Pagina 1 van 2

MiTo met LPG tank af fabriek

Geplaatst: wo okt 28, 2009 17:12
door Dinky Boy
In Italië komt een uitvoering op de markt met af een LPG tank af fabriek..

De 1.4 turbo motor levert in de LPG variant 120 pk.

De installatie valt onder de fabrieksgarantie. De 39 liter LPG tank bevindt zich op de plaats van het reservewiel.

Italiaanse prijzen: 18.400 euro voor de Progression (normaal 17.500 voor de 135 pk versie) en 20.000 euro voor de Distinctive (19.100) uitrusting.

Bij aanschaf pakt het wat gunstiger uit. Met een uitstoot van 131 g/km komt de LPG-MiTo in Italië in aanmerking voor een overheidsbijdrage aan de koper van 1.500 euro. Eventueel komt daar de slooppremie nog bij op terwijl Alfa zelf ook nog eens een korting van 1.500 euro biedt.


Benieuwd of deze versie ook naar Nederland komt.

Afbeelding
www.quattroruote.it

RE: MiTo met LPG tank af fabriek

Geplaatst: wo okt 28, 2009 17:34
door GT 75V6
Alfa is goed bezig! Ze hebben eindelijk door dat uitstoot belangrijk is. Zie de Mito's die nu met A-label leverbaar zijn. Komt het dan toch nog goed?

RE: MiTo met LPG tank af fabriek

Geplaatst: wo okt 28, 2009 17:46
door LENZ
Is inderdaad te hopen dat deze ook naar nederland komt, alhoewel de 120 pk nu niet meer leverbaar is.

Wat ook vreemd is is dat de Milano met 1.4 120pk komt en dit zou multiair zijn?? Is dit een fout en hebben we het over de oude 120pk met als mogelijkheid lpg.
120pk multiair in de milano en 135pk in Mito, klinkt niet logisch

RE: MiTo met LPG tank af fabriek

Geplaatst: wo okt 28, 2009 17:54
door Dinky Boy
Vond ik ook, maar misschien afgeknepen om hem nog schoner te maken?

Of de vermelding op quattroruote.it is onjuist.

Ik heb Alfa NL al een mailtje gestuurd met de vraag of er plannen zijn.

RE: MiTo met LPG tank af fabriek

Geplaatst: wo okt 28, 2009 18:57
door Michel75
Is deze ook met direct ingespoten lpg?

RE: MiTo met LPG tank af fabriek

Geplaatst: wo okt 28, 2009 19:04
door Bertonebianco
Zia al 2 jaar op de italiaanse televisie reclames voor allerhande merken op GPL. Wordt gewoon af fabriek als alternatief aangeboden. Zo ook Fiat Grande Punto.
Ik denk dat ze daar inmiddels ook hebben ontdekt dat je niet schoner en goedkoper kunt rijden.


Eric

RE: MiTo met LPG tank af fabriek

Geplaatst: wo okt 28, 2009 19:22
door Robkg
Vanwege de BPM is het aantrekkelijker om een LPG systeem achteraf in te bouden ipv affabriek te bestellen.

Re: RE: MiTo met LPG tank af fabriek

Geplaatst: wo okt 28, 2009 19:58
door Alfavaganza
Vanwege de BPM is het aantrekkelijker om een LPG systeem achteraf in te bouden ipv affabriek te bestellen.
Maar dan is het wel weer een stuk duurder dan 900 Euro lijkt me...

Re: RE: MiTo met LPG tank af fabriek

Geplaatst: wo okt 28, 2009 20:01
door Andretti Molletti
Vanwege de BPM is het aantrekkelijker om een LPG systeem achteraf in te bouden ipv affabriek te bestellen.
Deze uitspraak is inmiddels wel achterhaald....

Re: RE: MiTo met LPG tank af fabriek

Geplaatst: wo okt 28, 2009 20:02
door Andretti Molletti
Is deze ook met direct ingespoten lpg?
Nope die techniek is alleen in Nederland leverbaar 8)
Vialle zal de primeur hebben eerdaags:

Vialle Alternative Fuel Systems introduceert binnenkort het LPdi-systeem (Liquid Propane Direct Injection), het eerste direct ingespoten lpg-systeem. Hiermee komen de nieuwste direct ingespoten
benzinemotoren voortaan ook voor een lpg-installatie in aanmerking. Het nieuwe systeem is gereed voor zowel serieproductie bij fabrikanten (OEM) als voor achteraf inbouw. In september op de IAA 2009 in Frankfurt vindt de officiële introductie plaats van het LPdi-systeem.

Vialle ontwikkelde het systeem in de eigen R&D-afdeling in Eindhoven, een proces dat drie jaar in beslag nam. Peter Rutten, president van Vialle Alternative Fuel Systems: "Met deze
belangrijke innovatie vergroten we als producent van alternatieve brandstof- en autogassystemen onze technologische voorsprong wederom. We houden de marktbehoeftes altijd scherp in de gaten en blijven steeds innoveren om aan de continu veranderende vraag te kunnen voldoen. Daar is het LPdi-systeem het meest recente resultaat van."

LPdi is een doorontwikkeling van Vialles LPI-systeem, waarbij het lpg niet wordt verdampt, maar vloeibaar in het inlaatspruitstuk wordt geïnjecteerd. Net als bij het LPI-systeem houdt het LPdi-systeem het lpg gedurende het hele proces in vloeibare toestand. Bijzonder aan het LPdi-systeem is dat voor het eerst het inlaatspruitstuk kan worden overgeslagen, waardoor het systeem voor de nieuwste direct ingespoten benzinemotoren beschikbaar komt. Het lpg wordt bij het LPdi-systeem net zoals bij de benzine-inspuiting rechtstreeks in de cilinders ingespoten. Voor deze techniek zijn enkele nieuwe elementen ontwikkeld, waarvoor de octrooiaanvragen zijn ingediend.

Het LPdi-systeem van Vialle is een onderhoudsvrij systeem, waarbij dankzij de directe injectie geen filteronderdelen meer vervangen hoeven worden. Ook aanpassingen van het koelsysteem van de motor kunnen achterwege blijven. De directe brandstofinjectie van de op zich al schone lpg kan een CO2-reductie tot twintig procent opleveren. Voor zowel nieuwe als voor bestaande auto’s blijft de Euro 5-emissienorm na inbouw van het LPdi-systeem behouden. De directe inspuiting maakt een exacte dosering van de hoeveelheid brandstof mogelijk. Dit zorgt ervoor dat het motormanagement volledig inzetbaar is en komt het verbruik ten goede.

Vanaf september is het systeem beschikbaar voor de 1.4 liter TSI-motor die gebruikt wordt voor diverse merken binnen de VAG-groep. Andere motoren van de merken Audi, Seat, Skoda en VW volgen op een later tijdstip in 2009. In 2010 komt het systeem ook beschikbaar voor andere merken. Voor zowel nieuwe als voor bestaande auto’s blijft de Euro 5-emissienorm na inbouw het LPdi-systeem behouden.

De verkoop wordt in Duitsland en Nederland medio september 2009 gestart. In Nederland kan vanaf dat moment het LPdi-systeem via de 34 partners van Vialle in Nederland worden ingebouwd of besteld. Deze partners bepalen zelf hun prijs, al wordt verwacht dat het het prijsniveau rond 2800 euro zal liggen, inclusief inbouw en btw.

RE: MiTo met LPG tank af fabriek

Geplaatst: wo okt 28, 2009 20:03
door Michel75
Ik heb al in een auto gezeten waar directe LPG injectie inzat...

Re: RE: MiTo met LPG tank af fabriek

Geplaatst: wo okt 28, 2009 20:06
door Andretti Molletti
Ik heb al in een auto gezeten waar directe LPG injectie inzat...
vertel vertel... of een direct ingespoten benzine motor met LPG: das wat anders he ;)

Overigens zullen wij de eerste zijn met een technische cursus met daarin starten op LPG voor LPdi-systemen...
8)

RE: MiTo met LPG tank af fabriek

Geplaatst: wo okt 28, 2009 20:11
door Michel75
Ja, dat was direct ingespoten lpg op een citroen, niet van Vialle... ontwikkeld hier in Nederland...

RE: MiTo met LPG tank af fabriek

Geplaatst: wo okt 28, 2009 20:13
door LENZ
En waar gaan ze die lpdi injector dan plaatsen?

RE: MiTo met LPG tank af fabriek

Geplaatst: wo okt 28, 2009 20:17
door Michel75
Niet, systeem maakt gebruik van dezelfde injector...