Rees Cees

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

zo nov 27, 2005 19:05

ook leuk...deze van SCX
de 2005 uitvoering van alfa racing team \:D/ dus met nieuwe neus en verlichting

Afbeelding

nu de rest van de nummer's nog
stoer, ik heb ze van Fly (echter nog met de oude neuzen)

Robert 75 V6

RE: Alfa Romeo Slotracing

ma nov 28, 2005 13:47

Hee mannen, ik wil graag van de winter mijn baantje uitbreiden, ik rij nu met een standaard baantje van Ninco niet groot 7,45 M3 racing baan. maar waar kan ik het best mee uitbreiden? Ik weet dat ik gewoon het beste een complete baan kan kopen voor de tweede trafo ( en twee 'gratis' auto's ) er zit natuurlijk nooit de auto bij die je wilt maar t is toch wel lekker.
ff twee vraagjes

- kan ik het beste alleen maar Ninco spulletjes erbij kopen en alles van een merk houden?
- heeft er iemand ervaring met het bouwen van een ''eigen'' auto ( gewoon een schaalmodel uitrusten met andere achteras flys en een motortje ) lijkt me namelijk wel grappig....... :D

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Slotracing

di nov 29, 2005 07:49

Nico, als baan is prima. Voor de autootjes kun je alles nemen als de schaal(1:32) maar klopt. Bij carrera auto's met je em wel even ompolen, anders gaat ie heel hard, en kort, achteruit.
Auto's van Fly zijn top ( veel Alfa) maar vragen erom om een tuk magneet weg te slijpen, danwel deze geheel te verwijderen. Ze rijden nl iets TE goed, lees: Bijna saai.

Gom heeft ook leuke Alfa's. Zien er niet echt fraai uit, maar zijn, met een paar aanpassingkjes betreffende aanlopende voorwielen, wel dikke pret om mee te racen. Team- Slot is grappig , maar van matige kwaliteit. Met een beetje handigheid kun je daar echter wel leuke racertjes van maken. Suuk6.


PS: Dat tweede trafo zou ik zondermeer doen.

Autootjes ombouwen wil goed, maar koop dan gewoon een Ninco uit een of andere aanbieding en zet het cahssis onder jouw modelltje. Je bent dan het goedkoopste uit en hebt het beste resultaat. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: Alfa Romeo Slotracing

di nov 29, 2005 11:59

Onlangs een een Ninco-baantje gekocht met twee Mini's !

Vorige week een 3 Alfa's bij gekocht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog een rondeteller voor een leuke prijs !!


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Slotracing

di nov 29, 2005 18:58

@Leo:

Mooi Fly-ers.... :thumbs: Ik heb deze ook alledrie... Wat is die 156 rap he... :lol:

TIP:

Neem een electronische teller die tot in duizensten meet iig. Ikzelf heb nog een nieuwe teller liggen die in tienden meet, maar daar is de grap te snell af.

Carrera heeft een universle teller, infrarood geloof ik. die is op vrijwel elke baan bruikbaar.
Informeerr eens bij www.slotraceshop.nl die heeft veel spul liggen voor weinagh. (Ook auto's)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: Alfa Romeo Slotracing

di nov 29, 2005 23:18

@ @lfa@algra: :thumbs:

Die 156 gaat idd als de brandweer !!


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Rees Cees

RE: Alfa Romeo Slotracing

di nov 29, 2005 23:24

He laten we bij Fly vragen of ze deze in het klein willen maken:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo Slotracing

di nov 29, 2005 23:37

@ @lfa@algra: :thumbs:

Die 156 gaat idd als de brandweer !!


Leo.
Afbeelding

O ja? :P

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: Alfa Romeo Slotracing

wo nov 30, 2005 09:20

Gaaf ding, Dink. :lol:


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Robert 75 V6

RE: Alfa Romeo Slotracing

vr dec 02, 2005 10:30

Halloo manne! ik heb gister van zwarte piet (in ) een rondeteller van carrera gehad
( ben blij met n'm meissie ) maar dat maakt het rijden meteen een heel stuk leuker, en competetiever.
Gaaf man tot de 100 ste precies!!!!!!!!!


Ik heb trouwens als baanaccesiore een complete Ferrari pitstraat gezien van een of ander merk in radiografische auto's
echt schitterend!


Over Ferrari gesproken, weet iemand hoe die auto's van carrera rijden? want ik heb een wondermooie enzo gezien
en nog een paar competitie modellen F1 en uit de GT klasse

De prijzen liggen gelijk aan Fly 45 - 48 Euro maar rijdt het net zo goed?

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: Alfa Romeo Slotracing

vr dec 02, 2005 11:25

Welke merken auto's passen eigenlijk allemaal op een Ninco-baan ?





Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Slotracing

vr dec 02, 2005 11:41

Collega van mij heeft een complete Carerra baan en ook een paar carrera Auto's. Carrera is zeker niet slecht, maar je moet per auto(type) bekijken of hij goed rijd. Ook bij Fly, Ninco of Scalextric om maar wat te noemen zie je grote verschillen.
Persoonlijk vindt ik bv de BMW M3 van Ninco standaard heel erg leuk/spannend rijden.
Rijeigenschappen zijn afhankelijk van het gewicht, de soort banden, het type motor de aan-of afwezigheid van magneten en ook de spoorbreedte en wielbasis.

Elk racertje kun je "op smaak brengen" door magneten aan te brengen of juist te verkleinen of verwijderen, hetgeen vaak nog leuker is. Bovendien kun je met reepjes lood en dubbelzijdig tape eenvoudig de balans in de autooortjes veranderen. Met motortjes valt ook nog heel wat te klooien en een snellere tor hoeft niet altijd leuker te zijn.

We geraken nu een beetje richting de hogeschool van het slotracen, en daar ben ik ook niet in thuis. Veel info valt te halen bij gasten die deelnemen aan races bij de diverse club's. Ik heb wel gemerkt dat die gasten er echt kaas van gegeten hebben. Ik heb bv een 155je van Ninco van zo'n gast gekocht, die geprepaeerd was. Wat een wereld van verschil zeg met een standaard 155 van Ninco die ik ook heb.

Met betrekking tot die Carrera dus: Gewoon doen als je dat leuk vindt. (Wel even ompolen he :wink: )
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Slotracing

za dec 10, 2005 20:18

Tis weer bijna Kerst( Lees racesezoen 8) )

Hierbij een plattegrondje van mn baan. Foto's komen ook nog wel maar dis alvast een beginnetje. :wink:
Afbeelding

en de bijbehorende specificaties met mn nieuwe digitaletijdwaarnemingsprogrammaatje...

Afbeelding

Tis even werk maar ik heb het voorelkaar dat beide banen op de mm even lang zijn (BEIDEN 20.77 METER ) met ook een hele goede verdeling tussen binnen/buitenbochten.... :blue_cool:

(Plaatje ff aanklikken om het een beetje leesbaar te krijgen.)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Alfa Romeo Slotracing

za dec 10, 2005 21:28

=D> =P~ :thumbs:

Dat ziet er gelikt uit!
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: Alfa Romeo Slotracing

za dec 10, 2005 23:53

Dat is pas een baan !!

:thumbs:



Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”