Zo ben net gister terug gekomen uit het zonnige Italie. (valt hier weer erg tegen in Ned.)
Ben met m'n GTV'tje gegaan, op gas. Ik denk laten we de gok wagen, en het leek me wel een avontuur. Wel voor de zekerheid de ANWB reis krediet brief plus, afgesloten. (je weet maar nooit). Ben de heenreis s'nachts aan 1 stuk doorgereden, s'morgens om een uur of 6.30, kwam ik door de gotthart tunnel. En toen richting Genua. Daar op wat campings langs de kust bij Portofino gebivakeerd. Ik was samen met mijn vriendin (zonder rijbewijs).
Vlakbij de 2e camping waren de achterremblokjes op. Ik remde al ijzer op ijzer. (klotezooi, toch een puntje over het hoofd gezien, want voor namelijk wel vervangen).
Volgende dag (vrijdag) naar Alfa dealer in Viareggio. Konden ze maandag pas aan onderdelen komen. Via de ANWB een leenauto gekregen en daar het weekend in rondgereden. (renaultje clio) Wel goed geregeld.
Maandagmorgen kwam de dealer de GTV ophalen bij de camping en om 1 uur was tie weer klaar met nieuwe schijven en blokken. (285 euro). Toen de reis voortgezet. Verder heeft ie het prima volgehouden. In totaal bijna 3500 km gereden.
Het enige probleem was dat ie redelijk snel te heet werd. Combinatie warmte en bergen, (vooral Zwitserland). (zie technische vragen).
Nog effe naar het ducati museum/fabriek in Bologna geweest, erg leuk.
Al met al zeer gelaagde vakantie.
Is wel een aanrader met de klassieker die kant op te gaan!
groet
Bart