Hallo mede Alfisti,
Graag zou ik even jullie aandacht & hulp willen vragen voor het volgende. Ik kreeg onlangs een mailtje van iemand die mij vroeg hem te helpen (Erik). Wat is het geval. Erik heeft ooit eens een Alfasud van mij gekocht en kocht later ook nog tweede Sud van een vriend van mij (die eerder ook van mij was geweest). Nu heeft Erik vroeger een beige Alfasud Q'O gehad en nu was het zijn droom om er weer precies zo een te hebben, maar dan wel eentje die in nieuwstaat is. Omdat hij vrachtwagenchauffeur is kon hij zelf niet gaan restaureren omdat hij daar de tijd niet voor had (altijd onderweg).
Daarom bracht hij de Sud die hij wilde opknappen naar een restauratie bedrijf. Hij kocht zo goed als alle onderdelen nieuw of heel erg mooie (en dure) gebruikte onderdelen. Het restauratie bedrijf begon vol goede moed en het begon er mooi uit te zien. Na verloop van tijd begon de klad erin te zitten en werd er steeds minder aan de sud gedaan. Erik zat er niet zo mee want hij had er geen haast mee. Zo gingen er er een paar jaar overeen waar er weinig tot niets gebeurde aan de auto.
Op een gegeven moment wilde Erik maar weer eens gaan kijken of er nog wat aan gedaan was maar toen bleek het bedrijf weg te zijn! En de restaurateur was er vandoor met de Sud!
Nu zou ik iedereen willen vragen om op te letten of ze onderdelen of misschien de complete auto tegen komen of tegengekomen zijn. Erik zou graag zijn rechtmatige eigendom terug willen hebben. O ja er is geen sprake van achterstallige betalingen aan de restaurateur, in tegendeel zelfs... Verder graag geen opmerkingen over dat het zijn eigen schuld is omdat hij niet vaak genoeg is gaan kijken, hij was namelijk volledig van goed vertrouwen !
Het gaat om een Alfasud Quadrifoglio Oro, kenteken KZ-28-XX, chassis nummer ZAS901F40*051579348* . Deze auto moest gerestaureerd worden maar de restaurateur heeft zijn bedrijf gesloten en is met de noorderzon vertrokken. De auto is dus weg. Ken je misschien iemand die de KZ-28-XX of delen ervan heeft gezien. (waarschijnlijk staat de auto in de grondverf!)
Hier nog wat aanvullende informatie die ik kreeg van Erik :
Het bedrijf heette SAKA, gevestigd in Amsterdam Noord en de eigenaar heet Jan Jans (echt waar!) geboren 23-04-1944. Het laatst bekende adres is Grasweg 50 in Amsterdam Noord. Ik ben inderdaad al bij de politie geweest. Ik heb daar aangifte gedaan, dit hebben zij genoteerd maar zij doen er verder niets aan! Ze vonden het al verspilling van tijd omdat het al zolang geleden is en omdat het toch maar om een oude auto ging die ik er (natuurlijk) vrijwillig heb achter gelaten!
Het schijnt zo te zijn dat hij af en toe wordt gesignaleerd in Vijfhuizen, ik heb hem daar nog nooit gezien. Waarschijnlijk is hij wel bekend in België.....hij schijnt ook iets te doen met Alfa 156 races....?! Volgens eigen zeggen schrijft hij ook voor een Porsche-clubblad...maar daar ken ik verder niets of niemand bij. Ik weet wel dat hij inderdaad aan oude Porsches sleutelt... Het laatste telefoonnummer dat ik van hem heb is 06-*********..... Mijn nummer herkent hij en hij is inmiddels al zo handig om voor mij dan ook de telefoon niet meer op te pakken.
We hebben hem al een keer in de val willen lokken door een ander te laten bellen opzoek naar onderdelen maar ook daar kwam hij niet op af...
Dit is een Vodafone nummer maar daar kunnen ze je ook niet verder helpen.. De auto heeft ook nog in Wormer gestaan, in de Prinses Irene brigadestraat. Daar kon ik door een raampje vaag mijn QO-velgen zien liggen, dus daar zou hij wel geweest moeten zijn! Het laatst opgegeven adres was Maalstroom 17 in Amstelveen maar dit adres bestaat echter niet. Je ziet ik heb echt al van alles gedaan en ik zit nu echt op een dood spoor....
Ik hoop dat jullie willen helpen met het oplossen van dit vervelende verhaal ! Alle tips zijn welkom zowel via de PB als via de email.
Vr gr,
Rody
Disclaimer, alle informatie is mij verstrekt door de Alfasud eigenaar Erik, ik kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor de correctheid van deze informatie maar ga daar wel vanuit.
Edit - schreeuwerige topic titel aangepast.