alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

Oproep, Graag iedereen even lezen s.v.p.

zo jul 24, 2005 14:24

Hallo mede Alfisti,

Graag zou ik even jullie aandacht & hulp willen vragen voor het volgende. Ik kreeg onlangs een mailtje van iemand die mij vroeg hem te helpen (Erik). Wat is het geval. Erik heeft ooit eens een Alfasud van mij gekocht en kocht later ook nog tweede Sud van een vriend van mij (die eerder ook van mij was geweest). Nu heeft Erik vroeger een beige Alfasud Q'O gehad en nu was het zijn droom om er weer precies zo een te hebben, maar dan wel eentje die in nieuwstaat is. Omdat hij vrachtwagenchauffeur is kon hij zelf niet gaan restaureren omdat hij daar de tijd niet voor had (altijd onderweg).

Daarom bracht hij de Sud die hij wilde opknappen naar een restauratie bedrijf. Hij kocht zo goed als alle onderdelen nieuw of heel erg mooie (en dure) gebruikte onderdelen. Het restauratie bedrijf begon vol goede moed en het begon er mooi uit te zien. Na verloop van tijd begon de klad erin te zitten en werd er steeds minder aan de sud gedaan. Erik zat er niet zo mee want hij had er geen haast mee. Zo gingen er er een paar jaar overeen waar er weinig tot niets gebeurde aan de auto.

Op een gegeven moment wilde Erik maar weer eens gaan kijken of er nog wat aan gedaan was maar toen bleek het bedrijf weg te zijn! En de restaurateur was er vandoor met de Sud!

Nu zou ik iedereen willen vragen om op te letten of ze onderdelen of misschien de complete auto tegen komen of tegengekomen zijn. Erik zou graag zijn rechtmatige eigendom terug willen hebben. O ja er is geen sprake van achterstallige betalingen aan de restaurateur, in tegendeel zelfs... Verder graag geen opmerkingen over dat het zijn eigen schuld is omdat hij niet vaak genoeg is gaan kijken, hij was namelijk volledig van goed vertrouwen !

Het gaat om een Alfasud Quadrifoglio Oro, kenteken KZ-28-XX, chassis nummer ZAS901F40*051579348* . Deze auto moest gerestaureerd worden maar de restaurateur heeft zijn bedrijf gesloten en is met de noorderzon vertrokken. De auto is dus weg. Ken je misschien iemand die de KZ-28-XX of delen ervan heeft gezien. (waarschijnlijk staat de auto in de grondverf!)

Hier nog wat aanvullende informatie die ik kreeg van Erik :

Het bedrijf heette SAKA, gevestigd in Amsterdam Noord en de eigenaar heet Jan Jans (echt waar!) geboren 23-04-1944. Het laatst bekende adres is Grasweg 50 in Amsterdam Noord. Ik ben inderdaad al bij de politie geweest. Ik heb daar aangifte gedaan, dit hebben zij genoteerd maar zij doen er verder niets aan! Ze vonden het al verspilling van tijd omdat het al zolang geleden is en omdat het toch maar om een oude auto ging die ik er (natuurlijk) vrijwillig heb achter gelaten!

Het schijnt zo te zijn dat hij af en toe wordt gesignaleerd in Vijfhuizen, ik heb hem daar nog nooit gezien. Waarschijnlijk is hij wel bekend in België.....hij schijnt ook iets te doen met Alfa 156 races....?! Volgens eigen zeggen schrijft hij ook voor een Porsche-clubblad...maar daar ken ik verder niets of niemand bij. Ik weet wel dat hij inderdaad aan oude Porsches sleutelt... Het laatste telefoonnummer dat ik van hem heb is 06-*********..... Mijn nummer herkent hij en hij is inmiddels al zo handig om voor mij dan ook de telefoon niet meer op te pakken.

We hebben hem al een keer in de val willen lokken door een ander te laten bellen opzoek naar onderdelen maar ook daar kwam hij niet op af...
Dit is een Vodafone nummer maar daar kunnen ze je ook niet verder helpen.. De auto heeft ook nog in Wormer gestaan, in de Prinses Irene brigadestraat. Daar kon ik door een raampje vaag mijn QO-velgen zien liggen, dus daar zou hij wel geweest moeten zijn! Het laatst opgegeven adres was Maalstroom 17 in Amstelveen maar dit adres bestaat echter niet. Je ziet ik heb echt al van alles gedaan en ik zit nu echt op een dood spoor....

Ik hoop dat jullie willen helpen met het oplossen van dit vervelende verhaal ! Alle tips zijn welkom zowel via de PB als via de email.

Vr gr,

Rody

Disclaimer, alle informatie is mij verstrekt door de Alfasud eigenaar Erik, ik kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor de correctheid van deze informatie maar ga daar wel vanuit.

Edit - schreeuwerige topic titel aangepast.
Laatst gewijzigd door alfasud1972 op di jul 26, 2005 13:03, 2 keer totaal gewijzigd.

stof
Guru
Guru

RE: [[[ OPROEP ]]] Graag iedereen even lezen s.v.p.

zo jul 24, 2005 14:36

Ik heb werkelijk geen idee, en ook zo gauw geen suggestie wat je nog zou kunnen doen... behalve misschien het A-Team bellen.

Maar ik zal er zeker op letten als ik een sud zie, al dan niet te koop en/of onderdelen ervan!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

SPIDERVELOCE1750

zo jul 24, 2005 15:52

DIT IS ECHT VERSCHRIKKELIJK !!!

Ik mag er niet aan denken ...

Ik lees dat er linken met Belgie zijn , dus ik zet alvast op de Belgische site een link naar hier .

Volgende week komt onze garagist uit vakantie terug , dus die krijgt alvast dit uitgeprint . Hij kent nogal veel mensen in het milieu , dus wie weet ...

Onze verzekeringsmakelaar rijdt zelf met een oude Porche en zijn broer raced in een Alfa , dus die krijgt ook een mail !

Veel sterkte en succes .

Kristal

Dinky Boy
Miniaturista

zo jul 24, 2005 17:55

Ik vind je oproep in deze vorm niet correct, Rody.

Ten eerste zijn die beweringen die je hier namens iemand anders doet oncontroleerbaar. Dat gaat richting smaad.

Ten tweede is het wat eigenaardig om andermans persoonsgegevens te publiceren.

Je oproep om uit te kijken naar de spulllen met een korte omschrijving van het waarom; OK. De aanvullende info heeft geen toegevoegde waarde, dus als ik jou was zou ik die weer verwijderen.

Voor het overige, succes met de zoektocht.

alfaromeo155

zo jul 24, 2005 17:57

dit is echt balen. ik lees dat het bij mij in de buurt afspeelde (amsterdam, wormer) ben der allemaal regelmatig. en ik hou mijn ogen open.

Succes verder :(

duke
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: [[[ OPROEP ]]] Graag iedereen even lezen s.v.p.

zo jul 24, 2005 18:10

Ik vind je oproep in deze vorm niet correct, Rody.

Ten eerste zijn die beweringen die je hier namens iemand anders doet oncontroleerbaar. Dat gaat richting smaad.

Ten tweede is het wat eigenaardig om andermans persoonsgegevens te publiceren.

Je oproep om uit te kijken naar de spulllen met een korte omschrijving van het waarom; OK. De aanvullende info heeft geen toegevoegde waarde, dus als ik jou was zou ik die weer verwijderen.

Voor het overige, succes met de zoektocht.
Als er iemand met je spullen vandoor is, is het toch de bedoeling om zo veel mogelijk te weten van die man. De kans op succes vergroot alleen maar. Als die kerel niet zo dom was geweest om met de spullen van iemand anders vandoor te gaan, dan hadden zijn gegevens hier nooit gestaan. Heeft het dus aan zichzelf te danken.

Ik help in ieder geval zoeken
Heb een mailjte gestuurd die nogal bekend is in de race en Porsche wereld.
Nog veel succes.
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Yves
Member
Member

zo jul 24, 2005 18:41

Typisch een zet van Rody

Danny
Guru
Guru

zo jul 24, 2005 18:49

Kenteken bestaat nog volgens rdw.
Datum tenaamstelling 2 okt 99
Apk verval juli 2000.
Zal mijn ogen openhouden.
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

harold
Full Member
Full Member

zo jul 24, 2005 18:56

Typisch een zet van Rody
wat is dat voor merkwaardige opmerking :?
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

SPIDERVELOCE1750

zo jul 24, 2005 19:08

Typisch een zet van Rody
Ik vond dit ook al zo out of the blue .

Beetje meer uitleg graag , is dit positief of negatief bedoeld ?

Kristal

Yves
Member
Member

zo jul 24, 2005 19:44

Typisch een zet van Rody
Ik vond dit ook al zo out of the blue .

Beetje meer uitleg graag , is dit positief of negatief bedoeld ?

Kristal
Rody is echt een wereldverbeteraar..........
Hij is gewoon de ideale schoonzoon..........
Doet zelf nooit verkeerde dingen en probeert andere mensen altijd te helpen..........

Atte Roskam

zo jul 24, 2005 19:46

Wat ik er van weet is dat Jan Jans ongeveer 15 jaar geleden aan Alfa's werkte binnen de autosport. Heeft veel auto's voor restauratie binnengehaald, liet mensen betalen en er werd eigenlijk nooit iets afgemaakt. Veel problematische toestanden; tot ongeveer februari/maart van dit jaar - naar zeggen van een oud monteur - Jan Jans ( zichzelf jarenlang verwaarloosd hebbende) dood werd aangetroffen in de badkamer van zijn huis. De kans dat auto's weer terechtkomen is zeer klein.

alfasud1972
Guru
Guru

zo jul 24, 2005 19:48

??? @yves - Weet niet of dit positief of negatief bedoeld is, maar ik maak ook fouten hoor.

SPIDERVELOCE1750

zo jul 24, 2005 19:48

:thumbs:

Dan blijf ik rondvragen !

Kristal

ikke
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 24, 2005 19:51

Positief dus :D

waren er maar meer mensen als Rody, zou de wereld er een beetje mooier uitzien :thumbs:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”