Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

ma dec 31, 2007 15:20

Van welke fabrikant is dat Alfasud-model? En wat die baan betreft: Koop er een van Ninco: Past alles op.
Op de foto lijkt ook verdacht veel op Ninco-baanstukken.
Alles wat ik er van weet is wat in de ebay listing staat (zie link) en daar staat van "Ocar Scale Replicas". Nooit eerder gezien dus volgens mij pas nieuw deze Sud en ook voor het eerst dat ik een Sud in 1:32 zie, dus ook nu ik nog geen baan heb al leuk om te hebben. Had ik eventueel alleen de carroserie los kunnen kopen is goedkoper, moet je wel zelf ergens wieltjes van een ander modelletje slopen. Natuurlijk wordt hij in de kleuren van mijn 1:1!
Een baan koop ik nog wel, al heb ik eigenlijk nu geen plaats om 'm permanent op te stellen.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

greyhound

RE: Alfa Romeo Slotracing

ma dec 31, 2007 20:59

Bedankt voor de info, Bert!

Ik zal de jacht gaan openen op dat model. Past mooi tussen mijn Alfa's van Ninco en Fly.

Groetjes,

Greyhound :D

alfaRob33

RE: Alfa Romeo Slotracing

di jan 01, 2008 11:47

voor meer info over de sud slotcar

http://www.worldclassics.co.uk/

ze hebben daar ook een leuke sz, monoposto.....en vele andere leuke slotcars
veel plezier

Rob



http://www.slottrack.com :wink:

greyhound

RE: Alfa Romeo Slotracing

di jan 01, 2008 16:41

Ook jij, Rob, heel erg bedankt voor de info. Dit maakt mijn jacht op de modellen weer een heel stuk eenvoudiger. Of ze nou een goede wegligging hebben, vind ik niet zo belangrijk. Mochten ze dat niet hebben, dan gebruik ik ze als decor en och, met een beetje tuning maak je van de grootste zeepkist op je slotrace-baan nog een acceptabel scheur-ijzer.

Groetjes,

Greyhound :D

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

wo jan 02, 2008 22:07

Ik heb me er zo eentje gekocht:
Afbeelding
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0182074589
Nu moet ik nog een baan hebben!
Zou je voor mij de carosseriebreedte en de wielbasis even kunnen meten?? :P
Heb de body kit nl aangeschaft :o en ben voornemens daarvoor gebruik te maken van een een Ninco onderstel. het is alleen even zaak een passende Donor te vinden.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

do jan 03, 2008 18:04

Zou je voor mij de carosseriebreedte en de wielbasis even kunnen meten?? :P
Doe ik, zodra hij binnen is!
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Slotracing

di jan 08, 2008 20:21

Ik heb em binnen :o

Met een beetje handigheid en slijpwerk past er een Ninco chassis onder van de AX en de Mini. Wielbasis is 76 mm. Die ik heb zijn nog te fraai om te slopen.. :oops:

Wie heeft er nog 1 van de 2 liggen??? (Carosserie hoeft er dus net meer te zijn.)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

di jan 08, 2008 20:53

Nou, de Sud vandaag op het postkantoor opgehaald want ik ben natuurlijk nooit thuis als die aan de deur komen.
Wielbasis 76 mm en breedte voor 51, achter 50 mm. Inderdaad, het handgemaakte straalt er vanaf, hij is ook niet symmetrisch. Op bijgaande foto's heb ik er al 2 uur aan gewerkt, randjes weggevijld, chassis ingekort, asjes ingekort, tussenringetjes gemaakt voor tussen chassis en body. Om er iets moois van te maken is nog veel werk nodig en dat maakt 40 euro inclusief verzendkosten toch wel erg veel geld, daar koop je een perfect mooie kant en klare supercar voor, maar ja, geen Sud. Eens kijken wanneer ik tijd er voor over heb, een spuitbusje ultra marine blauw heb ik al klaar staan. De achterspoiler vijl ik een beetje bij en wordt zwart zodat ie op de laatste TI vleugel lijkt en de bumpers komen in kleur. Die zijn overigens van verchroomde metaal (zwaar) maar ook hier straalt het handgemaakte ervanaf. Aandoenlijk.
Ik heb inmiddels een Carrera evolution "Le Mans" baan aangeschaft, tjonge wat is dat ding groot in de praktijk, je moet er onderhand een aparte kamer of zolder voor hebben.
Afbeelding
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

di jan 08, 2008 20:55

Ik heb em binnen :o
Ik had mijn bericht getypt maar nog niet verzonden dus daarom was je me voor :)
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

di jan 08, 2008 21:03

Nou, de Sud vandaag op het postkantoor opgehaald want ik ben natuurlijk nooit thuis als die aan de deur komen.
Wielbasis 76 mm en breedte voor 51, achter 50 mm. Inderdaad, het handgemaakte straalt er vanaf, hij is ook niet symmetrisch. Op bijgaande foto's heb ik er al 2 uur aan gewerkt, randjes weggevijld, chassis ingekort, asjes ingekort, tussenringetjes gemaakt voor tussen chassis en body. Om er iets moois van te maken is nog veel werk nodig en dat maakt 40 euro inclusief verzendkosten toch wel erg veel geld, daar koop je een perfect mooie kant en klare supercar voor, maar ja, geen Sud. Eens kijken wanneer ik tijd er voor over heb, een spuitbusje ultra marine blauw heb ik al klaar staan. De achterspoiler vijl ik een beetje bij en wordt zwart zodat ie op de laatste TI vleugel lijkt en de bumpers komen in kleur. Die zijn overigens van verchroomde metaal (zwaar) maar ook hier straalt het handgemaakte ervanaf. Aandoenlijk.
.


Ja dat is de liefhebberij dus. Ik heb minder dan de helft betaalt, maar heb daook alleen de Carosserie, ruiten interieur en de bestuurder. Het slijpwerk valt me eigenlijjk best mee voor een resin uitvoering. Even met een scherp mesje en een dremel in de weer doet wornderen. Wel dient de hele carosserie licht geschuurd te worden, dat valt mij dan weer tegen.

Ik stop er meteen een goed chassis onder. Ik ben er al achter dat ik hiet een los chassis van een AX van Nincio onder kan stoppen. Samen met nieuwe asjes messing as-busjes, tandwieltjes , OZ Racingvelgjes :o ben ik dan nog geen 20 euro kwijt. Een NC 2 heb ik nog wel liggen. Het wordt iig een bloedsnel racertje. Het is niet zozeer de detaillering die me aanspreekt, maar meer de nostalgie.. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

RE: Alfa Romeo Slotracing

do jan 31, 2008 21:59

Ook maar even een plaatjes van m'n Pro-Slot 156, Deze is niet helemaal standaard meer maar gaat nu wel een stuk sneller.
Afbeelding
Kijk ook eens op www.slotracehuizum.tk
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: Alfa Romeo Slotracing

za feb 02, 2008 10:05

Leuk topic.

Ik heb pas een carrera Evolution baan gekocht, 1:24 met 1:32 mustang en corvette (met licht en neon onder auto, vond mijn zoon leuk).

Kunnen de diverse merken zoals fly, scalextric etc hier ook op rijden??

Ik zal deze topic ook blijven volgen. Vooral mbt Alfa`s....

greetz

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

vr feb 08, 2008 19:01

Ik heb pas een carrera Evolution baan gekocht, 1:24 met 1:32 mustang en corvette (met licht en neon onder auto, vond mijn zoon leuk).

Kunnen de diverse merken zoals fly, scalextric etc hier ook op rijden??
Ja hoor geen probleem, alleen rijden ze niet allemaal dezelfde kant op maar de Carrera auto's hebben een schakelaartje om de rijrichting om te keren of je kan een stekker van de trafo in de baan omdraaien.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: Alfa Romeo Slotracing

vr feb 08, 2008 19:57

He dank je Bert,

Ik was er inmiddels al achter via een zaakje in Almere, lekker goed en GOEDKOOP spul, alle merken. Staat veel op beurzen geloof ik.

Greetz

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
squadra slot
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma apr 14, 2008 16:10
Locatie: Geleen

RE: Alfa Romeo Slotracing

ma apr 14, 2008 16:41

Vers op dit forum, maar wel al de nodige ervaring op (Alfa) slotracing gebied.
Deze zag ik nog niet op het forum. Mooie resin kitjes die meestal in kleine oplages geproduceerd worden.
33 1.3, Sudsprint QV, 156 2.0, 156 1.6, MiTo TBsport 1.4, 159 SW JTDm 2.0, Stelvio First Edition

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”