's middags nog bij een vriend langs, de dag verliep fantastisch.

Plots verdween de zon achter enorm donkere wolken, ze waren net zo zwart als mijn Spider. Ik dacht nog, snel naar huis, maar voordat ik in de Spider zat begon het zo extreem te waaien dat je erop kon wachten dat de bomen zouden omvallen. Geen minuut later begon het in dezelfde extreme mate te regenen.

Nu zijn de ruitenwissers van een bijna 30 jaar oude Spider niet meer de snelste, maar zelfs op de hoogste stand zag ik niets meer. Met 20 km/h voorzichtig aan doorrijden. Inmiddels begonnen we er ook hagelsteentjes te vallen!!! De ruitenwissers wiste voor wat ze waard zijn, maar van enig zicht was al lang geen spake meer en de weg was zo goed als niet meer te zien. De enige markering waren de waterspuwende putten die al het water niet meer konden afvoeren.
Inmiddels begon ik ook in de Spider aardig nat te worden. Door de harde wind en de extreme regenval die je het best omschrijft als een openlucht carwash werd het water aan alle kanten mijn Spider in geblazen. Ook de motor kreeg duidelijk water binnen en begon enigzins te sputteren. Laverend tussen de fontijnen op de weg en de afgerukte takken probeerde ik een schuilplaats te zoeken, maar vergeefs..... er was geen brug of iets te bekennen.
En toen kwamen de echte hagelstenen!!! Ik ben niet snel bang, maar ik verzeker jullie, met hagelstenen tot 5 cm groot in een Spider, daar word zelfs de grootste held een regelrechte schijtert!!!! Ik had maar één gedachte, IK WIL NAAR HUIS, veilig in de garage.

Met knikkende knieen en trillende handjes probeerde ik zo hard als de omstandigheden toelieten door te rijden naar huis. Maar met 10 tot 30cm water op de weg gaat het niet zo snel. Ondertussen met samengeknepen billen hopende dat de kap het zou houden.

Vanmorgen heeft het wat moed gekost om te gaan kijken hoe de Spider erbij stond. Gelukkig, het viel erg mee. Hij was uiteraard heel nat van binnen, maar dat is redelijk snel verholpen. Verder kwam ik bladeren en takjes tegen tot bovenop het motorblok!!! Maar voor de rest, geen honderden deuken!! Twee krassen op de paravan (van een hele grote hagelsteen die ik lang heb mogen aanschouwen) is de enige schade. Ik ga vanavond maar even op mijn blote knietjes voor het bed zitten....

O ja, ik hoop het NOOOOIT meer mee te maken.