:56

Euuuuhhhh...........oeps :oops:

Niet op gelet.. Ik zocht eigenlijk iets voor mezelf en kwam dit tegen, foutje dus.

(toch makkelijk om te weten en nuttige info toch?? :roll: )

Bedankt

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”