JeeJee
Member
Member

Nachtmerrie in mijn Spider!

za jul 30, 2005 23:44

Gisteren begon de dag zo mooi... Dus met de net gerestaureerde Spider (open) naar het werk. Heerlijk...
's middags nog bij een vriend langs, de dag verliep fantastisch. :driving:

Plots verdween de zon achter enorm donkere wolken, ze waren net zo zwart als mijn Spider. Ik dacht nog, snel naar huis, maar voordat ik in de Spider zat begon het zo extreem te waaien dat je erop kon wachten dat de bomen zouden omvallen. Geen minuut later begon het in dezelfde extreme mate te regenen. :(
Nu zijn de ruitenwissers van een bijna 30 jaar oude Spider niet meer de snelste, maar zelfs op de hoogste stand zag ik niets meer. Met 20 km/h voorzichtig aan doorrijden. Inmiddels begonnen we er ook hagelsteentjes te vallen!!! De ruitenwissers wiste voor wat ze waard zijn, maar van enig zicht was al lang geen spake meer en de weg was zo goed als niet meer te zien. De enige markering waren de waterspuwende putten die al het water niet meer konden afvoeren.
Inmiddels begon ik ook in de Spider aardig nat te worden. Door de harde wind en de extreme regenval die je het best omschrijft als een openlucht carwash werd het water aan alle kanten mijn Spider in geblazen. Ook de motor kreeg duidelijk water binnen en begon enigzins te sputteren. Laverend tussen de fontijnen op de weg en de afgerukte takken probeerde ik een schuilplaats te zoeken, maar vergeefs..... er was geen brug of iets te bekennen.
En toen kwamen de echte hagelstenen!!! Ik ben niet snel bang, maar ik verzeker jullie, met hagelstenen tot 5 cm groot in een Spider, daar word zelfs de grootste held een regelrechte schijtert!!!! Ik had maar één gedachte, IK WIL NAAR HUIS, veilig in de garage. :cry: :cry:

Met knikkende knieen en trillende handjes probeerde ik zo hard als de omstandigheden toelieten door te rijden naar huis. Maar met 10 tot 30cm water op de weg gaat het niet zo snel. Ondertussen met samengeknepen billen hopende dat de kap het zou houden. #-o Het is me gelukt om voor de bui te komen zodat het tenminste ophield met hagelen. De kap heeft het gehouden, de motor ook. We zijn weer veilig thuis. God bestaat!

Vanmorgen heeft het wat moed gekost om te gaan kijken hoe de Spider erbij stond. Gelukkig, het viel erg mee. Hij was uiteraard heel nat van binnen, maar dat is redelijk snel verholpen. Verder kwam ik bladeren en takjes tegen tot bovenop het motorblok!!! Maar voor de rest, geen honderden deuken!! Twee krassen op de paravan (van een hele grote hagelsteen die ik lang heb mogen aanschouwen) is de enige schade. Ik ga vanavond maar even op mijn blote knietjes voor het bed zitten.... [-(

O ja, ik hoop het NOOOOIT meer mee te maken. :whistle:
Giulia Super 1.3, 1974, Verde Olivia Metallico
2000 Spider Veloce, 1976, Nero
GTV6 2.5, 1986, Rosso Alfa
Spider 2.0 TS Edizione Elegante, 2003, Nero Metallico
159 Sportwagon, 2009, Grigio Indaco
:driving:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Nachtmerrie in mijn Spider!

za jul 30, 2005 23:50

Wat een verschrikking man !!!! :shock: :shock: :shock: Ik zou in paniek raken denk ik, als ik zulke bollen op m'n carosserie zag afkomen ! :shock:
Fijn voor je dat het allemaal nog goed is afgelopen !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

za jul 30, 2005 23:57

Tja,das niet leuk.Daar zou je best bang van kunnen worden ja. :cry:
Gelukkig valt de schade aan je spider mee. :shock:

duke
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 31, 2005 00:15

Niets beter dan het dikke virgin steel van een echte Alfa Romeo 8)

Zoveel te beter dat het goed is afgelopen :thumbs:
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

alfaRob33

zo jul 31, 2005 00:56

Wat een verhaal.....dan zit je echt zo [-o< in je auto
ik hoop het ook nooit mee te maken, Hagelslag dat je auto om tovert tot poffertjespan

Gelukkig is de spider geen poffertjespan geworden
Laatst gewijzigd door alfaRob33 op zo jul 31, 2005 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 31, 2005 10:04

Tja, het is me het zomertje wel. Gelukkig is alles goed afgelopen en heb je toch weer een mooi avontuur beleefd in je Spider. Nog mazzel dat je dak dicht was anders had je je bouwvakkershelm ( je pletterpet :D ) op moeten zetten. :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 31, 2005 17:41

:schrik: [-o< :roll: daar kom je dus echt goed weg! :shock: :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”